Hageneis Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Is Discovery Channel op sat wel geflagd als 16:9? Bij Digitenne namelijk niet (zie je dus erg smalle mensen). Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
matthew_be_wvl Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Ja, de 16:9-puls staat aan op de satelliet. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Hageneis Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Origineel bericht van: Elwin Origineel bericht van: cookie idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld. Helemaal super! Weer een zender erbij die we gewoon kunnen kijken op een breedbeeldtelevisie zonder het idee te hebben dat de presentatoren ineens wel heel erg veel zijn aangekomen, ofwel: 4:3-beeld op een 16:9 televisie. Kun je jouw tv niet zo instellen dat die 4:3-beeld wergeeft als 4:3 (dus met "zwarte balken" links en rechts). Kijkglas moet vol zijn geldt alleen voor oude benzinepompen Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
Hageneis Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Origineel bericht van: matthew_be_wvl Ja, de 16:9-puls staat aan op de satelliet. Dank voor je antwoord, dan ga ik dit aankaarten bij KPN (wordt nog wel een uitdaging op zich: die huisvrouwen geven namelijk in eerste instantie altijd het standaardantwoord over ontvanger instellen e.d.) Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
Elwin Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Origineel bericht van: Hageneis Origineel bericht van: Elwin Origineel bericht van: cookie idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld. Helemaal super! Weer een zender erbij die we gewoon kunnen kijken op een breedbeeldtelevisie zonder het idee te hebben dat de presentatoren ineens wel heel erg veel zijn aangekomen, ofwel: 4:3-beeld op een 16:9 televisie. Kun je jouw tv niet zo instellen dat die 4:3-beeld wergeeft als 4:3 (dus met "zwarte balken" links en rechts). Kijkglas moet vol zijn geldt alleen voor oude benzinepompen Jups, dat kan mijn TV inderdaad ook, maar op 66cm LCD-tv wordt het beeld wel heel klein dan...
René Verbiest Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Origineel bericht van: Codx Ik heb links en rechts een rare zwarte balk. Net was er even reclame en dit was i.d.d. in anamorphic breedbeeld. Maar bij programma's heb je nog steeds zwarte balken aan beide zijden, welliswaar zeer smal, maar zeker geen 16x9. En nu hebben ze het beeld naar rechts geschoven. Gevolg is een bredere zwarte balk aan de linkerkant en een smal zwart balkje aan de rechterkant. Dit is overigens bij Ziggo exact hetzelfde. Zal nog wel even duren voordat er programma's in 16 x 9 worden uitgezonden, denk ik.
Golfdiesel Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Origineel bericht van: René Verbiest Origineel bericht van: Codx Ik heb links en rechts een rare zwarte balk. Net was er even reclame en dit was i.d.d. in anamorphic breedbeeld. Maar bij programma's heb je nog steeds zwarte balken aan beide zijden, welliswaar zeer smal, maar zeker geen 16x9. En nu hebben ze het beeld naar rechts geschoven. Gevolg is een bredere zwarte balk aan de linkerkant en een smal zwart balkje aan de rechterkant. Dit is overigens bij Ziggo exact hetzelfde. Zal nog wel even duren voordat er programma's in 16 x 9 worden uitgezonden, denk ik. Disco is toch altijd bezig om de herhalingen van 6 jaar geleden als nieuwe afleveringen te bestempelen dus het is niet zo gek dat het geen echte 16:9 uitzendingen zijn... Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Elwin Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Weer thuis en even gekeken op Discovery. Da's toch even schrikken, vind het maar een wazig beeld. Maar ja, wel in 16:9... Ik heb overigens ook bij de gewone programma's links en rechts kleine balkjes...
Gast Allure Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Dan zijn ze dus aan de zenderkant 4:3-programma's aan het inzoomen naar 16:9. Beetje uitrekken, beetje aan de bovenkant wegsnijden - dat idee. Verklaart meteen het wazige beeld. Buiten de lage bitrate...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen