irciot5400 Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Hallo All, Het klinkt als een hele simpele vraag maar op internet is er nergens een goed antwoord op te vinden. Hoe start ik Samba automatisch op bij het opstarten van de dreambox? Ik moet nu iedere keer telnetten naar de box en zelf nmbd -D en smbd -D doen en volgens mij kan dat ook automatisch. Alvast bedankt! Irciot
fbouwman Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Hi, Dat zou normaal automatisch moeten werken? Het mechanisme is volgens mij te vinden in /etc/network/if-up.d/01samba-start /etc/network/if-down.d/01samba-kill Tijdens het opbrengen van de netwerk interface wordt ook de samba server gestart. Ik kan me een aantal oplossingen voorstellen: 1) ga eens checken wat er mis gaat tijdens "if-up" 2) re-install samba if all fails, kijk eens in /etc/init.d/ Daar staan alle services die gestart worden tijdens boot. Je kunt daar een samba script bijzetten. Voorbeelden vind je op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=250673 Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen