Ga naar inhoud

[DM800HD] USB stick als vervanging voor HD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit me af te vragen, of er iemand ook ervaring heeft met een USB stick, die gebruikt wordt voor opnames (vervanging voor HD)en eventueel een tweede stick gebruikt voor BA.

Tegenwoordig kun je USB sticks kijgen van 60gig. Voor mij is dit meer dan voldoende.

Geplaatst:

Het is wel een USB2.0 aansluiting... Zou (in theorie) qua data overdracht voldoende moeten zijn, had ik begrepen.

De eerste indruk die ik krijg van de DB, is dat deze niet zo snel wil gebruik maken van een USB om op te gaan nemen. Standaard gaat deze naar de hardeschijf toe.

Geplaatst:

USB 1 is voor een enkele opname al snel genoeg (12 megabit). De volle USB2 snelheid van 480Mbps gaat hij natuurlijk nooit halen.

Om de opnames op je usb stick te zetten kun je simpelweg de "hdd" link verhuizen:

Code:
rm /hddln -s /media/usb /hdd

Dan neemt hij standaard op de USB op. In het opname menu kun je altijd van pad wisselen door de video knop (of sneller wisselen de gele knop als je MiLo image draait).

Ik zou zeggen, probeer het eens uit met een kleiner stickie en laat het ons weten.

Geplaatst:

Ik kreeg al de indruk, dat ik me op "vrij nieuw gebied" betreed :-)

Ik zal het binnenkort proberen en houdt jullie natuurlijk op de hoogte hiervan.

Geplaatst:

Hardeschijf ontkoppelen (als je die hebt), usb stick in de DB steken en uitproberen.

Naar wat ik zelf zoal heb geprobeerd, "claimt" de DB een volledige USB stick op, als deze gebruikt wordt voor opnames (en/of muziek). BA wordt dan verdrongen van de USB als ik het eea goed uitgetest heb. Deze werkt dan namelijk niet (goed) meer.

Een tweede USB stick, waarop alleen BA staat, zou wellicht een oplossing kunnen zijn.... Moet ik nog even uitvissen (2e usb stick heb ik zo niet voor handen). Heb geen flauw idee of een tweede usb stick ook goed in de image komt te staan (devices)

Geplaatst:

Ik zal het op mijn DM800 nog eens proberen maar op mijn TF 7700 HSCI is een USB stick te traag voor HD opnamen. SD gaat prima. Ik zou op dit moment sowieso niet naar een 60 gB USB stick gaan omdat deze per gB veel duurder zijn dan een USB HDD.

IBM MicroDrive via USB zit net op de grens, kan HD net niet trekken.

Geplaatst:

Via de "rode knop" dat wil niet meteen. Misschien dat het eea wel lukt, als je de standaard setting (zoals MiLo deze postte) veranderd.

Het eea is wel te regelen via de Timer.

Menu intoetsen, en dan timer selecteren. Je kunt dan het pad opgeven.

Geplaatst:

Bij mijn dm800 lopen sd opnames goed en hd opnames haperen.

Ik neem op op een 2 Gb usb stick.

Denk dat ie de hd opnames niet trekt.

Iemand nog meer mee getest?

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen