Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er al iemand die geprobeerd heeft om "de koppen bij mekaar te steken" op een Channelmaster schotel of zitten de bevestigingsstangen van de LNB in de weg, desnoods met een aanpassing???

Ik meen ergens iets gezien te hebben van LNB's met mogelijkheid tot opschroeven van Multi-LNB-houder achteraan de kop.

Dan wordt één LNB degelijk vastgezet op de oorspronkelijke bevestiging, en de andere koppen zitten op een multi-lnb-houder achteraan vastgeschroefd, die op zijn beurt op de vastgezette kop ook achteraan wordt bevestigd...( sorry beetje inbeeldingsvermogen geëist)

Geplaatst:

ik snap wat je bedoelt er zijn van inverto lnb's die je aan elkaar kan zetten ,de één draagt de ander maar ik ben bang dat je bevestigings armen in de weg zitten .

Mijn Channel master heb ik nu niet op staan ,maar uit mijn hoofd zou het misschien lukken als je verder uit het midden komt,volgens mij lopen de buizen niet geheel naar het midden van de zijkant .

maar simpel zal het niet worden omdat er dan erg veel variabelen zijn waarom het afstellen niet lukt.

LNB voor of achter de buis ,onder of boven de buis .

maar als het je gelukt is dan hoor ik het graag.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

en hoe was de ontvagst

en op welke sats had je ze .

en als je het zo ziet dan moet die buis toch in de weg zitten?

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

ontvangst was in de goeie oude tijd ok (ligt al een paar jaar bij mijn brandhout in de schuur...), je mist natuurlijk wel een paar procentjes signaal maar je hebt een GROTE schotel (pi maal r in het kwadraat, vergelijk maar eens een 60cm met een 120cm..)

Als ik me goed herinner stond de originele lnb op de Hotbird de andere op de 19Astra en de 2 die bij mekaar staan aan de andre kant op 1West en 5Oost

Zoals je op de divers foto's kan zien hangen de lnb's aan een kabelklem met aangelast stukje schroefdraad (kan je ze hoger en lager zetten in verband met de stangen)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen