dannyboy Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Hallo allen, Is het mogelijk om een schotel te plaatsen op een balkon wat richting het zuid-oosten kijkt, maar helaas half afgesloten is? Heb een foto als bijlage toegevoegd. De richting van het balkon is verder geen probleem denk ik. Het gaat om ontvangst van 42E tot pakweg 7E dmv een stab rotor en een 1mtr schotel, dan ben ik meer dan tevreden. Graag jullie adviezen. Via dishpointer.com weet ik dat de richting goed is. Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Gene 1225 Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Ik had een gelijkaardige situatie en ik vrees dat het alleen duidelijk zal worden door te proberen . Je zou enerzijds zo ver mogelijk naar de buitenkant moeten en zover mogelijk naar onder om niet in de schaduw te zitten van het plafond . Kan je geen voorlopige opstelling maken op een statief ? Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
dannyboy Geplaatst: 18 mei 2009 Auteur Geplaatst: 18 mei 2009 Dank voor je reactie. Ik heb het huis nog niet. Hij staat te koop dus dat proberen is een beetje lastig momenteel. Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
columbo Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 De rand van het kozijn zit in het zicht deze situatie zal niet goed werken je moet vrij zicht hebben.zet hem evt in de tuin of op dak als het een koop huis is kun je doen wat je wild.
hvdh Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Het zal sterk afhangen van het soort glas. Op mijn balkon (loggia) wordt getint glas gebruikt, zelfs Astra komt daar niet doorheen. Probeer desnoods eerst met bijv. een 50 cm schoteltje het verschil tussen plaatsing in de opening of achter het glas. Als het achter het glas veel slechter is, is een grotere schotel zinloos. Met een ovaal type schotel (bijv. Visiosat) kan je dan nog proberen zoveel mogelijk signaal door de opening te vangen. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
dannyboy Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Geplaatst: 19 mei 2009 Maar wat zijn de mogelijkheden in dit geval? Bedoel, wat kan ik qua satellietontvangst wel en wat niet in zo een geval? Is hoe kleiner de schotel, des meer mogelijk een waarheid in dit geval? Ik wilde een 1 mtr schotel, maar zou meer mogelijk zijn met 88 of 80 cm? Ook icm een rotor? Misschien moet/kan ik wat water bij de wijn doen. Afhankelijk vd mogelijkheden natuurlijk Ik moet t sowieso waarschijnlijk proberen met een schotel of is er een andere manier om wat zekerder van mn zaak te zijn? En wat die visiosat betreft: dat geeft meer mogelijkheden begrijp ik? Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
columbo Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 En wat die visiosat betreft: dat geeft meer mogelijkheden begrijp ik? ........................................................................ Ik weet niet wat je nu wild ,zoals eerder beschreven eerst uit proberen achter dat glas,maar zoals ik al eerder heb gezegt moet je vrij zicht hebben,signaal komt op ca 28 graden schuin binnen ,dus geen obstakels(die horizotale balk) in het zicht van de schotel!!
jalza Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 waar je ook rekening mee moet houden hoe grooter je schotel hoe verder naar achteren je zal moet inverband met de lnb arm. hoe slechter het weer is voor de invals hoek . maar ik zou gaan voor de multytene. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Terradon Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Of misschien een Arcon sweety das een kleine 43 cm Cassegrain schotel met toch nog een gain van 33db, heb zelf ooit zo'n ding gehad op de meeste sterke sats voldeed die prima zet hem op een stab rotor en je pakt A1,2 en 3 hotbird enz.... Groetjes........
columbo Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 die rommel moet je gelijk in de vuil kontainer gooien;mw mullti vlaai en arcon (tweety is dat vogeltje) is veel te duur,kwalitatief minder waardig.een Bisat zou er meschien net tussen gaan,en 5jaargarantie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen