Ga naar inhoud


EPG ipbox9000hd


CB1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ikbennico
En als EPG nu niet even werkt ligt aan CanalDigitaal (de rest heeft er ook last van) maar de box krijgt meteen de schuld.
Sorry voor deze uitlating maar moest het even kwijt.

Nico



Even een klein citaat uit een ander onderwerp.
Ik HAD hier ook last van maar ben nu 2 versies terug gegaan met nlb en nu heb ik wel weer epg.
Ik begon er over na te denken toen iedereen zei het ligt aan canal digitaal en ik vervolgens via mijn kabeltuner ook geen epg meer van Ziggo had.
Ik dacht het ligt hem dus helemaal niet aan cds maar aan de software zelf.
En zie daar,
een paar versies terug en zie daar ik heb weer epg.

Gr CB1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk NLB image gebruik je?

Origineel bericht van: CB1
Origineel bericht van: ikbennico
En als EPG nu niet even werkt ligt aan CanalDigitaal (de rest heeft er ook last van) maar de box krijgt meteen de schuld.

Sorry voor deze uitlating maar moest het even kwijt.

 

Nico

 

 

Even een klein citaat uit een ander onderwerp.

Ik HAD hier ook last van maar ben nu 2 versies terug gegaan met nlb en nu heb ik wel weer epg.

Ik begon er over na te denken toen iedereen zei het ligt aan canal digitaal en ik vervolgens via mijn kabeltuner ook geen epg meer van Ziggo had.

Ik dacht het ligt hem dus helemaal niet aan cds maar aan de software zelf.

En zie daar,

een paar versies terug en zie daar ik heb weer epg.

 

Gr CB1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de 9047 er weer in zitten.

Ik gebruik een server waar ik op inlog met 2 boxen hier in huis.(een in de woonkamer en een op de slaapkamer)

Dus hoe hij intern zapt zou je zelf even moeten testen maar hier loopt hij weer als een zonnetje.

Ik ben dus 2 versies terug gegaan.

Heb nu nagenoeg geen problemen meer.

 

 

Graag andere mensen die dit proberen ook eens hier te posten wat hun ervaring is.

 

Ik vond het nl gewoon raar dat als het aan de epg van canal digitaal ligt ik ineens ook de epg van ziggo kwijt was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor mij ook de vraag,

 

Ik maak de software niet dus geen idee.

ik heb nu deze nlb versie draaien en nu alles gewoon weer loopt zoals ik het graag zie blijf ik hierop draaien tot er weer een nieuwe versie is om te testen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd toch nieuwsgierig en zo juist even NLB 9047 geflashed. Database teruggezet en even getest. Helaas, bij mij loopt ook deze image vast op het MHW-EPG probleem op transponder 12515/NED1,2,3. Ik gebruik de interne cardreader met mgcamd/newcs. Het zappen is met 9047 een stuk slechter dan in NLB 9341 (lekker snel), dus dat is voor mij geen oplossing. Ik kan op dit moment geen goede verklaring vinden voor het MHW probleem. Ik zal er nog eens over nadenken ... frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Hoe werkt de epg van CD eigenlijk? Op elke zender komt op dit moment now and next binnen maar normaal gesproken krijg je via Ned 1 of Ned 2 de complete lijst binnen. Hier loopt de box dus op vast maar is het dan waar als ik zeg dat er twee systemen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, er zijn twee systemen actief: MHW-EPG en de DVB EPG standaard (zelfs meer, ik dacht ook een test met NagraGuide voor de HD kanalen). Op transponder 12515 zit een kanaal EPG, wat volgens mij wordt gebruikt voor de MediaHighWay EPG (die dus het probleem op dit moment veroorzaakt). Voor zover ik kan zien scant de IPBOX het EPG kanaal op het moment dat je op deze transponder een kanaal bekijkt. Vandaar ook het vastlopen bij het zappen langs NED1,2,3 en Nick etc. CD staat erom bekend nogal te lopen prutsen met de MHW-EPG (soms werkt het wel, soms geen inhoud etc). De MHW-EPG verzorgt een 2-daagse EPG voor de CD kanalen (echt jaren 90 technologie!) en is een onderdeel van de SECA contracten van CD met Canal+. Tot zover wat ik er van weet. Mocht er iets niet kloppen, dan zie ik reacties van oplettende lezers graag smile Grootste probleem is dat CD niet gewoon een 7-daagse EPG volgens de open DVB standaard gebruikt, zoals de Duitse zenders al sinds jaar en dag verzorgen. Die is ontvanger onafhankelijk en werkt (bijna) altijd goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Joe Bar
Klopt, er zijn twee systemen actief: MHW-EPG en de DVB EPG standaard (zelfs meer, ik dacht ook een test met NagraGuide voor de HD kanalen). Op transponder 12515 zit een kanaal EPG, wat volgens mij wordt gebruikt voor de MediaHighWay EPG (die dus het probleem op dit moment veroorzaakt). Voor zover ik kan zien scant de IPBOX het EPG kanaal op het moment dat je op deze transponder een kanaal bekijkt. Vandaar ook het vastlopen bij het zappen langs NED1,2,3 en Nick etc. CD staat erom bekend nogal te lopen prutsen met de MHW-EPG (soms werkt het wel, soms geen inhoud etc). De MHW-EPG verzorgt een 2-daagse EPG voor de CD kanalen (echt jaren 90 technologie!) en is een onderdeel van de SECA contracten van CD met Canal+. Tot zover wat ik er van weet. Mocht er iets niet kloppen, dan zie ik reacties van oplettende lezers graag smile Grootste probleem is dat CD niet gewoon een 7-daagse EPG volgens de open DVB standaard gebruikt, zoals de Duitse zenders al sinds jaar en dag verzorgen. Die is ontvanger onafhankelijk en werkt (bijna) altijd goed!
Kleine aanvulling:

Ik las trouwens net op een ander forum dat er wel degelijk een verandering in de MHW data. Het 'title' datapakket met een te verwachten lengte van 46 bytes is door CD de laatste tijd ingekort met 4 bytes. De laatste (normaal kennelijk lege) 4 bytes hebben ze zomeer even weggelaten, waardoor de MHW-EPG emulatie op verschillende merken ontvangers de mist in gaat. Lijkt mij in ieder geval een goede verklaring voor de problemen op de IPBOX/Cuberevo. Slecht van de IPBOX software is wel de foutafhandeling (de IPBOX zou hier niet over mogen struikelen, laat staan in een PANIC schieten).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch loopt het hier nu als een zonnetje incl epg.

 

Heb even snel met de telefoon 2 foto`s geknipt.

Ik log zoals eerder gezegt in op een interne server en die kan ik zowel met mgcamd en incubusCamd benaderen en lopen allebei.

 

Dus voor mij is de terug gang een vooruitgang geweest.

Ook hier liep hij op nld 1,2,3 vast en nu niet meer.

Of dit te maken heeft of de kaart in de ontvanger zit of in een server weet ik niet maar voor mij werkt het nu in ieder geval.

 

post-315-1318260286,4104_thumb.jpg

post-315-1318260286,5245_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Sat heb ik alleen now en next maar voor kabel voor langere tijd.

 

Met nieuwere versies nlb geen epg op sat en kabel.

 

Als ik op programma gids klik lijkt het of hij 3 programma`s vooruit kijkt.

 

Vreemd hoor.

 

Gr CB1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft inderdaad wel apart. Het feit dat je op SAT alleen now/next hebt klopt wel met alle feiten rondom de EPG problemen van CD op dit moment. Het remarken van de betreffende regel in /var/private_epg_info levert in principe dan hetzelfde resultaat op, namelijk geen MHW-EPG maar alleen de DVB standaard now/next EPG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...