Ga naar inhoud

Astra 2 (BBC) op Technisat Multytenne Twin (triplesat)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: sattaz

Aangezien de Triplesat met name bedoeld is voor de abonnees van CanalDigitaal/TVV Vlaanderen
zal die schotel ongetwijfeld zijn afgesteld op NEDERLAND/BELGIË.
Met vriendelijke groeten wink
sattaz

Ik probeer me nu even voor te stellen wat dat instellen dan inhoudt. De satellieten staan op een vast punt, dus het zou dan alleen om de azimuth gaan, maar die ik stel ik thuis zelf in. Dus -afgezien van de kleurtjes - waarin zou de CDS-versie dan verschillen van die van Technisat?

@Eduard07,

Uiteraard heeft de Triplesat slechts 3 lnb's tegenover 4 lnb's bij de Multytenne.
De stand en precieze positionering van de lnb's zal, overeenkomstig een multifeedschotel,
net iets anders zijn bij gebruik in Duitsland dan bij gebruik in Nederland/België.

Mijn eerdere uitlating "ongetwijfeld" wil ik bij deze wel iets nuanceren.
Ik bedoel te zeggen dat het onverstandig van CanalDigitaal zou zijn
om de Triplesat niet conform het toekomstig gebruik iets te modificeren
ten opzichte van de Multytenne voor een optimalere signaalontvangst.
Ik weet niet voor 100% zeker of dat in de fabriek ook gebeurt.
Dat zou je bij CanalDigitaal moeten navragen om zekerheid te verkrijgen.
Of wellicht de Triplesat (en Multytenne) even openen om zelf te kijken?! smile

In het topic Pic's binnenzijde LNB Multytenne wordt de Multytenne "omtmaskerd" cool
Uit dat topic een foto van het innerlijk van de Multytenne smile

IMG_0554.JPG

sattaz

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Ik bedoel te zeggen dat het onverstandig van CanalDigitaal zou zijn om de Triplesat niet conform het toekomstig gebruik iets te modificeren ten opzichte van de Multytenne voor een optimalere signaalontvangst.
Ik weet niet voor 100% zeker of dat in de fabriek ook gebeurt.
Dat zou je bij CanalDigitaal moeten navragen om zekerheid te verkrijgen.Of wellicht de Triplesat (en Multytenne) even openen om zelf te kijken?! smile

sattaz

Sattaz, die foto geeft inderdaad een mooi beeld wat de inhoud is van die grote grijze superkijker voor die minischotel.
Ik ga er een beetje van uit dat CDS uiteraard gaat bevestigen dat er aanpassingen voor de Benelux zijn gedaan, maar ik hoor dat liever van een Sat4-all techneut dat dat kan bevestigen of met eigen ogen heeft vastgesteld. Ik heb steeds het vermoeden dat er geen aanpassingen zijn, omdat ik niet snap welke. Kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik kan de redenatie erachter niet vinden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De Technisat is afgesteld op de benelux vanuit de fabriek. Het is minimaal tegenover de duitse multytenne.

Ik ken iemand die nou betrokken is bij de levering van het matriaal vanuit technisat fabriek duitsland naar Centraal magazijn in woerden van Canal digitaal/Tv vlaanderen/ telesat.

Daarom is hij ook iets duurder in maak kosten.

Het is een goede maar ook gevoelige antenne en goede afregeling leverd een perfect plaatje op en ook nog bij wat kleine regen val.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Stel je het als volgt voor; er hangen 4 lampen met een bepaalde onderlinge afstand aan een gebouw. Wanneer je er recht voor staat is de onderlinge afstand ogenschijnlijk groter dan wanneer je er schuin voor staat of verder vanaf gaat staan. Zo is het in feite ook met vaste (geostationaire) satellieten.

Voorbeeld:

Duitsland A2---A3---A1---HB

Nederland A2--A3--A1---HB

De streepjes geven de ogenschijnlijke onderlinge afstand tussen de verschillende satellietposities aan.

Dit is een wat overdreven en simpel 2 dimensionaal voorbeeld, maar de onderlinge afstand tussen geostationaire satellieten verschilt OGENSCHIJNLIJK afhankelijk van de positie op aarde.

Daarnaast zijn er per lokatie ook nog eens verschillen in elevatie en skew.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen