Ga naar inhoud


Toekomstige HDTV op Ned1, 2 en 3 via HD of via Basis abo?


Aanbevolen berichten

Omdat het nu nog steeds niet duidelijk is wanneer de publieke omroepen overgaan op HDTV en het huidige resterende aanbod aan HDTV zenders / programma`s voor mij eigenlijk oninteressant is, overweeg ik mijn HDTV abonnement binnenkort op te zeggen.

 

Ik vraag me nu alleen nog af, als de publieke omroepen om een bepaald moment op HDTV overgaan, zal de ontvangst hiervan dan binnen het Basis of het HDTV abo vallen?

Iemand een idee?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, helemaal niet, dat geloof ik nu ook weer niet. Juni wordt het in elk geval niet zoals eerder weer was gesuggereerd.

Zoals het er nu uitziet is de kans groot dat NET5 de 1e commerciële zender is die structureel HD-content uitzendt.

Deze zender laat veel Amerikaanse programma`s zien zoals Ghost Whisperer en die zijn zonder uitzondering in HD opgenomen.

 

Deze wijsheid is afkomstig van de Bron Totaal TV nr. 11.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik vraag me nu alleen nog af, als de publieke omroepen om een bepaald moment op HDTV overgaan, zal de ontvangst hiervan dan binnen het Basis of het HDTV abo vallen?
Iemand een idee?


Hm, een interessante vraag.

Het komt natuurlijk sowieso in het HD pakket. Maar of het ook in een van de 'normale' pakketten komt en vanaf welk pakket is niemand nog duidelijk. Daar zijn bij mijn weten nog geen uitspraken over gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net5 heeft tot op heden nimmer aangekondigd ook maar iets met HD te gaan doen. Bovendien is het een vrouwenzender, en die hebben veel minder interesse in dat soort technische zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet beweerd dat NET5 iets over HD uitzendingen heeft aangekondigd.

Ik citeer alleen een artikel, niet meer en niet minder en natuurlijk voor wat het waard is.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ik heb ook al diverse malen geruchten (let op dus geen feiten) gehoord en gelezen omtrent het feit dat de SBS6 groep plannen heeft voor een NET5 HD. Ook wel logisch gezien ze dit materiaal alleen maar aan hoeven te schaffen en niet zelf hoeven te produceren.

 

Ik ben benieuwd, kan nu niet zeggen dat ik EenHD van de zuiderburen zo'n enorme knaller vindt. Ik heb liever dat ze bij de NPO wat extra tijd nemen en met een fatsoenlijke line-up van HD programma's komen dan 99% te gaan upscalen.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: verkerkbr
Mogelijk is dit al eerder gemeld.

Op 23,5 Sat wordt Ned1 HD nu uitgezonden in HDTV formaat.


Ja is al een tijdje je had de hele Tour de France in HD kunnen zien. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...