Ga naar inhoud

sd of hd ontvanger met HD ready of full HD tv?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uitgaande van een abonnement voor de bekende nederlandse zenders op Astra 1 op 19,2 graden èn geen abonnement op HD zenders, de volgende vraag:

Geeft een HD ontvanger in combinatie met een full HD tv een beter beeld dan een normale digitale ontvanger (SD) met een HD-Ready tv? Volgens de verkoper wel, maar dat is wellicht een commercieel antwoord.

Geplaatst:

nee, geen beter beeld op een niet HD uitgezonden progamma.Beeld informatie Pixels) die er niet zijn of uitgezonden worden kun je natuurlijk niet weergeven. Of je nu een ful HD tv hebt of niet,echter zit er wel veel kwalitijd verschil in de tv's onderling, vooral met snelle beelden daar wil het nog al eens te wensen overlaten.Er zijn nog weinig HD uitzendingen laat staan goede progamma's.

Geplaatst:

Voor zover ik weet: Sommige ontvangers doen aan "upscaling".

Zoals ook in het verleden het geval was met sommige schermkaarten. Het aantal beeldlijnen wordt verhoogd/verdubbeld. Dat geeft optisch een beter beeld.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Origineel bericht van: alx
Voor zover ik weet: Sommige ontvangers doen aan "upscaling".
Zoals ook in het verleden het geval was met sommige schermkaarten. Het aantal beeldlijnen wordt verhoogd/verdubbeld. Dat geeft optisch een beter beeld.

Inderdaad, het verschil tussen een SD-ontvanger aangesloten via Scart en een HD-ontvanger aangesloten via HDMI is frappant en het is de upscaler die het verschil maakt.
Geplaatst:

Je kan alleen maar voordeel hebben bij de HDMI-aansluiting denk ik. En als je ooit een HD-abonnement wil, dan kan je. Je hebt enkel nu een grotere aankoop te doen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen