Ga naar inhoud


Popcorn Hour A-110 of MVIX MX780HD-HDD


Gast Johnny is good

Aanbevolen berichten

Gast Johnny is good

Geachte lezer,

 

Ik heb eerst de boardregels gelezen en volgens mij mag ik deze vraag stellen.

 

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die mijn films kan afspelen. Na een speurtocht ben ik uitgekomen op genoemde spelers. Beide spelers hebben het volgende:

- netwerkaansluiting

- afspelen in HD

- USB aansluiting

 

Nu heb ik uiteraard de spelers vergeleken, maar ik kan niet echt een keuze maken. De spelers komen volgens mij behoorlijk overeen. Ik wel gezien dat de Popcorn, in tegenstelling tot de MVIX, de MKV files ondersteunt. De MVIX is daarin tegen weer draadloos. Wat zal in de toekomst de standaard worden? Of moet ik denken aan een andere speler?

 

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan en waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen al om de MKV's zou de voorkeur voor de Popcorn zijn (ik heb er ook 1 wink ) Het ligt er dus aan wat je gaat kijken. Als je films download kun je bijna niet onder MKV's uit.

 

Verder ligt het aan je gebruik. Wil je hd content gaan bekijken is draadloos niet echt een optie en heeft dan ook minder meerwaarde.

 

Verder is de ondersteuning van de Popcorn erg goed wat zeker ook een pré is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik er mij bij aansluiten.

Sinds juli vorig jaar gebruik ik de Popcorn Hour A-100 en zoals Winwiz ook al meldde vind ik een van de pluspunten de service zoals die door Popcorn wordt verleend.

Zowel het beantwoorden van vragen als het frequent beschikbaar stellen van nieuwe firmware loopt als een lier.

En bij het laatste worden dan ook echt essentiële wijzigingen aangebracht en dat kan niet van ieder merk worden gezegd.

Ik weet niet hoe dit bij andere merken is gesteld maar voor Popcorn Hour zijn zowel in Duitsland als in de VS al uitgebreide fora ter beschikking waar je veel informatie kan ophalen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

ik had een mediacenter pc, ook al een linksys media speler gehad,

 

nu een A-110 :

speelt alles af zonder morren, en die ruil ik niet meer in :-)

er zit nu een 1TB green power HDD in...super.

 

ik zou niet twijfelen gezien het feit dat er regelmatig goede updates komen en er veel mensen daar mee bezig zijn.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Volgens de van Network Media Tank afkomstige onderstaande informatie zou het moeten kunnen.

Er staat alleen niet bij of dit ook een 1Tb mag zijn.

Wellicht even op het Network Media Tank Forum in de VS of Duitsland informeren?

 

Misschien ook nog even ter aanvulling, van een ander forum geplukt.

 

Wat werkt het snelst; interne HD, USB of Netwerk?

Alle verbindingen zijn snel genoeg om alles af te spelen. Alleen de USB is soms wat haperig bij hele zware HD bestanden. Dit heeft te maken met de chipset die niet goed met de USB verbinding om gaat. Heb hier alleen problemen ondervonden nog met de beruchte vogelscene. Via netwerk speelt hij deze wel vlekkeloos af. De interne HD zou hier ook geen problemen mee moeten hebben

 

Network or Harddisk streaming support, including external source such as external USB stick, harddrive or DVD rom.

USB Slave (for direct file copy from PC)

SDHC, MS PRO DUO and MMC card reader

NAS (networked attached storage) functionality

SMB/NFS network protocol server

Upnp or DLNA streaming server

Bittorrent peer 2 peer downloader

Usenet Client for direct usenet NZB downloads

Internet TV content streaming

Internet Radio

Many FREE user application to enhance your experience

Fanstastic firmware and technical support from our team

Support 19 subtitle languages!

Value for Money

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik ben van plan de HDX 1000 te gaan kopen, het "stevigere" en mooiere broertje van PCH A110. wink Maar kan daar een externe hdd op aangesloten worden? Ik heb nl nog een 1TB usb hdd van Toshiba staan die eigenlijk voor een Topfield 7710 bedoelt was. Weet iemand dit confused



Volgens mij is dit een duidelijk geval van Topic-kaping. wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: winwiz
Volgens mij is dit een duidelijk geval van Topic-kaping. wink

confused
Heb ik iets gemist?
Wat is Topic-kaping in dit verband?


Er wordt gevraagd naar ervaringen van type a en b. Daar wordt op gereageerd met meningen. Dan wordt er door iemand een vraag gesteld over type c wat op zich niets te maken heeft met het onderwerp.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Jürgen
Ik snap hem en je hebt nog gelijk ook.

Ik snap hem niet zo eigenlijk, winwiz is wel erg recht in de leer. Het ging over een PPH versus MX780HD, ik stelde daar de HDX1000 tegenover omdat de deze gelijk is aan PPH.
Jürgen jij nog wel bedankt voor je positieve reactie smile
Ik ben al weg hoor Winwiz dan verveel ik je niet langer met mijn vragen, ik zoek het zelf verder wel uit frown


Je hoeft van mij niet weg hoor. Als je de HDX1000 er tegenover stelt met je ervaringen is extra input juist prima... echter je wil info hebben:

Citaat:
Ik ben van plan de HDX 1000 te gaan kopen, het "stevigere" en mooiere broertje van PCH A110. wink Maar kan daar een externe hdd op aangesloten worden? Ik heb nl nog een 1TB usb hdd van Toshiba staan die eigenlijk voor een Topfield 7710 bedoelt was. Weet iemand dit confused


En dat is normaal gesproken not done en niet verstandig. Je krijgt eerder antwoord als je daar een eigen topic voor opent.

Maar goed laten we het maar weer over de Popcorn of MVIX hebben smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...