Gast sand0kan Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Het topic zegt genoeg: Ben nieuw in de wereld van satelliet TV en ben benieuwd of ik bij de aanschaf van een setup niets over het hoofd heb gezien. Tips etc. zijn van harte welkom. Mijn setup komt er als volgt uit te zien: - Schotel voor ontvangst van 4 satellieten voor ontvangst van Astra 1 tot en met 3 en de Hotbird…..denk zelf aan een Visiosat. Andere alternatieven zijn welkom; - Als ontvanger in de huiskamer wil ik mijn Loewe Individual met PVR ook voor HD TV gaan gebruiken. Daarnaast heb ik nog een TV op de slaapkamer en zolder. Hiervoor is een simpele ontvanger die Canaal Digitaal aan kan voldoende zoals een Philips DSR2221. Als ik mij niet vergis heb ik dan 4 quad LNB’s nodig. Welke zijn aan te bevelen waarbij kwaliteit in een hoog vaandel staat? Om tegelijkertijd verschillende programma’s op de verschillende ontvangers te bekijken heb je als ik het goed heb begrepen ook zogenaamde DiSeqc switches nodig. Welke switches zijn aan te bevelen waarbij kwaliteit bij mij hoog in het vaandel staat? Ik zie namelijk nogal een groot verschil in prijzen bij de verschillende switches. Ik heb ook ergens gelezen dat sommige Philips ontvangers problemen hebben met switches of moeten dat kunnen ondersteunen. Is dat ook met deze ontvanger het geval? Andere alternatieven voor Canaal Digitaal zijn welkom; - Om de Loewe als ontvanger en PVR te kunnen gebruiken moet ik als ik me niet vergis ook een (dual) CI module kopen. Dacht zelf aan een Aston SECA DUAL 1.07 nieuwste versie 2.19 CI module, landcode VRIJ. Kan deze overigens een ander programma opnemen wanneer je Tv kijkt? - Als coax wil ik een Belden H125 of Hirschman koka799 gaan gebruiken. Welke connectoren zijn aan te bevelen althans zit er verschil in kwaliteit? Op de verschillende sites zie ik namelijk geen merken staan. Hoe moet ik een en ander aansluiten met name de switches en de kabel die naar de ontvanger moet? Heeft iemand wellicht een schema? Aangezien dit mijn eerste setup is en ik niet zo ‘technisch’ aangelegd verwacht nog wel een probleem hier en daar. Is er wellicht iemand in de regio Eindhoven die mee wil/kan helpen om alles aan te sluiten….dit hoeft overigens niet voor niets natuurlijk. Met vriendelijke groet, Sander
wolverine Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 ik dacht dat het probleemm met de philipsen was dat die niet alle sat posities aankunnen dus ik weet niet of je daar bvb hotbird kanalen mee kunt inladen. daarvoor kan je misschien eens kijken in het ontvanger gedeelte van deze site. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
mifi Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Origineel bericht van: sand0kan - Schotel voor ontvangst van 4 satellieten voor ontvangst van Astra 1 tot en met 3 en de Hotbird…..denk zelf aan een Visiosat. Andere alternatieven zijn welkom; Visiosat Bisat is voldoende en een uitstekende keuze. Niet de goedkoopste, maar wel een schotel die er jaren netjes bij blijft staan. Origineel bericht van: sand0kan - Als ontvanger in de huiskamer wil ik mijn Loewe Individual met PVR ook voor HD TV gaan gebruiken. Daarnaast heb ik nog een TV op de slaapkamer en zolder. Hiervoor is een simpele ontvanger die Canaal Digitaal aan kan voldoende zoals een Philips DSR2221. Geen idee wat een 'Loewe Individual met PVR' is. Maar dat je voor ontvangst van HDtv een HD ontvanger nodig hebt, weet ik wel. Als jouw Loewe een ontvanger is die daar niet geschikt voor is, dan kan je het vergeten. Origineel bericht van: sand0kan Als ik mij niet vergis heb ik dan 4 quad LNB’s nodig. Welke zijn aan te bevelen waarbij kwaliteit in een hoog vaandel staat? Klopt. Goede zijn onder andere MTI en Alps. Een gewone Smart doet het ook prima met een Visiosat Bisat, maar je komt ruimte te kort omdat ze breed zijn 'van voren'. Op een Bisat is Alps een goede keuze; die zijn smal. Je moet schotel en LNB op elkaar afstemmen... Origineel bericht van: sand0kan Om tegelijkertijd verschillende programma’s op de verschillende ontvangers te bekijken heb je als ik het goed heb begrepen ook zogenaamde DiSeqc switches nodig. Welke switches zijn aan te bevelen waarbij kwaliteit bij mij hoog in het vaandel staat? Triax of Spaun 4x1. Triax is iets goedkoper dan Spaun. Origineel bericht van: sand0kan [...] - Om de Loewe als ontvanger en PVR te kunnen gebruiken moet ik als ik me niet vergis ook een (dual) CI module kopen. Dacht zelf aan een Aston SECA DUAL 1.07 nieuwste versie 2.19 CI module, landcode VRIJ. Kan deze overigens een ander programma opnemen wanneer je Tv kijkt? Dat hangt vooral van je ontvanger af. Kijken en opnemen tegelijk kan alleen als je ontvanger over meerdere tuners beschikt (tenzij de twee kanalen toevallig op dezelfde transponder worden uitgezonden). Je hebt dus een "dubbelloops" ontvanger nodig. Origineel bericht van: sand0kan [...] Hoe moet ik een en ander aansluiten met name de switches en de kabel die naar de ontvanger moet? Heeft iemand wellicht een schema? Je hebt voor iedere tuner in de ontvangers en switch nodig. Bij een "dubbelloops" ontvanger zijn dat er dus 2. En dan nog de ontvanger in de slaapkamer en die op zolder. Dat zijn er nog eens 2. Dus vier switches nodig. Er loopt een kabel van iedere tuner naar een switch. De quad LNB's (niet verwarren met quatro! dat is iets anders) hebben vier gelijkwaardige aansluitingen. Vanuit iedere LNB loopt er een kabel naar iedere switch. Alle vier de switches zijn dus aangesloten op iedere LNB. Dat plaatje kan je verder zelf uittekenen, denk ik. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
druup Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Hoe wil je dat met je abonnement doen? Is het niet beter om die Loewe met Aston module en Phillips te skippen en drie Dreamboxen te kiezen? Qua geld van aanschaf en CD kaartjes kan dat zelfs nog wel eens voordeliger zijn (heb het niet uitgerekend) verder heb je maar een abonnement nodig en kijk je op alle TV's naar het zelfde als beneden (dus geen 2e kaart voor boven met een gestript aantal zenders)! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen