Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Handmatig instellen kanalen


Appelflap

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en heb al even gezocht maar ik kan niks vinden met de zoekfunctie.

 

Bij het handmatig instellen van de BBCi kanalen op onze IDL7000 kan ik nooit meer dan 1 kanaal opslaan. Als ik de eerste heb ingesteld dan krijgt die de naam USER PCSC 1234. Prima tot zover. Als ik dan de tweede wil instellen, dus PID invullen,zoeken en opslaan dan wordt die opgeslagen onder de naam USER PCSC 2345. Maar als ik dan in de zenderlijst kijk dan is de eerste dus overschreven door de tweede. Beetje lastig dus. Is hier een oplossing voor?

 

Is het trouwens ook mogelijk om de zendernaam te wijzigen? Ik vind het wel makkelijk om een duidelijke naam aan een zender te geven, indien die er niet van voorzien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Invertist

De BBC-i kanalen handmatig instellen met de volgende gegevens:

Frequentie: 12441 V

Symbol Rate: 27500

 

Service...VPID APID

BBCi 1....2305 2306

BBCi 2....2321 2322

BBCi 3....2325 2326

BBCi 4....2329 2330

BBCi 5....2333 2334

BBCi 6....2337 2338

BBCi 7....2345 2346

 

Er zijn ook nog BBC-i 8 & 9, maar ik heb de gegevens zogauw niet bij de hand.

 

Voor het aanpassen van zender-(en satelliet-)namen, kan ik SetEditInverto aanbevelen. Daar kan je echt alles mee aanpassen. Het kost slechts een paar Euro, maar is dat geld meer dan waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost, ik heb de PC-suite ervoor gebruikt, bedankt voor de tip van Setedit en die zal vast wel meer mogelijkheden hebben maar die gebruik ik waarschijnlijk toch niet. Bovenstaande PIDs waren trouwens al verouderd, maar dat terzijde. Maar stel nu dat de PIDs weer veranderen, en ik de PID op automatisch zet, zou de Inverto de nieuwe PIDs dan zelf opzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Appelflap
..... Bovenstaande PIDs waren trouwens al verouderd, maar dat terzijde. Maar stel nu dat de PIDs weer veranderen, en ik de PID op automatisch zet, zou de Inverto de nieuwe PIDs dan zelf opzoeken?

Geen idee: ik heb deze waarden destijds (+/- een jaar geleden) gebruikt om de BBC-i kanalen in te stellen en ik ontvang ze nog steeds.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...