boomer22 Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 situatie bij mij: fritzbox 7170 met voipbuster als ik bel met de notebook met VB kan ik wel gebruik maken van de freedays en als ik bel met de fritzbox met het VB account krijg ik geen freedays het volgende melding krijg ik dan bij de online rekening:Kosten voor bellen via SIP vraag:hoe kan voipbuster zien als je via hetzelfde netwerk belt je dit doet met de fritzbox of via de notebook en kan je dit ook veranderen zodat je via de fritzbox wel gebruik kan maken van de freedays
Kowalski Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Heeft je Fritzbox hetzelfde (externe) IP adres als je notebook, m.a.w. zijn beiden aangesloten op dezelfde internet aansluiting? De fair user policy geldt namelijk per uniek IP adres. Verder, als je de Fritzbox gebruikt, moet je voipbuster op de notebook afsluiten. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
boomer22 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 ja hetzelde externe ip adress vandaar die vraag dus als ik goed begrijp frank 67 als ik voipbuster afsluitvan de notebook kunnen ze het niet meer zien of kan het zo zijn dat je via de wepapplicatie belt dat softwarematig registreren zodat daar een vershil is en dan kunnen je viade fritzbox nooit de freedays gebruiken
Kowalski Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Of ze het verschil kunnen zien tussen de notebook applicatie en je sip device weet ik eigenlijk niet. In elk geval kan ik met de Fritzbox gewoon de Freedays gebruiken. Als ik de PC applicatie hier start en ik registreer ook via de Fritzbox, dan krijg ik in elk geval de melding op de PC dat daar de registratie is weggevallen. Als je op 2 devices tegelijk registreert (als dat al kan) kan ik me voorstellen dat de 2e device niet onder de fair user policy valt, en dat je daarvoor het normale tarief betaalt (1 cent per minuut). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
boomer22 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Als je op 2 devices tegelijk registreert (als dat al kan) kan ik me voorstellen dat de 2e device niet onder de fair user policy valt, en dat je daarvoor het normale tarief betaalt (1 cent per minuut bedankt frank67 zoiets was het wel want het is nu weer gratis(freedays)
verkerkbr Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Ik heb hier in gebruik een Spa3000 router en een Grandstream 2000 Voip telefoon. Hangen beiden aan een zelfde router/firewall. Het is mogelijk om van het ene toestel naar het andere bellen. Als ik mijn 085 Voipbuster nummer draai via de Spa dan begint mijn Grandstream toestel (Voipbuster) te rinkelen en kan ik hiermee een gesprek voeren. Blijft over de vraag of dit met twee externe IP adressen ook zo werkt. En zie hiervoor geen kosten berekend in het gesprekken overzicht. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen