Ga naar inhoud


vloerverwarming


mojo-jojo

Aanbevolen berichten

he hallo ik wou even wat weten over vloerverwarming.

 

ik krijg een 2 groeps vloerverwarming die komen ze in frezen

 

nu ga ik er laminaat over heen leggen

en als ondervloer Termosound

 

maar moet ik nu de sleuven nu dichtmaken van de vloerverwarming

die ze gefreest hebben of kan ik gewoon de ondervloer er over heen leggen dan de laminaat

 

wie weet het

Dreambox 800 PVR

Dreambox 8000 PVR met dvd en 500 gig hdd

Full abbo op Canaldigitaal met Eredivisie Live-pakket en Thema-pakket en een 2de en 3de kaart

 

**Groetjes mojo-jojo**

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's raar, als ik het goed begrijp.

Je gaat laten frezen. In die sleuven wordt slang gelegd voor de vloerverwarming. Daarna wil je isolatie en laminaat neerleggen. Dat isoleert aardig, volgens mij.

Lijkt me niet de manier om je vloerverwarming ten volle warmte aan de oppervlakte te laten afgeven.

Die sleuven maak je natuurljk weer dicht. Je wil later toch niet alles in die sleuven zien zakken?

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de meest merkwaardige vorm van vloerverwarming die ik ooit heb gehoord.

1. Een vloer waar in gefreest wordt, is 9 van de 10 x niet geisoleerd. Zeker als het een wat ouder huis is. 40-50% van je warmte wordt dan afgegeven aan de grond onder je huis. Dat is zonde van je gas en zonde van de investering.

2. Op een vloer met vloerverwarming leg je normaal gesproken geen krimp/uitzet gevoelige vloeren. Dus geen hout, geen laminaat etc. maar tegels, grindtapijt of andere smeervloeren.

3. De isolatie voor geluid is meteen ook een goede warmte isolator. Je zult dus weinig profeit hebben van je nieuwe vloerverwarming, maar wel een koud(er) huis en een hoge(re) gasrekening.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net, nog wel in mijn vakantie ook, dat iemand zijn

verwarming gaat isoleren crazycry

 

Krijg ik nou nooit rust . . . . .

 

HG CC

 

Groeten uit st Yves

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sleuven laten ze overigens open, omdat ze verwachten dat je daar overheen een tegelvloer smeert (in specie) en dan maakt de tegelzetter die sleuven dus met specie dicht.

Je moet ze in ieder geval dicht maken anders heb je NOG meer warmteverlies.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hout en laminaat is tegenwoordig wel mogelijk op vloerverwarming. Ik heb er echter geen ervaring mee.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er ook 7cm isolatiepanelen overheen leggen als je dat wilt:-)

Ik neem aan dat ook jij weet dat hout een zeer goede isolator is en dus in principe nooit "geschikt" is voor over een verwarmde vloer. Je rendament is dan namelijk veel te laag. Zeker als je er dan ook nog een ongeisoleerde betonvloer hebt en je tussen vloerverwarming en houten vloer een isolatielaag gaat leggen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Steeds meer nieuwbouwwoningen worden voorzien van vloerverwarming. Om te beginnen in de woonkamer natuurlijk. Parket is daar al jarenlang zeer gewild, dus een combinatie van beide ligt voor de hand.

Uit onderzoeken is gebleken dat niet alle houtsoorten daarvoor geschikt zijn. Dit zijn voornamelijk de gevoelige houtsoorten. Eiken is daarentegen wel een geschikte houtsoort mits deze is samengesteld uit een onderlaag met een eiken toplaag. Een massieve eiken plank (20 mm) heeft een te hoge RC-waarde ( = warmtedoorlaatweerstand) waardoor deze niet geschikt is.

Uitgaande van een samengestelde plank kunnen we het volgende concluderen:

 

Uit testen is gebleken dat een zwevend gelegde vloer alleen geschikt is bij vloerverwarming als bijverwarming. Bij zwevend leggen wordt de reductie extra verhoogt door de ondervloer en de luchtlaag die tussen de afwerkvloer en de vloerdelen aanwezig is. De RC-waarde bij zwevend gelegde vloeren is daarom net iets te hoog om toepasbaar te zijn als hoofdverwarming.

 

Een verlijmde vloer is echter wel geschikt voor vloerverwarming als hoofdverwarming omdat deze meer rendement heeft. Doordat hier geen ondervloer gebruikt wordt, omdat je rechtstreeks op de afwerkvloer verlijmd, laat deze de warmte beter door.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mojo-jojo
. . . ondervloer Termosound . . .


Thermosound is geluids- en thermische isolatie!!

Sleuven dichtmaken in verband met geleiding warmte naar
de omliggende cementdekvloer, geen ondervloer gebruiken
en controleren of de laminaat geschikt is voor
vloerverwarming (rechtstreeks erop dus).

Tenzij je verplicht bent om een ondervloer te gebruiken
dan niet beginnen aan vloerverwarming (stoken voor de tweety's)

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even ter info de Thermosound ondervloer zitten allemaal kleine gaatjes dit is speciaal voor vloerverwarming.

 

en ik ga de vloerverwarming gebruiken als bijverwarming.

 

volgendjaar ga ik de kruipruiten isoleren.

 

en laminaat is primma te gebruiken met vloerverwarming het remdement is iets minder maar dat neem ik op de koop toe

 

 

Dreambox 800 PVR

Dreambox 8000 PVR met dvd en 500 gig hdd

Full abbo op Canaldigitaal met Eredivisie Live-pakket en Thema-pakket en een 2de en 3de kaart

 

**Groetjes mojo-jojo**

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mojo-jojo
even ter info de Thermosound ondervloer zitten allemaal kleine gaatjes dit is speciaal voor vloerverwarming.



Is dat niet zoiets, als je huis inpakken maar de deur constant open laten staan?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn nou eenmaal niet allemaal slim.

De topicstarter heef zijn keuze gemaakt.

Topic niet meer toepasselijk, denk ik.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...