Rasta 87 Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Regelmatig valt mijn beeld weg na het zappen. Ik heb een switch met 8 LNB's erachter en regelmatig, maar niet altijd gebeurt het dat bij met name zenders die op een andere LNB zitten het beeld wegvalt. Ook terugzappen naar de vorige zender helpt niet. De snr waarde is dan en blijft 0 Wat wel helpt is bijv. de dvd speler starten, stoppen en weer terug naar tv modus, dan heb ik weer beeld. Ik heb dit bij verschillende images. (Milo, PLI en newigmaII) Bij de laatste treed dit vaker op. Het lijkt op een tuner probleem, want dvd naar tvmodus (of een koude start) dan werkt het weer. Heeft iemand dit ook? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Mojo Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 En dan krijg je de melding "Afstemmen mislukt" zeker? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gast Opuske Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 "afstemmen mislukt" krijg ik ook regelmatig op de dm800. ik draai gemini 4.20 en heb een rotor voor de sat. heb alle truukjes al geprobeerd maar het blijft toch voorkomen. volgens mij is daar dus niet veel aan te doen. Zelfs krijg ik het ook als ik bv al 1 uur aan het kijken ben naar een kanaal en boem opeens "afstemmen mislukt" krijg op men scherm. Wat dan helpt is snel zappen naar een andere sat en terug en dan is er weer beeld. Soms blijft het beeld dan weer goed en soms na een paar minuten heeft die het weer.
DaltonSat Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 software herflashen? Zenderlijst controleren?
Gast Opuske Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Origineel bericht van: DaltonSat software herflashen? Zenderlijst controleren? Allemaal reeds gedaan en nog veel meer ook lol. Vandaag bv is het heel erg. sta ik 10 minuten te kijken op een zender en opeens "afstemmen mislukt" dan vraag ik me af waarom zo opeens na 10 minuten op een zender gestaan te hebben die perfekt werkt dat die opeens die error geeft.
Rasta 87 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Als ik eenmaal naar een zender blijf kijken treed het probleem bij mij nooit op. Wel als ik zap en dan weer terug. Clear Pids vallues in de settingeditor helpt niet. Maar ik zal het toch nog eens doen, wie weet. Bij wie het probleem ook heeft, hoeveel LNB's heb je? Ik heb er 8 VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Gast Opuske Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Origineel bericht van: Rasta 87 Als ik eenmaal naar een zender blijf kijken treed het probleem bij mij nooit op. Wel als ik zap en dan weer terug. Clear Pids vallues in de settingeditor helpt niet. Maar ik zal het toch nog eens doen, wie weet. Bij wie het probleem ook heeft, hoeveel LNB's heb je? Ik heb er 8 1 lnb hier daar ik een motor heb staan.
Rasta 87 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 dan hoef ik dat niet te proberen, ik dacht dat het aan de switch lag. ik begin te vermoeden dat mijn (en van vele anderen) de tuner stuk is, als ik de andere draadjes volg dan lees ik dat er iets aan de tuner mankeert, er moeten weerstandje op gesoldeert worden enzo, enkelen hebben hun box opgestuurd naar dream. Dream erkent dat er tuners defect zijn. VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Mojo Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Citaat: ik begin te vermoeden dat mijn (en van vele anderen) de tuner stuk is, als ik de andere draadjes volg dan lees ik dat er iets aan de tuner mankeert, er moeten weerstandje op gesoldeert worden enzo, enkelen hebben hun box opgestuurd naar dream. Dream erkent dat er tuners defect zijn. Bij mijn tuner zit een Elco gesoldeerd. Heb echter dan nog problemen als ik de box niet koel. Morgen komt de nieuwe tuner van Dream binnen. Kijken of dat scheelt. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Rasta 87 Geplaatst: 28 mei 2009 Auteur Geplaatst: 28 mei 2009 hmm, denken jullie dat warmte (te warm) ook een rol kan spelen (wat betreft deze klachten dan) Ik zie het niet zo zitten om zelf te solderen, is het beter om een nieuwe insteek tuner te kopen? (50 euro dacht ik) Òf via de garantie? wat moeilijk is wat ik heb de box tweedehands gekocht, in nederland van iemand die had geen bon maar hij kwam van kaarten schrijfer. VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Gast Opuske Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Origineel bericht van: Rasta 87 hmm, denken jullie dat warmte (te warm) ook een rol kan spelen (wat betreft deze klachten dan) Ik zie het niet zo zitten om zelf te solderen, is het beter om een nieuwe insteek tuner te kopen? (50 euro dacht ik) Òf via de garantie? wat moeilijk is wat ik heb de box tweedehands gekocht, in nederland van iemand die had geen bon maar hij kwam van kaarten schrijfer. de mijne komt ook van kaart schrijver en onder warme omstandigheden presteert die beter dan onder koele omstadigheden. het is raar maar waar
Mojo Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Ik heb bij mijn box een nieuwe tuner (van dream opgestuurd gekregen) ingezet en de problemen zijn weg. Bij het doorlezen van andere topics ben ik er nu dus ook achter gekomen dat ik een tuner had van HIG003 Rev:J. Deze schijnt bekend te staan om het probleem. Voor mij is het probleem opgelost. De nieuwe tuner is een HIG003 Rev:K You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Obi Wan Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Naast de nieuwe revisie tuner is het belangrijk om 1. altijd je image zo up to date mogelijk te houden. 2. settingslijsten gebruiken die bekend staan als 'goed'. Anders zelf je xml bestand aanmaken op satellites-xml.eu, ingeven en zelf inscannen. Met deze drie stappen zou je geen tune failed meer horen te krijgen. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
GHP Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Ik heb het probleem ook sinds ik een andere zenderlijst gebruik dan die van henksat, weet niet of het daar mee te maken heeft. Als bijvoorbeeld op de 1 West satelliet afstem, dan valt de SNR waarde naar 0 en komt de melding tune failed in beeld te staan. Als deze melding weg is komt meestal de zender wel met een SNR waarde. Wat ook voorkomt dat de SNR waarde wegvalt, tune failed en vervolgens schommelt de AGC waarde tussen de 20 en 33 procent.. Wanneer ik dan bijvoorbeeld naar een Nederlandse zender zap, blijft die AGC waarde laag.. het enige wat ik dan kan doen is de box rebooten en dan heb ik weer beeld op de Nederlandse zenders. Ik heb de volgende configuratie: DreamBox 800, Gimini 4.2 met CCcam 2.1.1. De zenderlijst is meende ik van satje07? Verder maak ik gebruik van een 8x1 DiSEqC. De volgende satellieten ontvang ik momenteel 28/23.5/19.2/13/9/4.8/-0.8 Het zappen van de ene satelliet naar de andere wil ook wel eens een tune failed opleveren. Na deze melding komt de zender altijd wel op. Het probleem wat ik hierboven beschreef komt als ik het zosnel gezien heb alleen voor op 1 West op de zenders van de provider RCS Digi TV. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
GHP Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of kan het te maken hebben met andere oorzaken. Te slecht ontvangst? Het beeld dat ik heb op de 1 West is zit rond de 40%, maar schokt verder niet en is zeer goed te kijken wanneer het werkt. DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen