Darkmoon Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Ik heb een klein netwerk met domeincontroller. Heb daar de 2 dreamboxen, dm500+ en de dm500s ook in zitten. Bij alle twee de dreamboxen het ik een cifs mount actief, dat gaat in principe goed. Alleen het gekke is als ik de dm500s opnieuw opstart is de cifs mount weg. Als ik via de manager in de dreambox probeer te mounten lukt het niet. Ga dan naar telnet en maak de cifs mount actief met de bekende regel: mount -t -o.... Daarna lukt het wel om via de manager/webinterface te mounten. Bij de dm500+ heb ik dit probleem niet bij opstart, cifs mount is dan weer actief. Nu heb ik al een tijdje gezocht naar info over hoe ik kan zorgen dat bij het opstarten van de dm500s automatisch een cifs mount aangemaakt wordt. Deze info heb ik nog niet gevonden helaas. Weet iemand hier meer over deze kwestie? (Ik gebruik PLi® Jade2 Enigma1 op de dm500s) Mvg, Marcel
VenimK Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Kan je best in /etc/fstab een lijntje bijplaatsen //je.ip/jedirnaam /je/mount/op/dreambox cifs user=jegebruiker,pass=uwpass,rsize=8192,wsize=8192 1 0 Werkt hier goed Bg Triax 88cm 4x Twin LNB XpEnology 4*4TB Denon X1500 5.1 Mac mini M1
dAF2000 Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Je moet in ieder geval het mount menu in Enigma of via de web interface gebruiken. Alles wat je via telnet mount, wordt niet onthouden bij een reboot.
Darkmoon Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Geplaatst: 20 mei 2009 Ga het lijntje erbij zetten en kijken of dat werkt. mount via telnet wordt niet onthouden inderdaad. Ik probeer ook te achterhalen wat het probleem kan zijn waarom de gedeelde map via cifs niet gemount wordt na het opstarten van de dm500s. Het heeft volgens mij te maken omdat ik een domein heb. Als ik telnet met de bekende mount regel en ik vermeld niet het domein (domain=domeinnaam) in die regel, krijg ik een permissie fout. Kortom ik krijg geen toestemming om de gedeelde map te gebruiken. De automount werkt niet na opstarten van de dm500s, evenmin als ik na opstarten handmatig via webinterface of enigma probeer te mounten. Daarom de handeling telnet eerst voorop en dan mounten via engima/webinterface Zou het misschien kunnen werken als ik de mount aanpas via webinterface/enigma en dan bij extra opties "domain=domeinnaam" invul? Waarom bij de dm500+ na opstarten wel de mount actief is, is mij een groot raadsel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen