Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds dat ik de Nokia E61 meer dan 2 jaar geleden heb gekocht heb ik nog nooit WLAN en Internet op dit toestel gebruikt.

Omdat ik nu echter regelmatig wat langer met vakantie ga (dat heb je zo met de gepensioneerden) en ik geconstateerd heb dat er in Spanje toch wel aardig wat gratis WiFi Hotspots beschikbaar zijn, wil ik mijn E61 dusdanig configureren zodat ik hiermee ook via WLAN op het Internet kan.

Om nu niet in het buitenland eindeloos te moeten experimenteren heb ik thuis geprobeerd met mijn WLAN contact te maken en dat is naar mijn mening goed gelukt.

Weliswaar nog onbeveiligd omdat het met WPA2 beveiliging niet lukte maar de gratis Hotspots zijn immers ook onbeveiligd.

Ik zie via Menu - Connect - Verbindingbeheer - Beschikare WLAN mijn draadloos netwerk.

Ik heb een toegangspunt aangemaakt die ook in de lijst Toegangspunten zichtbaar is.

Het valt me hierbij overigens op dat alle standaard aanwezige toegangspunten zoals b.v. KPN Internet een geel bolletje voor de naam hebben staan en bij mijn nieuwe toegangspunt is het bolletje blauw.

Nu meende ik gelezen te hebben dat als ik via Menu - Web mijn toegangspunt van thuis zou moeten zien en via deze keuze op het Internet kan.

Maar dat wil niet lukken want ik zie mijn toegangspunt niet.

Hoe kan ik nu gelet op de al tot nu toe gedane configuratie via mijn WLAN op het Internet komen.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Het probleem is opgelost.

Door de toets 0 (nul) even ingedrukt te houden krijg je toegang tot het Internet.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen