Gast SatDreamer Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Als ik naar een HD kanaal zap, dan heb ik meestal eerst geen beeld maar wel geluid. zap ik dan even naar een ander kanaal en dan weer terug dan heb ik beeld en geuid. Ik gebruik de laatste PLi image, heeft iemand hier een oplossing voor?
Littlesat Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Yep, verbeterde settings... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Obi Wan Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Ah komop Littlesat, beetje meer uitleg kan geen kwaad he.... Je moet in je settingslijst de HD kanalen PID waarden leeg halen. Dit kan heel gemakkelijk met clear pid command van Dreamset bijvoorbeeld. Dan heb je direkt beeld. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Henksat Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Origineel bericht van: Obi Wan Ah komop Littlesat, beetje meer uitleg kan geen kwaad he.... Je moet in je settingslijst de HD kanalen PID waarden leeg halen. Dit kan heel gemakkelijk met clear pid command van Dreamset bijvoorbeeld. Dan heb je direkt beeld. Beetje meer uitleg oké, een beetje meer lezen had ook geholpen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Opuske Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 oh iedereen is toch weer zo behulpzaam hier op dit forum heh. ipv altijd af te zeiken help mekaar ineens gelijk. de hulpzoekende zal dat dan zeker apprecieren en wss ook iemand sneller helpen of bijdragen tot het forum. of is het hier een elite clubje waar newbies niets mogen vragen. de mens weet mss nog eens niet dat er een zoekfunctie bestaat of hoe die correct te gebruiken. het is altijd makkelijker te zeiken tegen iemand dan een hulpwaardig antwoord te geven toch ???
robbedoeske Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Origineel bericht van: Opuske oh iedereen is toch weer zo behulpzaam hier op dit forum heh. ipv altijd af te zeiken help mekaar ineens gelijk. de hulpzoekende zal dat dan zeker apprecieren en wss ook iemand sneller helpen of bijdragen tot het forum. of is het hier een elite clubje waar newbies niets mogen vragen. de mens weet mss nog eens niet dat er een zoekfunctie bestaat of hoe die correct te gebruiken. het is altijd makkelijker te zeiken tegen iemand dan een hulpwaardig antwoord te geven toch ??? Kijk uit hoor,je hebt zo een ban aan je broek..
Littlesat Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Andere settings helpen uiteraard zeer zeker. Maar inderdaad die clear pids is ook een goede oplossing. Dus de settings uitlezen, clear pid, en dan weer terugzetten. Trouwens dat op en neer zappen is alleen nodig als je de eerste keer op zo'n zender zapt. Als je ze allemaal hebt gehad en je restart de box op de nette manier dan blijft het ook goed. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Opuske Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Origineel bericht van: Littlesat Andere settings helpen uiteraard zeer zeker. Maar inderdaad die clear pids is ook een goede oplossing. Dus de settings uitlezen, clear pid, en dan weer terugzetten. Trouwens dat op en neer zappen is alleen nodig als je de eerste keer op zo'n zender zapt. Als je ze allemaal hebt gehad en je restart de box op de nette manier dan blijft het ook goed. Inderdaad eens je beeld gekregen hebt op de HD zenders die je meestal bekijkt zal je dat beeld normaal gezien altijd bijhouden zoals littlesat zegt. Je hoeft dus niet perse andere settings erin te zetten om dan weer eventueel de settings aan te passen naar je eigen smaak. Het heen en weer zappen duurt hoogsten paar seconden en is veel makkelijker hehe.
riji Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Mijn ervaring is dat dit bij een plasma TV niet helpt.
hemertje Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 het heeft 0,0 met je TV te maken, die ontvangt alleen maar het TV signaal van wat je box uitstuurt.... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
mobieltje Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Origineel bericht van: Littlesat Trouwens dat op en neer zappen is alleen nodig als je de eerste keer op zo'n zender zapt. Als je ze allemaal hebt gehad en je restart de box op de nette manier dan blijft het ook goed. Als de makers van de lijsten dat nou eens doen, daarna uitlezen uit zijn decoder en dan pas de lijst online zetten..... probleem opgelost. Grts.
John van Dreumel Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Origineel bericht van: mobieltje Als de makers van de lijsten dat nou eens doen, daarna uitlezen uit zijn decoder en dan pas de lijst online zetten..... probleem opgelost. Grts. Ja een "prachtig advies". Waarom maak jij dan niet de PERFECTE settingslijst. Ik ben bijzonder blij met de lijst(en) zoals deze doorgaans in de downloads aangeboden worden. Ik kan je vertellen, als ik lijsten gemaakt zou hebben dan zou ik ze als gevolg van al dat negatieve gezemel, zo kwalificeer ik jouw reactie namelijk, niet meer publiceren. Mij lijkt het vaak of die jongens, wie het ook is, het nooit goed kunnen doen. Uiteraard los van alle positieve reacties die er gelukkig ook zijn. Zo, dit moest ik even kwijt en op een verdere reactie hoef je niet te rekenen omdat ik geen behoefte heb om hier een discussie over te voeren. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en mijn bedoeling is sec dat ik mijn waardering naar de diverse makers van settingslijsten wil uitspreken. Punt. Oooooo wat ben ik aan vakantie toe. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
mobieltje Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Citaat: Oooooo wat ben ik aan vakantie toe. Volgens mij ook!!!! Het was een advies aan de makers van lijsten en een oplossing voor het probleem, niet meer en niet minder. Grts.
Gast Opuske Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Origineel bericht van: riji Mijn ervaring is dat dit bij een plasma TV niet helpt. Wat heeft een plasma ermee te maken of je dreambox een kanaal opent of niet ?? Ter info ik heb een plasma en een lcd en dit is op beide tv's hetzelfde hoor. Het ligt enkel aan de kanaallijsten maar het is zo simpel op te lossen dat het eigenlijk geen enkel probleem is
Gast edemon Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 heb je gelijk in opus heb hier enige tijd geleden ook eens wat post geprobeerd maar voor ik het wist een lekkere ban van twee weken in plaats van duidelijk uitleg aan een lake
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen