Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben de hele avond aan het sleutelen geweeest maar ik kom er niet uit. Wat is het geval: We hebben een aeg 74520 wasmachine. Als je een was programma start hoor je eerst de pomp van de afvoer lopen (dit is normaal). Vervolgens zou hij water uit de kraan moeten pakken, maar dat doet hij niet. Er komt geen error code op het display, maar het wasprogramma loopt wel gewoon door (je ziet de minuten aftellen). De motor van de trommel draait ook niet. De "spoel" die in de machine achter de water invoer zit krijgt ook geen spanning. Ik heb de hele electronica print al opnieuw gesoldeerd, geen resultaat.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad, of heeft er iemand een oplossing? Een service manual zou ook al een begin zijn.

Alvast bedankt voor de moeite,

Twan.

DM7020

Geplaatst:

Ik heb het ook wel eens meegemaakt: meteen in de oplosstand; alles nameten, doorsolderen, uit voorzorg vervangen, doorverbinden etc. Bleek de kraan vol met kalk te zitten: kwam gewoon geen water meer uit. Dit heb je wel gecontroleerd neem ik aan?

Rob.

Geplaatst:

Heeft ie geen lek-sensor onderin de machine (tempex plaatje met een microswitch)

verschijnsel kan zich ook voor doen als de Koolborstels (indien aanwezig) op zijn .

Wel vreemd dat er geen error code verschijnt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:
>Dit< al gezien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoi,

Bedankt voor al jullie reacties! Vanavond weer aan het zoeken geweest, en het probleem is gevonden! Na alle slangetjes doorgeblazen te hebben, drukschakelaar getest, enz. blijkt het de deksel van het zeepbakje te zijn. Hier zit een motortje op, een paar tantwielen, en een soort "armpje", waarmee de machine kiest in welk vakje van de zeepbak het water gespoten wordt (hiermee kiest hij dus voor zeep, waspoeder enz). Nu blijkt dat de tandwielen versleten zijn en over elkaar heen lopen. Het armpje stond in een dusdanige stand dat er helemaal geen water doorheen kon lopen. Hij werkt nu wel weer, maar ik ga toch maar de deksel inclusief tandwielen (wieltjes zijn niet los verkrijgbaar) vervangen.

Groeten, Twan.

DM7020

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen