Ga naar inhoud


[Televisie] Discovery Chanel uiterlijk in januari 2010 ook in anamorph breedbeeld


Dream1975

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Golfdiesel
Hier is Disco nog steeds 4:3 (CanalDigitaal)


Sinds vanavond op mij Toppie is ie uitgerekt.. Geen echt 16:9 maar 4:3 uitgerekt naar volledige breedte.
Andere 4:3 zenders zijn wel gewoon 4:3 dus het is geen instelling van de Topfield

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Elwin
Hier in het noorden des lands (ben op vakantie smile ) via de analoge Ziggo kabel op dit moment echt 16/9 breedbeeld uitzendingen op Discovery Channel. Alleen bij Ziggo of meer mensen die dit nu opmerken?

En hoe ziet het eruit via de schotel (mist z'n schoteltje nu héél erg laugh )


Ik had beloofd vandaag antwoord te geven. Wat de schotel betreft heeft @iRuud al antwoord gegeven. Een in de breedte uitgetrokken 16:9 letterbox beeld. Geen gezicht, maar dat moet door CDS misschien nog goed gezet worden.

Bij UPC zowel analoog als digitaal anamorph breedbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Omdat de bron via satelliet (5 Oost) die Ziggo gebruikt in die lagere resolutie is...

Als ik me goed herinner is dat ook de bron van CDS, maar die schalen het op naar 704. Alsof dat zin heeft. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Omdat de bron via satelliet (5 Oost) die Ziggo gebruikt in die lagere resolutie is...

Voor een SAT bron met zo'n lage resolutie vind ik de bitrate dan best wel hoog.
Waarom ze dan toch in deze 544*576 resolutie blijven uitzenden?
Vooral bij 16:9/anamorph blijft dan de kwaliteit behoorlijk achter.

Ziggo, Discovery Channel, 18-08-2009
j0xwsn.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb links en rechts een rare zwarte balk.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie
idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld thumbs_up.gif
Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld.


Helemaal super! Weer een zender erbij die we gewoon kunnen kijken op een breedbeeldtelevisie zonder het idee te hebben dat de presentatoren ineens wel heel erg veel zijn aangekomen, ofwel: 4:3-beeld op een 16:9 televisie. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie
idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld thumbs_up.gif
Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld.


En bij MGM de ondertiteling in het midden uitgelijnd, in plaats van links. Ook al zo'n oerdomme fout die je toch nog regelmatig ziet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Origineel bericht van: cookie
idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld thumbs_up.gif
Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld.


En bij MGM de ondertiteling in het midden uitgelijnd, in plaats van links. Ook al zo'n oerdomme fout die je toch nog regelmatig ziet.


Ik zie die naar het midden uitgelijnde ondertiteling sinds kort ook bij As The World Turns op RTL 4 en RTL 8. Vind het op zich niet zo irritant hoor...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...