Gast seyhan Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Hoi, Even een vraagje aan de expert`s. Ik heb na lange tijd probleemloos plezier te hebben gehad van mijn Dreambox nu een vervelend probleem. Mijn box doet over rebooten ongeveer 10 minuten, in het gunstigste geval duurt die er 5 minuten over. Box start op een blijft ik het blauw/gele TheGP Menu hangen voor een aantal minuten. Welke knop er ook op de afstandsbediening word ingedrukt, hij reageert niet. Aan de afstandsbediening kan het niet liggen, want ik heb ook een Logitech Harmony 1000, met deze afstandsbediening het zelfde. Lampje op de Dreambox knippert dus geageerd wel gewoon. Alle kabels losgekoppeld en opnieuw aangesloten heeft ook niets uitgehaald. De box is gemount aan mijn Harddisc op de PC via CIFS,. Wanneer ik MP3 bestanden via mijn Dreambox (Menu 3/Bestanden > Harddisc > Muziekmap) afspeel dan slaat die tijdens het zappen tussen verschillende MP3 nummers vast. Nadat het liedje is afgelopen en na het volgende nummer gaat, dan kan ik weer contact krijgen met de afstandsbediening. Rebooten werk niet, ik moet de stekker eruit halen en dan duurt het herstarten zoals eerder aangegeven een eeuw. Tijdens het zappen van TV of Radiokanalen heb ik geen probleem, maar jammer genoeg wel wanneer ik bestanden van mijn PC afspeel. Ik weet niet of het puur toeval is maar dit probleem is een paar dagen terug ontstaan nadat ik van Internetprovider ben veranderd. Voorheen had ik Online met een modem uit de prehistorie waar maar 1 UTP aansluiting op zat (Speedtouch 510) Nu is mijn router er tussenuit gehaald en direct verbonden met het modem / Experiabox (Thompson 787) van KPN. Het lijkt me sterk dat het hierdoor komt aangezien ook het opstarten / doorstarten van de box tergend lang duurt. Ik heb ook geprobeerd op te starten met de Cat5 kabel er tussenuit, en dit veranderd niets. Dus ik ga er vanuit dat het niet hieraan ligt, maar ja je weet het nooit. Wanner de box blijft hangen tijdens het zappen van MP3 bestanden en ik haal de stekker eruit. Dan gaat die terug na een TV kanaal terwijl dit niet mijn laatste handeling was. En trouwens hij ging een aantal keren terug na Film1.2 en dat terwijl mijn laatst bekeken kanaal RTL4 was. Zou het een voedingsprobleem zijn, of lijkt het softwarematig ? Ik hoop eerlijkgezegd op de voeding, want ik heb echt geen zin de box weer helemaal opnieuw te flashen en zo. Even wat technische gegevens. - Dreambox DM500S versie 3 met Alps tuner - Gemini v4.5 - Ccam 2.0.10 Wie kan me helpen, want mijn kennis op dit gebied niet groot genoeg. Alvast bedankt.
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 voor een deel zullen je problemen inderdaad in het overstappen naar een nieuwe provider liggen andere router nieuwe ip-range het beste is je dreambox instellingen eens voor je zelf op te schrijven en daarna een nieuw image erop te flashen als dat gebeurd is en alles weer aangesloten is zul je een en ander opnieuw moeten instellen en dus ook (de mount) opnieuw moeten configureren. indien je niet helemaal zeker bent van welke ip-range, en gateway instellingen dan kijk daar vooral eerst even goed naar op je PC kun je een en ander al vooraf uitzoeken... start uitvoeren ipconfig /all chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
JBnl Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Ik zou beginnen bij de voeding, want dat het booten 10 min duurt heeft niets te maken met veranderen van je internet provider. Advies, probeer eerst een andere voeding. groeten,JBnl
Cobus R Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Kijk eens of hij mischien hetzelfde ip heeft als een ander apparaat zoals je netwerkschijf of pc enz. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast seyhan Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Ik heb net gekeken via DCC , maar zover ik kan zien heeft de box een ander IP dan alle andee apparatuur. Wat me wel oviel is dat het IP van de Dreambox eerst eindigde op 2.2 en nu op 2.3 ??? Vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat ik dit verander heb, maar goed. Ik zal morgen wel even de box meenemen na me schoonvader en zijn voedig er aan hangen. Is kijken of ik dan weer iets kan uitsluiten. Ik zal mijn bevindingen hiervan morgen posten. Tot die tijd sta ik uiteraard open voor veredere suggesties.
roxstar Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 probeer eens een ander image. of een ouder GP image...bijvoorbeeld versie 4.1. DM8000S, Visiosat G4, Sony 46inch
Gast seyhan Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Andere voeding van een kennis eraan gehangen, zonder succes. Daarna onderstaande uitgeprobeerd, na advies van iemand op een ander forum (Sorry )en een medewerker van (ik mag geen reclame maken) Een Fabrieks reset uitgevoerd, files teruggezet, en ja hoor. Dit was de oplossing, probleem opgelost en weer een goed lopende box.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen