Gast weyoun Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Hallo, Ik heb al veel gelezen over deze schotel, het lijkt me een goede oplossing voor mij. Ik wil de Astra 1,2,3 kunnen ontvangen, echter begrijp ik dat je met een kleine schotel weinig 'regenreserve' hebt. Mijn vraag is voor de Multytenne bezitters, met name omdat ik de schotel primair wil gebruiken voor de BBC/ITV (Astra 2), wat is jullie ervaring met het ontvangt van de Astra 2? Gezien dat het ontvangt van de A1&3 prima te doen is met een 'kleine' schotel (locatie Delft) verwacht ik eigenlijk wel problemen met de A2, gezien dat zijn footprint niet ideaal is voor Nederland. Daarbij lees ik ook dat de Multytenne eigenlijk is afgesteld voor Duitsland waarmee de afwijking t.o.v. de A2&a3 na het inregelen op de Astra 1 hier in west Nederland volgens mij alleen maar groter wordt. Mijn kennis en info heb ik opgedaan op dit forum, het wordt mijn eerste avontuur op sateliet gebied en twijfel dus om een grotere schotel aan te schaffen. Als beginner wordt mij overal de Multytenne aanbevolen, maar ja...een duidelijk antwoord over het ontvangst van de Astra 2 met een 'beetje' regen heb ik nog niet gekregen. Bedankt alvast voor het advies/hulp!
Tonskidutch Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 weyoun, welkom op dit forum en succes met je besluit satelliet-tv te gaan toepassen echter noem nu die satelliet posities eens bij de juiste naam de benaming astra slaat op meerdere posities en de nummers zijn niet evident afhankelijk van je lokatie is de multytenne twin een bruikbare schotel hoeveel reserve je zult hebben is enkel daar ter plekke (lokatie) empirisch vast te stellen. de technisat antenne is door de grote bekende duitse producent gemaakt voor hoofdzakelijk een bepaalde afzetmarkt. als je iets verder bent met de hobby en het uitrichten / configureren van schotels zul je ontdekken dat er altijd verschillen zijn wegens die LOKATIE een schotel die fabrieksmatig met 4 interne lnb's identiek is gebouwd voor Dortmund of voor Westende, kan nooit een optimale ontvangst geven. je zult moeten lezen inzake ervaringen met die multytenne en de regio waar die is opgesteld, wil je een beetje kunnen vergelijken en dus voorspellen of die op jouw LOKATIE genoeg zal leveren aan sgnaal. chiao Blue Monday Flunk
Gast aart44 Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Origineel bericht van: weyoun Hallo, Ik heb al veel gelezen over deze schotel, het lijkt me een goede oplossing voor mij. Maar ja...een duidelijk antwoord over het ontvangst van de Astra 2 met een 'beetje' regen heb ik nog niet gekregen. Bedankt alvast voor het advies/hulp! Nou er is waarschijnlijk nog veel meer te lezen Multytenne test en ervaringen. Er was ook ooit een deel 1 maar deel 2 heeft ook 50 pagina's dus je antwoordt zul je wel vinden.
Gast weyoun Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Bedankt, ik zal verder gaan lezen Mijn locatie is Delft. Helaas wordt er weinig concreets vermeld over de ontvangst van de satelliet voor de BBC/ITV zenders. EDIT toch wat gevonden Ik neem de gok maar en het wordt de Multytenne, kan hem altijd weer verkopen
Belsat Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Ik denk dat die: "zwakke" Astra 2 in de praktijk wel mee valt. Op een standaard Triax 78 van 27.95 Euro met een Triax 4 LNB houder heeft een vriend van mij hier in Oost Belgie een vrijwel even sterk signaal als op Astra 1. Ook de kwaliteit lijkt vrijwel gelijk te zijn op de meter van de receiver. Alleen Hotbird is wat zwakker, maar ruim voldoende. Misschien voor de puristen niet bevredigend, maar ondanks de vele regen hier nauwelijks uitval :-) Henk (in de Ardennen) P.S. Je kunt Astra 2 het beste uitrichten op "Movies4men". Als je die goed krijgt hoef je je over BBC en ITV geen zorgen meer te maken. Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
ReneBee Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Ik heb hier op alle "Astra" posities ( Sorry Tonskidutch ) goede ontvangst. In de praktijk is 13 graden de zwakste van de vier. Besteed wel ruim de tijd aan het uitrichten. Het loont. René.
Mister HaCk Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 De volgende test gegevens zijn voorhanden, heb namelijk een triplesat van canal digitaal bij klant opgehangen afgelopen week. Hier de test gegevens lokatie kerkrade Astra 19.2 oost haal je weers reserve van ongeveer 5 dB (gemeten op txp 105 Film1.1) Astra 23.5 oost haal je weers reserve van ongeveer 4,7 dB (gemeten op Txp 11 regional) Astra 28.5 oost haal je weers reserve van ongeveer 4,6 dB(gemeten op bbcHD txp) Concreet houdt dit in, dat als er een regenbui langs trekt, dit meestal tussen de 1 - 4dB(extreem regen)met zich mee brengt. Reken uit 5-3= nog 2 dB over en gewoon beeld. Over de opmerking van dat de schotel voor zuid duitsland gemaakt is, nee dat is niet waar, schotel is namelijk afgesteld in de fabriek op nederland/belgie. Je moet wel de schotel zeer nauwkeurig afstellen en dit kan je bijna niet zelf, iedergeval niet exact. heb deze middel wel bij de hand en daarom dat ik de meet gegevens vor je heb. Als je verglijkt met de gegevens van de triax 64cm i.c.m. duo-lnbf, is dit de lijst Astra 19.2 105 (film1.1) weers reserve van 8,9 dB Astra 23.5 11 (regional) weers reserve van 9.1 dB
columbo Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 een echte instalateur gebruikt die rommel niet ,gewoon en triax 78 cm met 4 lnb's nooit geen problemen!
Tonskidutch Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Citaat: Over de opmerking van dat de schotel voor zuid duitsland gemaakt is, nee dat is niet waar, schotel is namelijk afgesteld in de fabriek op nederland/belgie. uhm dat las ik in bovenstaande berichten nergens, enkel doordat er een vaste LNB inrichting in zit (de multytenne is ook al eens open gemaakt, zoek afbeelding) is het daardoor lastig op sommige plekken BIJvoorbeeld die hotbird beter te ontvangen hetgeen met een andere multifeed antenne wel lukt. als je er genoeg mee kunt "vangen" en je wilt een klein wokje moet je hem vooral eens goed onder de loep nemen (vind hem zelf echter wel duur en dat is voor de 4 minst kritische sat-posities in benelux toch een objectief minpunt) chiao Blue Monday Flunk
columbo Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 [ (vind hem zelf echter wel duur en dat is voor de 4 minst kritische sat-posities in benelux toch een objectief minpunt) chiao Dat heb je heel mooi geformuleerd,daar mee ben ik het 100% mee eens.
Q-BiC Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Citaat: Mijn vraag is voor de Multytenne bezitters, met name omdat ik de schotel primair wil gebruiken voor de BBC/ITV (Astra 2), wat is jullie ervaring met het ontvangt van de Astra 2? Gezien dat het ontvangt van de A1&3 prima te doen is met een 'kleine' schotel (locatie Delft) verwacht ik eigenlijk wel problemen met de A2, gezien dat zijn footprint niet ideaal is voor Nederland. Zoals in het ervaringen topic al vermeld, ik heb de Triple Sat en heb op Astra 2 meer signaalsterkte dan op Astra 3... Overlaatst zeer zware wolkbreuken in Vlaanderen. De HD zenders lagen eruit, zelfs de vlaamse eventjes, maar de Britse bleef ik ontvangen
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Origineel bericht van: Q-BiC Zoals in het ervaringen topic al vermeld, ik heb de Triple Sat en heb op Astra 2 meer signaalsterkte dan op Astra 3... Overlaatst zeer zware wolkbreuken in Vlaanderen. De HD zenders lagen eruit, zelfs de vlaamse eventjes, maar de Britse bleef ik ontvangen wat is astra 2 en wat is astra 3??? graden oost aangeven aub? chiao Blue Monday Flunk
Gast sattaz Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Origineel bericht van: Mister HaCk Over de opmerking van dat de schotel voor zuid duitsland gemaakt is, nee dat is niet waar, schotel is namelijk afgesteld in de fabriek op nederland/belgie. @Mister Hack, Door weyoun is de opmerking geplaatst dat de Multytenne voor DUITSLAND ontworpen is. Over ZUID-Duitsland heeft behalve jou niemand in dit topic gesproken. Het klopt, de Multytenne is een Duits product, gemaakt voor DUITSLAND. Jij hebt het echter niet over de Multytenne maar over de Triplesat (van CanalDigitaal). Aangezien de Triplesat met name bedoeld is voor de abonnees van CanalDigitaal/TVV Vlaanderen zal die schotel ongetwijfeld zijn afgesteld op NEDERLAND/BELGIË. Met vriendelijke groeten sattaz
Eduard07 Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Origineel bericht van: sattaz Aangezien de Triplesat met name bedoeld is voor de abonnees van CanalDigitaal/TVV Vlaanderen zal die schotel ongetwijfeld zijn afgesteld op NEDERLAND/BELGIË. Met vriendelijke groeten sattaz Ik probeer me nu even voor te stellen wat dat instellen dan inhoudt. De satellieten staan op een vast punt, dus het zou dan alleen om de azimuth gaan, maar die ik stel ik thuis zelf in. Dus -afgezien van de kleurtjes - waarin zou de CDS-versie dan verschillen van die van Technisat? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen