Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal,

Ik zit met stijgende verbazing, en ook wel wat genoegen de postings te lezen van de afgelopen dagen met betrekking op Seca2, de stand van zaken:

1)

Seca2 (S2) is geheel of gedeeltelijk open, maar nog Non-Public.

2)

Er zijn goede resultaten met de org. kaart + Blocker.

3)

Er zijn min of meer werkende files voor Pic en Fun kaartjes.

4)

S2 werkt voorals nog maar op twee platforms:

De orginele Spaanse decoders welke voorzien zijn van een aangepaste firmware, en de MagicModule met de pentacrypt firmware.

Op alle andere ontvangers/modules geen 100% functioneren.

Al met al hele leuke resultaten, na amper 4 a 5 weken!!

Maar we missen de Bigpicture, en dat is de de Seca ontwerpers (gelukkig voor ons) een aantal KAPITALE fouten gemaakt hebben.

Fout1

Een niet, of nauwelijks anders algorime gebruikt, Het lijkt me anders volstrekt ONMOGENLIJK om binnen een korte tijd al werkende files te hebben, Ook al werken deze files mischien maar heel slecht.

Zonder het juiste algo. heb je NOOIT beeld!

Fout2

De nieuwe kaarten lijken nauwelijks sneller te zijn dan de oude, ook op een (relatief trage) PIC processor kan men emuleren.

Fout3

De algemene kennis van het Seca systeem onder een vrij grote groep hobbyisten is onderschat.

Het Seca1 systeem ligt voor 95% open, en hiermee heeft men een grote voorsprong bij Seca2.

Ook de mogenlijkheid om de firmware van orginele ontvangers uit te lezen of te wijzigen is een belangrijk voordeel bij het bestuderen van codeersystemen.

Daarbij is gebleken dat de verschillende codeersystemen maar weinig verschillen, b.v. de controlwords zijn gewoon hetzelfde.

Al met al kunnen we stellen dat Seca2 waarschijnlijk maar een relatief eenvoudige upgrade is, waarbij wat bekende bug`s uit de kaartjes verwijderd zijn.

Er 16byte i.p.v. 8byte keys gebruikt worden.

En de ECM`s / EMM`s wat uitgebreider zijn (exstra hash-tabel?) hiervoor was de update van de ontvanger firmware nodig?

Misschien zit ik met deze eind-conclusie wel een eind mis, ik zit verder mijlen ver van het "vuur" Maar het Boeren-verstand + de Logica verteld mij dat de toekomst redelijk positief is....

Groetjes,

Erik.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.