Ga naar inhoud


[Televisie] Discovery Chanel uiterlijk in januari 2010 ook in anamorph breedbeeld


Dream1975

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: cookie
idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld thumbs_up.gif
Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld.


Helemaal super! Weer een zender erbij die we gewoon kunnen kijken op een breedbeeldtelevisie zonder het idee te hebben dat de presentatoren ineens wel heel erg veel zijn aangekomen, ofwel: 4:3-beeld op een 16:9 televisie. :D

Kun je jouw tv niet zo instellen dat die 4:3-beeld wergeeft als 4:3 (dus met "zwarte balken" links en rechts). Kijkglas moet vol zijn geldt alleen voor oude benzinepompen wink

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ja, de 16:9-puls staat aan op de satelliet.

Dank voor je antwoord, dan ga ik dit aankaarten bij KPN (wordt nog wel een uitdaging op zich: die huisvrouwen geven namelijk in eerste instantie altijd het standaardantwoord over ontvanger instellen e.d.)

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: cookie
idd op de sat nu ook echt 16/9 beeld thumbs_up.gif
Eindelijk. Nu nog MGM, Eurosport 1 en 2, ESPN America, extreme sport en animal planet naar breedbeeld.


Helemaal super! Weer een zender erbij die we gewoon kunnen kijken op een breedbeeldtelevisie zonder het idee te hebben dat de presentatoren ineens wel heel erg veel zijn aangekomen, ofwel: 4:3-beeld op een 16:9 televisie. :D

Kun je jouw tv niet zo instellen dat die 4:3-beeld wergeeft als 4:3 (dus met "zwarte balken" links en rechts). Kijkglas moet vol zijn geldt alleen voor oude benzinepompen wink


Jups, dat kan mijn TV inderdaad ook, maar op 66cm LCD-tv wordt het beeld wel heel klein dan... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik heb links en rechts een rare zwarte balk.


Net was er even reclame en dit was i.d.d. in anamorphic breedbeeld. Maar bij programma's heb je nog steeds zwarte balken aan beide zijden, welliswaar zeer smal, maar zeker geen 16x9. En nu hebben ze het beeld naar rechts geschoven. Gevolg is een bredere zwarte balk aan de linkerkant en een smal zwart balkje aan de rechterkant. Dit is overigens bij Ziggo exact hetzelfde.

Zal nog wel even duren voordat er programma's in 16 x 9 worden uitgezonden, denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest
Origineel bericht van: Codx
Ik heb links en rechts een rare zwarte balk.


Net was er even reclame en dit was i.d.d. in anamorphic breedbeeld. Maar bij programma's heb je nog steeds zwarte balken aan beide zijden, welliswaar zeer smal, maar zeker geen 16x9. En nu hebben ze het beeld naar rechts geschoven. Gevolg is een bredere zwarte balk aan de linkerkant en een smal zwart balkje aan de rechterkant. Dit is overigens bij Ziggo exact hetzelfde.

Zal nog wel even duren voordat er programma's in 16 x 9 worden uitgezonden, denk ik.


Disco is toch altijd bezig om de herhalingen van 6 jaar geleden als nieuwe afleveringen te bestempelen dus het is niet zo gek dat het geen echte 16:9 uitzendingen zijn...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn ze dus aan de zenderkant 4:3-programma's aan het inzoomen naar 16:9. Beetje uitrekken, beetje aan de bovenkant wegsnijden - dat idee.

 

Verklaart meteen het wazige beeld. Buiten de lage bitrate...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...