Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een beetje vreemd probleem. Ik heb een schotel met een DUO LNB daarop bevestigd met een canaal digitaal kaartje in mijn dreambox 7020. alle zenders op 19.2 werken allemaal perfect maar als ik dan naar 23.5 ga krijg ik daar in beeld "De service kan momenteel niet worden weergeven" ik heb wel 87% bereik. maar soms na ongeveer 1 á 2 dagen werkt hij weer wel voor 2 dagen...

Iemand enig idee ?

Alvast bedankt,

Rick

Geplaatst:

Nee lijkt mij niet...want als hij de melding geeft heeft hij toch 87%. kan zoiets ook aan een kanaallijst liggen ?

Rick

Geplaatst:

Nee kan niet. Want zoals je zelf al schreef:

Citaat:
maar soms na ongeveer 1 á 2 dagen werkt hij weer wel

Een zenderlijst is of goed of slecht --> dus hij werkt of werkt niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Waar kan ik deze optie precies vinden kan hem vinden. Als ik kies voor een simpele diseqc instelling kan ik alleen 2 satelieten selecteren en kiezen voor opslaan.

Geplaatst:

Nu hoorde ik giser avond van iemand als je een DUO LNB aansluit dat je deze moet uitrichten op 23.5 i.p.v. 19.2 is dat zo ?

Rick

Geplaatst:
Origineel bericht van: RickS
Nu hoorde ik giser avond van iemand als je een DUO LNB aansluit dat je deze moet uitrichten op 23.5 i.p.v. 19.2 is dat zo ?

Rick

Maakt niets uit.
Of je richt hem uit op de astra 19.2. Dus dan ook de hals van 19.2 in houder klemmen en de LNB iets omhoog draaien.

Of je richt hem uit op de astra 23,5. Dus dan ook de hals van 23.5 in de houder klemmen en de LNB iets naar beneden draaien.

Qua diseqc instellingen maakt het ook niets uit:

Astra 19.2 op AA
Astra 23,5 op AB

Ik denk, dat je dit nog moet instellen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast rubberducknl77
Geplaatst:

Vreemd, maar ik heb exact hetzelfde geval; een 7020, maar 23.5 zit bij mij op een aparte schotel, als ik ontvangst heb is ie goed (85-87%) maar vaak valt ie volkomen weg, maar dus alleen de 23.5 (en ze hangen een meter bij elkaar vandaan dus een obstructie zou voor beiden moeten gelden... Het lijkt haast wel een software probleem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen