Ga naar inhoud


Problemen bij gebruik Netgear router als switch


Aanbevolen berichten

Ik heb een netgear draadlose router wgr614v6 die ik als switch wil gebruiken. Mijn "hoofdmodem/router" is de standaard Tele modem. Heb bij Netgear de DHCP server uitgezet en heb nu apparaten aangesloten die inderdaad zoals verwacht verbinding hebben met internet. Het bijkomend probleen nu is dat hierdoor onze beide laptops ineens geen internet meer hebben. Dit omdat bij beide laptops op 1 of andere manier de tele2 modem eerst naar de netgear gaat en dan naar "internet" waardoor er geen verbinding met de web gemaakt kan worden. Rare is dat de desktop die we hebben met een usb stick met de Tele2 modem verbonden is, wel gewoon met de tele2 verbinding heeft en dan direct op internet zit.

Wat moet ik instellen dat de tele2 niet via de netgear internet opzoekt? Tele is op de centrale lijn aangesloten en netgear met utp kabel aan de tele2 modem gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


DHCP op netgear disablen.

Zorg er ook voor, dat het IP adres van de netgear en het tele2 modem verschillend zijn, maar wel in dezelfde range zitten.

Verbindt de netgear met netwerkkabel via de lan poort ( geen wan poort ) op de netgear met het tele2 modem.

 

Zorg ervoor, dat er geen 2 dezelfde IP nummers in je netwerk zich bevindt. Ik denk, dat dat de oorzaak bij jou is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...