devisser Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 Hallo linux vrienden, Ik ben op zoek naar een goeie firewall, die werkt met ip nummers, blokken of toelaten. Vroeger heb ik wel eens gewerkt met blackice, maar die krijg ik met geen mogelijkheid op de linux fendora. Mijn vraag is, wat is een goede firewall, en waar kan ik deze downloaden, en kan ik deze firewall er gemakkelijk op zetten. Met vriendelijke groet, Devisser
Tonskidutch Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 firestarter lijkt een veel geprezen open source firewall voor linux ofschoon ik zelf aan de poort/gateway meer belang hecht je router. chiao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Lucky_Luke Geplaatst: 16 mei 2009 Geplaatst: 16 mei 2009 De firewall voor Linux heet 'iptables', je definieert hiermee packet filter rules voor de kernel. Hier bestaan vele front-ends voor. Onder Fedora heet het bv. "/usr/bin/system-config-firewall" Ik zou eerst naar het front-end kijken dat bij de door jouw genoemde distro hoort, als je dat niets vind, staat het je natuurlijk vrij om iets anders te gebruiken...
mifi Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Origineel bericht van: devisser Ik ben op zoek naar een goeie firewall, die werkt met ip nummers, blokken of toelaten. Shorewall? m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen