Satelliet Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik zoek naar een eenvoudig en goed programma om volgende: De opgenomen bestanden op de harde schijf van de DM8000 zet ik over op mijn pc en wens daar vb de reclame spotjes uit te halen. Voor mpeg2 gebruik ik Vidredo, ik zoek dus zo iets dergelijks, gewoon eenvoudig zonder teveel tralala's ... Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
guys Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik gebruik DVR-Studio Pro, rechtstreeks vanuit .ts bestandsformaat editen en branden. Heb alleen een probleem dat na het uitknippen van de reclame de geluidssynchroniciteit niet meer klopt. Daar is wel een voorziening voor in DVR studio maar ben daar nog niet zo helemaal uit hoe het werkt. Groeten
Satelliet Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Geplaatst: 21 mei 2009 Intussen programma binnen, ga ik morgen mij eens met bezig houden. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
ranico Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Origineel bericht van: Satelliet Voor mpeg2 gebruik ik Vidredo, ik zoek dus zo iets dergelijks, gewoon eenvoudig zonder teveel tralala's ... Vidredo, is dit de afkorting van Video Redo ? Want met dit programma editeer ik vanop mijn PC rechtstreeks de hdd filmbestanden van de dm8000 (het ts (mpeg2 formaat). Dit programma is speciaal bedoeld om reklame boodschappen te verwijderen. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Satelliet Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Geplaatst: 21 mei 2009 Ja, was afgekort is dus Videoredo Daar heb ik een aangekochte versie van, maar die kan enkel maar MPEG2 dus voor HD opnamen werkt het niet. Intussen heb ik met DVR-STUDIO PRO al bezig geweest, maar moet nog wat uitzoeken. Ik heb een HD opname overgezet op mijn harddisk van PC, maar als ik de TS file klik krijg ik melding "gecodeerde file", terwijl met NERO7 geen enkel probleem heb. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
ranico Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Het was niet duidelijk dat je ook HD opgenomen bestanden wilde bewerken. Ik heb begrepen dat videoredo, ook een h264 versie aan het bouwen is, althans volgens hun forum, maar wanneer dit beschikbaar komt, is nog niet gekend (als het ooit komt). Ik hoop in ieder geval van wel. Ik zal toch met meer aandacht dit draadje volgen. De dag vandaag is er eigenlijk niet zoveel beschikbaar, indien we een hd editor willen hebben zoals video redo er eens is voor mpeg2. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
martin52 Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Ik pak dit oude draadje weer op omdat ik probeer een opname op mijn dm800 te editten met videoredo en een error krijg dat de .ts file geen mpeg2 is. Is er inmiddels een mogelijkheid om een HD opname te editten en daarna te branden op een dvd?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Origineel bericht van: martin52 Ik pak dit oude draadje weer op omdat ik probeer een opname op mijn dm800 te editten met videoredo en een error krijg dat de .ts file geen mpeg2 is. Is er inmiddels een mogelijkheid om een HD opname te editten en daarna te branden op een dvd? Bij Videoredo zijn ze wel degelijk bezig met H.264, er bestaat een beta van. Als je een officiële, gelicensieerde versie van Videoredo TVSuite hebt, kun je via hun forum aan die bèta geraken (zo is het bij mij toch in elk geval gegaan).
martin52 Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Is er ook een mogelijkheid om het HD bestand te downgraden naar SD kwaliteit, met behoud van 'functionaliteit'? Met de freeware converter die ik gebruik, quickmedia converter, loopt na conversie het geluid niet meer synchroon met het beeld (zelfs enige seconden out of sync).
Gast zzzzzzz Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Origineel bericht van: martin52 Is er ook een mogelijkheid om het HD bestand te downgraden naar SD kwaliteit, met behoud van 'functionaliteit'? Ja. Wat nog niet gaat is ineens van H.264 naar DVD, je moet eerst naar MPEG2 en dan kun je naar DVD gaan. En er zitten natuurlijk nog wel wat bugs in.
martin52 Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Ok, Dank. Hoe voorkom ik dan dat het geluid niet synchroon loopt? Welke instellingen moet ik zetten?
Erik Slagter Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 De meest rebuuste methode: HD omzetten naar mjpeg+pcm (en eventueel meteen downscalen), daarna kun je het makkelijk editen, geen afhankelijkheden meer tussen de frames. Dit kan met ffmpeg. Dan editen met je favoriete editor (meeste kunnen wel mjpeg aan). En dan weer omzetten naar DVD met je favoriete programma. Of je editor meteen DVD laten produceren, dat kunnen sommige. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
balabo Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Volgens mij kun je het TS-bestand veel gemakkelijker eerst bewerken op de Dreambox met de plugin moviecut-editor en pas daarna naar de pc zenden balabo DM 800HD + DM8000 (sscc) + rotor 50E-50W + Philips 46pfl9704
martin52 Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Wat kun je met deze plugin doen? Ik heb em geinstalleerd maar vindt hem niet terug onder de groene knop (nabilo)
balabo Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 In het overzicht van de opnames (toets PVR) de te bewerken opname selecteren en dan de menu-toets indrukken en kiezen voor de optie cutlist editor. Vervolgens wordt in die editor exact aangegeven hoe je onderdelen uit de opname kunt knippen. balabo DM 800HD + DM8000 (sscc) + rotor 50E-50W + Philips 46pfl9704
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen