Ga naar inhoud

Hoeveel cm staat de T90 muurbeugel van de muur ?

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Ik wil een T90 aan de vastzetten en dit m.b.v. van de officiële flexibele muurbeugel (60 mm buis). Ik bedoel die uitvoering die je ook als tegelvoet kan gebruiken.

Officieel heet deze "Polarmount voor Toroidal T90".

Vraag: Hoeveel cm staat de buis van de muur?

De T90 schotel moet daar in mijn geval, op ca 15 graden t.ov. de muur op gemonteerd kunnen worden.

Geplaatst:

Het beste is om de afstand te nemen waarbij de schotel waterpas staat. Indien je problemen hebt om een hoek om te draaien bij je gewenste afstelling (zoals bij mij) kun je de schotel ook iets verder van de muur zetten. Je elevatie is dan wel anders zodat je wat langer aan het afstellen bent.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Beste Holles,

inderdaad gaat het om het feit of ik nu extra tussenstuk moet maken bij deze beugel, of niet.

de afstand tussen het hart van de T90 schotel en de rand van de T90 schotel is 55cm.

Maar ik begrijp dat jij deze muurbeugel zo hebt gemonteerd en daarom wil ik je vragen of het mogelijk is dat je de afstand meet tussen het hart van de paal en de muur/ opvulstuk.

Ik hoop dat deze 55cm of meer is.

groet

Geplaatst:
Origineel bericht van: DreamSat06
Ik hoop dat deze 55cm of meer is

Ik heb zo'n beugel los liggen, dus die heb ik even waterpas tegen de muur gezet en voor je gemeten.
Ik kom op 38 cm tussen muur en hart pijp. Ik weet niet of er meerdere type's beugels in omloop zijn, maar dat is wat mijn beugel oplevert.

vGnp

2w36xph.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Geweldig dat dit voor mij heb willen doen. Dit is inderdaad de maat welke ik nodig heb.

Voor de zekerheid: je hebt een T90 beugel waarvan de Diameter 60mm is en niet die voor de T55 met 40mm buis?

Conclusie: het krap, zeer krap.

Ik zal dat morgen eens op ware grootte op karton uitzetten en bereken in welke richting de schotel van mij staan.

Ik meld je over enige dagen hoe het afloopt.

Nogmaals bedankt

Geplaatst:
Origineel bericht van: DreamSat06
Voor de zekerheid: je hebt een T90 beugel waarvan de Diameter 60mm is en niet die voor de T55 met 40mm buis?

Nope. Hier staat een T90

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik ging ervan uit dat je een originele 60cm stang had met horizontale steun. Bij deze horizonzale steun kun je zelf regelen hoe ver de WF van de muur komt.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

Nog even voor alle zekerheid: Dit is de beugel waarvan ik de maat heb opgenomen, en de stand waarin ik dat gemeten heb.

vGnp

2dh7msj.jpg

Satlook Digital NIT

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Nog even voor alle zekerheid: Dit is de beugel waarvan ik de maat heb opgenomen, en de stand waarin ik dat gemeten heb.

vGnp

Bedankt. Ik laat wat van me horen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp

vGNP,. Wat is dat nou voor een kneut?daar hang je toch geen dure schotel aan op, leuk voor vlaggestok maar verder niks waard.Neem een fatsoenlijke beugel die haaks is uit een geheel van verzinkt staal,of RVS dus niet uit losse delen die van een dun laagje verf zijn voozien , en waar het water zo inloopt.dit is na 1 jaar verroest.Die konstuktie zal daarom nooit goed werken om dat hij instabiel is,en niet loodrecht is te bevestigen.DUS neem een L vormig model.

2dh7msj.jpg
Geplaatst:

Als je goed deze thread had doorgelezen dan had je ook ontdekt dat ik de beugel nog los had liggen (dus niet gebruikt) en alleen maar even tevoorschijn getoverd heb om DreamSat06 van de gevraagde info te voorzien.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als je iemand van info voorziet doe dat dan met goede info zo dat diegene waar voor het bedoeld is er ook ies aan heeft in positieve manier wel te verstaan,dus niet met foto's van beugels waar je niets aan hebt.

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Hallo Columbo,

Als eerste wil ik melden dat vGnp inderdaad precies dat antwoorde wat ik vroeg en wat ik bedoelde. Dus juist dat type beugel. Nogmaals dank voor de moeite.

Jij schreef dat deze beugel niet (helemaal) goed was.

Nu heb ik recentelijk gezocht maar vond voor een 60mm buis (nodig voor een T90 schotel) eingelijk alleen dit type.

Kan je mij (en anderen sat liefhebbers) op het goede spoor zetten welke andere er dan zijn.

Bedankt.

Ps. : laten we elkaar helpen en dat kan door de toonzetting positief te houden :-) Groet

Geplaatst:

NATUURLIJK ,er zij nl L vormige beugels ook van gegalvaniseert staal van 60mm,je kunt er natuurlijk ook een op maat laten maken bij een las/(constuktie) bedrijf, du zonder losse onderdelen dat gaat alleen maar roesten en loszitten,de staal prijzen gaan overigens per kilo,is dus niet zo duur als het lijkt om iets opmaat te laten maken,zeker met de finciele crissis zijn ze blij met elke klus.

Geplaatst:

@ dreamsat06,

check even je PM, daarin heb ik een link gezet naar een leverancier van 60 mm staal gegegalvaniseerde L-muurbeugel. Heb er onlangs zelf ook 1 gekocht, zo sterk als een huis en in maten 250--350--450--600mm (afstand van schetsplaat tot aan vertikale beugeldeel)

succes ermee!

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen