Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet precies waar ik mijn vraag moet posten omdat het mixt met Windhoos en Linux. Echter ik draai Vista Ultimate en wil een netwerk mount kunnen maken naar mijn DreamBox zodat ik niet via FTP, of SSH files hoef te kopieren. De volgende stappen heb ik uitgevoerd

1. werkende NFS server service op dreambox (dreamboxen onderling babbelen prima met elkaar)

2. Services for NFS geinstalleerd op Vista en ook Subsystem for UNIX based Applications

3. In de Services for NFS de Username mapping op localhost gezet en service herstart

4. mount -o rsize=32.wsize=32 ip-adres-dreambox:/media/hdd *

Helaas krijg ik het niet werkend door Network Error - 1450 en Network Error - 53 te kijgen.

Heeft iemand dit werkend?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

ok na een echte herstart van Vista werkt het zowaar ( service herstarten was blijkbar niet genoeg ). Nu zit ik met het volgende probleem:

mount -o mtype=soft nolock rsize=32 wsize=32 fileaccess

=777 IP:/media/hdd *

Dit lijkt te werken en ik kan inderdaad via een drive letter op de dreambox komen maar ik heb nog steeds geen schrijfrechten terwijl ik niet hoger kan dan 777, maw dat lijkt me goed. Hoewel ik de indruk heb dat de opties met een korreltje zout worden genomen op een of andere manier is dit brak, als ik bijvoorbeeld ipv soft, softie invul dan mount ie ook. Kortom ik moet verder zoeken hoe/wat dit goed werkt .. Zodra het werkt zou het ook fijn zijn om een automount te maken in vista naar de dm8000 maar dat is voor latere zorg.

Geplaatst:

volgens deze bijlage kun je even kontroleren welke rechten je gezet hebt.

maar je moet er ook aan denken dat de dream een ext3 hdd indeling heeft welke andere operating systems niet altijd zomaar kunnen gebruiken om te schrijven...

fsdrivers downloaden.

heb dat zelf echter niet richting dreambox gedaan wel andersom,

misschien heb je iets aan de pdf?

chiao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

overigens,

je kunt toch ook samba op de dream activeren (afhankelijk van image installeren en daarna activeren)

dan kun je evenzo een netwerkmap aanmaken in vistah

dat is misschien nog wel makkelijker, indien je de etc/samba/smb.conf aanpast

Code:
[global]   load printers = no   guest account = root   log file = /tmp/smb.log   security = share   server string = DreamBOX network services   workgroup = Dream   netbios name = DreamBOX   client code page=850   character set=iso8859-1   case sensitive=yes   preserve case=yes   short preserve case=yes[Configuration]  comment = Configuration files - take care!  path = /var  read only = no  public = yes  guest ok = yes[Harddisk]  comment = The harddisk  path = /hdd  read only = no  public = yes  guest ok = yes

chiao

chiao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

hoi tonski, ja tuurlijk kan ik samba erop zetten maar ja standaard zit er NFS in. Ik kom op dit moment wel op de mount maar zelfs na chmod 777 kan ik nog steeds niet wat ik wil met mijn windhoos laptop. Met de linux pc ging het daarentegen in 5 minuten wink

Geplaatst:

of dittuh:

If any of you are having problems with Vista logon to NAS devices running Samba, try:

Run secpol.msc

Go to: Local Policies > Security Options

Find "Network Security: LAN Manager authentication level"

Change Setting from "Send NTLMv2 response only"

to

"Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated"

Vista defaults to only send the more secure NTLMv2 protocol, which these NAS devices / Samba do not support.

chiao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ik stop er maar mee want samba werkt prima , maar het is van de zotte dat je geen fatsoenlijke NFS mount kan opzetten naar je dreambox met die unix services in vista ultimate. Ik had nog voor de zekerheid de /proc/fs/nfs/exports nagekeken maar daar staat keurig:

# Path Client(Flags) # IPs

/media/hdc1 192.168.178.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,async,wdelay)

Geplaatst:

inderdaad kun je achteraf concluderen dat een samba mount prima werkt

dus verder zoeken is enkel moeilijk doen bij windows lijkt het betreffende NFS server / client

NFS is nooit een stabiel of goed ondersteund protocol geweest in windows.

een indikator daarvan kan zijn; dat als je SFU op een windows machine implementeerd met een pakketgrootte van bijna 250 MB een vreemde overkill nodig wordt om zo'n oud en simpel protocoll te laten werken.

chiao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen