ilya Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Sinds 2 weken trotste bezitter van 800 HD PVR. Echter het lukte niet om de dream goed aan de praat te krijgen met een diseqc switch 4-1. Ik heb 2 nieuwe schakelaars gekocht, nooit weg, t.w spaun 411 en een triax. Echter steeds het zelfde probleem t.w astra 19.2 niet goed te ontvangen. Bij toeval ontdekte ik dat ik het navolgende command moet ingeven t.w. echo 6 > /proc/stb/frontend/0/tone_amplitude Ik weet dat het niet ligt aan de image. Betekent dit dat de switch niet goed if of de dreambox!! Oke, welke switch dan!!! Ik heb nu nog garantie. Ik heb al 2 switchen gekocht( circa 80 euri) en nog steeds moet het command ingeven !! Al met al erg raar. Ben al blij dat ik inmiddels NL zenders kan ontvangen. FF de command in geven. Maar.............. is dit deeeee oplossing!! Il 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
paardengek Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Zet diseqc ommando herhaling eens aan. Zo heb ik het ook met Spaun switches werkend. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Cobus R Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Zet er maar eens een andere lnb op dan is het opgelost want de spaun is de beste switch voor de dreamboxxen. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
ilya Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Geplaatst: 21 mei 2009 Origineel bericht van: paardengek Zet diseqc ommando herhaling eens aan. Zo heb ik het ook met Spaun switches werkend. Met vriendelijke groet, paardengek Wat bedoel je met "zet diseqc commando herhaling aan" Ik heb nu als tussen oplossing in de bootup file dit command erin gezet. Na reboot geen probleem. Ik sprak echter een image maker, deze vond dat ik wellicht mijn dream moest terug sturen !!. Vandaar deze topic. Ik wil zeker weten of het zinvol is. Il. 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Apple740 Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Ik heb met diverse (ook goedkope) switches nog nooit een probleem gehad op de 800. Tenzij er iets met je Lnb loos is zou ik zeggen; terugsturen die hap. Repeat commando's e.d. zijn lapmiddelen om brakke componenten mee te verdoezelen, dit moet gewoon niet nodig zijn.
paardengek Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Origineel bericht van: Apple740 Ik heb met diverse (ook goedkope) switches nog nooit een probleem gehad op de 800. Tenzij er iets met je Lnb loos is zou ik zeggen; terugsturen die hap. Repeat commando's e.d. zijn lapmiddelen om brakke componenten mee te verdoezelen, dit moet gewoon niet nodig zijn. In principe heb je gelijk, maar: Wat wel echt typerend is, dat mijn schotelopstelling: Visiosat Big bisat met inverto Quad LNB's ( nieuw ) en met Spaun committed en uncommitted switchen ( ook nieuw ) zeer goed werkt op : Dreambox 7000 Dreambox 7020 Dreambox 7025 Dreambox 600 Dreambox 500 Dreambox 500+ Maar minder goed op de dreambox 800 ? Dan lijkt me de kans groot, dat de diseqc commando's van de 800 brak zijn. Vandaar mijn raad om de diseqc herhaling aan te zetten, dan werkt het namelijk wel zo het hoort. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Apple740 Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Origineel bericht van: paardengek Vandaar mijn raad om de diseqc herhaling aan te zetten, dan werkt het namelijk wel zo het hoort. Met mijn 8000 had ik tune failed problemen. Diseqc herhalingen hielp, echter dit was maar tijdelijk. Na een poosje werkte dit ook niet meer. Uiteindelijk de box opgestuurd naar Duitsland waar de tuners zijn vervangen en sindsdien als een zonnetje.
ilya Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Geplaatst: 21 mei 2009 Als ik jullie goed begrijp, is het diseqc command eigenlijk ook een tijdelijk lapmiddel. Ik heb naast de 800, ook 2x 7020s draaien met 4-1, met deze zelfde schotel-lnb´s Met deze 2 boxen dus superontvangst. Dus geen lnb´s probleem. Ik denk dat ik maaris de box ga terug sturen. Ik zal mijn lverancier komende week raadplegen. Il 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Mojo Geplaatst: 21 mei 2009 Geplaatst: 21 mei 2009 Citaat: Visiosat Big bisat met inverto Quad LNB's ( nieuw ) en met Spaun committed en uncommitted switchen ( ook nieuw ) zeer goed werkt op : Dreambox 7000 Dreambox 7020 Dreambox 7025 Dreambox 600 Dreambox 500 Dreambox 500+ Maar minder goed op de dreambox 800 ? Ja, en ik weet er alles van! Zie mijn posting. KLIK You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
jleroux61 Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Ik had hetzelfde probleem met mijn DM800. Ik heb vier LNBs en hij schakelde niet. Leverancier heeft DM vervangen en was meteen opgelost. mvg Jean MCE W7RC - FireDTV/S2-DVBSBridge DM800HD-Visiosat BIG Bisat-ASTRA1,2,3,Hotbird MCE W7-DVBLogic 4.1 - XBOX360 (Extender) DM800HD-DM7025+-VU+Duo- OpenPLI2-Visiosat BIG Bisat-ASTRA1,2,3,Hotbird
Obi Wan Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Check je tuner revisie eens. Ik heb een ticket aangemaakt en kreeg een nieuwe versie. Dit is een revisie K. Als je een revisie hebt VOOR de K, maak een ticket aan en vraag om een nieuwe. Gooi ook de nieuwste firmware erop. Mijn ervaringen zijn prima met PLi en NewNigma. Daarnaast een up2date settingslijst en het moet goed draaien. De diseqc repeats en sequence repeats etc zijn allemaal lapmiddelen. Ik heb nu alles uitstaan, zapt ook veel sneller. Ik heb een EMP CentauriP.168W V2 switch. Succes Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
ilya Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 Ik heb zojuist Dream Media in Lunen gebeld, de technische afdeling. Men erkent het probleem. Hun advies was om de DM terug te sturen. Er zal dan een nieuwe 800 worden geleverd met een andere tuner. Het probleem zou dan opgelost zijn. Il 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Mojo Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Zojuist ook met Lunen gebeld. Heb het probleem voorgelegd en krijg een nieuwe tuner toegestuurd. Dit nadat ik had uitgelegd dat mijn probleem verholpen werd nadat ik de ventilator erbij gebruikte. Moest een mailtje stureen met daarin een kopie van de rekening en mijn adres. Ben benieuwd. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mk2K Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Hoe kan je makkelijk de revisie opzoeken ? Origineel bericht van: Obi Wan Check je tuner revisie eens. Ik heb een ticket aangemaakt en kreeg een nieuwe versie. Dit is een revisie K. Als je een revisie hebt VOOR de K, maak een ticket aan en vraag om een nieuwe. Gooi ook de nieuwste firmware erop. Mijn ervaringen zijn prima met PLi en NewNigma. Daarnaast een up2date settingslijst en het moet goed draaien. De diseqc repeats en sequence repeats etc zijn allemaal lapmiddelen. Ik heb nu alles uitstaan, zapt ook veel sneller. Ik heb een EMP CentauriP.168W V2 switch. Succes Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6) Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway
Obi Wan Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Ik denk alleen door hem open te schroeven, heb het nergens in de software kunnen vinden. Wel kan ik je een hint geven: als je box van eind 2008 of van 2009 is, heb je al een revisie K tuner. Wanneer je een van de eerste lichtingen hebt, zul je een verouderde tuner hebben. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen