tvster Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik heb een Comag HD100CI en de nieuwste Mediaguard module REV 1.0 van CD werkt daarop niet, het is de module die ook op de website van CD staat met de wereldbol. De Mediaguard module REV 1.7 werkt 100%, dat is de module met het logo van CD erop. Ik vraag mij af wat is er veranderd aan de modules? Nu heb ik nog een oudere hier liggen met REV 1.3 die werkt ook niet met de Comag. Is de module met die wereldbol wel eens een nieuw type? Wie kan mij antwoord hierop geven?
eppie111 Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Ik heb er vorige week ook 1 gekocht die werkte niet met mijn Homecast 8100.Ben terug gegaan en heb m omgeruild. Deze werkt nu wel prima. Kan toeval zijn maar toch. Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 + XTrend ET7500 alles op Open PLI.
Terradon Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Hoi heb er zelf ook een voor de receiver van de vrouw, moet het nakijken maar denk dat je wel eens verouderde software op je cam zou kunnen hebben....het type zou in principe niks moeten uitmaken is immers een officieele mediaguard cam goedgekeurd en wel. groetjes........
Gast aart44 Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Je kunt natuurlijk kijken of de nieuwste software op de Mediaguard module staat. Heb iets gekopieerd van de CDS site is voor de Homecast maar als je dat Homecast weglaat doe je de rest hetzelfde. Het kanaal Download CDS zal wel niet in je lijst staan maar op Satco dx op transponder 12574 'Download CAM' als datakanaal dat zal hem wel zijn stem dan af op de zender BVN dan moet het goed komen. Stappenplan voor het uitvoeren van de CI-module software update op een Homecast-satellietontvanger: 1. Stem de Homecast af op Download CDS (deze staat normaal gesproken op voorkeuze 498) 2. Plaats de CanalDigitaal CI-module in het bovenste CI-slot (Slot 1) 3. Druk op het knopje MENU op de afstandsbediening 4. Navigeer met de rechter pijltjestoets naar de optie STATUS 5. Selecteer Slot 1 (CanalDigitaal) en druk op OK 6. Navigeer met de pijltjestoets naar beneden en kies voor de optie NIEUWE SOFTWARE 7. Druk op OK, daarna op JA en druk nogmaals op OK 8. De volgende melding verschijnt nu in het scherm: "Nieuwe software > Bezig met zoeken naar nieuwe software even geduld AUB" 9. De Homecast start met het initialiseren van de nieuwe software 10. Gedurende het initialiseren loopt de teller op van 10 tot 100% 11. Bij 100% zal de Homecast nogmaals de software initialiseren 12. Gedurende deze 2e ronde loopt de teller wederom op van 10 tot 100% 13. Na verloop van tijd geeft de Homecast aan dat de software update voltooid is 14. Trek tot slot de stekker voor 10 seconden uit het stopcontact Indien de software update wordt onderbroken bij de Homecast S3000 CI: 1. De ontvanger start op in het COMMON INTERFACE-overzicht met de melding: "Slot 1 no valid app." 2. Er volgen geen meldingen meer. Wacht nu minimaal 20 minuten. De software update zal daarna voltooid zijn Indien de software update wordt onderbroken op de Homecast S5001 CI: 1. De ontvanger start op in het COMMON INTERFACE-overzicht met de melding: "Slot 1 no valid app." 2. Daarna volgt de volgende melding: "New sw available/ update download" 3. Vervolgens ziet u een knipperende melding: "SW Download in progress > update: download 10-100%" 4. Wanneer download klaar is, ziet u de melding : "SW Download was successful > please reset decoder" 5. Trek tot slot de stekker voor 10 seconden uit het stopcontact
tvster Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Geplaatst: 21 mei 2009 Bedankt voor de antwoorden. Maar ik schreef dat de nieuwe niet werkt, als die niet werkt dan kun je ook geen update doen. Ik zal het even toelichten: Als ik de nieuwe module erin heb dan wordt die helemaal niet gezien door de Comag. Ik had nog een hele oude Mediaguard REV 1.1 met die blauwe sticker erop die ziet hij wel maar hij pakt de kaart niet, ook niet na de software update. De module werkt wel in een andere ontvanger. Dus alleen de module met REV 1.7 die werkt.
Terradon Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 dan zou ik eens op zoek gaan naar nieuwe software voor de ontvanger..... groetjes............
tvster Geplaatst: 23 mei 2009 Auteur Geplaatst: 23 mei 2009 Ik heb toch nog een Mediaguard module met Rev 1.7 weten te krijgen die wel werkt. Het is duidelijk een hardware probleem dat de andere modules niet werkten.
Terradon Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Misschien zie je dat verkeerd, kan zijn dat de software van jou comag niet overweg kan met eerdere versies van de mediaguard cam, dus dan een software probleem met de comag. Je kan het testen door de cammetjes die niet werken eens in een andere ontvanger te stoppen en kijken wat er dan gebeurd... zo leer je er ook nog wat van....is toch hobby.... Groetjes.........
tvster Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Terradon grotendeels heb je gelijk dat het aan de software ligt. Maar ik had het over revisie nummers van de cam's en dat is hardware. De conclusie is dan ook dat de comag HD S CI100 momenteel alleen overweg kan met de Mediaguard REV 1.7 van CD ondanks dat de interne software van de andere CI modules gelijk zijn. Maar het is opgelost hier daar gaat het om..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen