Ga naar inhoud

internet via glasvezel

Aanbevolen berichten

Gast decodertje
Geplaatst:

internet via glasvezel.

iemand al ervaring ermee?

welke provider?

lees dat de providers een fair use policy hanteren frown

grtz

Geplaatst:

ik heb het bij een kameraad gezien in Hilversum. Is geloof ik van XMSNet.

Duur is het niet maar snel is het zeker wel. Geloof dat hij een 50/50 lijn had liggen. Super gewoon, vooral de pings zijn veel lager dan een normale DSL lijn en ook lager dan een kabel lijn.

Wat wil je precies ervan weten?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hier onsbrabantnet.Ik heb alleen internet dus los ook te verkrijgen.TV en telefonie hoef ik niet.

Snelheid up en down zeeeer goed.Alles is wel afhankelijk van een goede router ertussen.Hier een WRT610N.

Mijn snelheid staat onder het linkje snelheid testen.Ik durf hem hier niet te laten zien.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: ronald10
Hier onsbrabantnet.Ik heb alleen internet dus los ook te verkrijgen.TV en telefonie hoef ik niet.

Mm, vreemd.
Ik zit bij onsneteindhoven, en hier is internet los af te nemen.

Een maatje van me zit bij onsnetbrabant en hij heeft toch echt verplicht analoge tv af moeten nemen. (geldrop).

Eigenlijk heeft mijn maatje de betere deal wat de kosten betreft, hij is incl. analoge tv net zo veel kwijt als ik zonder analoge tv.
Dus in onze situatie heeft hij eigenlijk meer voor hetzelfde geld.

Echter door zijn "gratis" analoge tv heeft hij nog steeds een oude 4:3 crt en vind ie het allemaal wel best zo.
Dergelijke koppelverkoop remt hem iig zeker wel af in de adoptie van nieuwe tech of andere aanbieders.
En dat is geheid bij meer mensen het geval maar ja, daarom doen de providers dat.
En het gemak van de gecombineerde facturen die de helft van de klanten toch al niet echt begrijpen.

Ik wacht iig op concurrentie op de glasvezelkabel, zal vrees iik nog lang moeten wachten.

Snelheid is hier 100Mbit/updown, heb echter al wel verschillende keren meegemaakt dat de verbinding er uit lag, een keertje lag het aan een wijkrouter.
@e keer lag het aan ???

Demon was destijds hier wel betrouwbaarder maar de snelheid is wel grandioos maar in de praktijk heb je er maar weinig aan, goed met een betaald duurder usenetaccount is het dik lachen maar bij Eweka zit je met een goede adsl verbinding ook goed.
Of een duurder usenetabbo, in 10 minuten een dvd-tje zuigen is wel lache...
Een ftp kring of torrents zijn eigenlijk de meest bruikbare toepassingen voor dergelijke snelheidmogelijkheden.
En goed, voor die hard gamers is de lage ping ook niet te versmaden.

Maar ik denk dat je, als je glasvezel internet wilt en je kunt kpn nemen dat je dat dan best zou kunnen overwegen.
Ik bedoel, als de prijs voor je acceptabel is dan gebruik je de telefonie toch gewoon niet?
Of gebruik het telefoonnummer van kpn en sluit een spa-3102 of zo aan en bel dan daarmee.
Het kpn nummer scheelt je een tientje per jaar voor een nummer.

Maar ik begrijp je frustratie, ik had echter graag tv erbij gehad als de prijs hetzelfde zou zijn, of telefonie, ook goed, maar hier is ONE dus toch wat duurder dan ONB.

You cannot ignore that member

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn schoonouders hebben ook glasvezel, maar de verbinding bij hun is niet hoger dan 1,5Mb i.p.v 30mb.En dat hebben ze nu al vanaf het begin toen ze de aansluiting kregen(Maart).Ze wonen in Almere Haven en hun Provider is KPN.

Gast wanderer
Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
hun Provider is KPN.

tja....
Geplaatst:
Citaat:
lees dat de providers een fair use policy hanteren

het is toch van de gekke dat men nog op het gebruik moet letten ook

maw teveel MB's dan bij betalen
waanzin

een aansluiting aangelegd en een abonnement genomen, dan zijn alle overige kosten meervoudig gedekt...
je dacht toch niet dat die providers armlastig zijn.

als je een aansluiting hebt, moet die eigenlijk 24:7 de volle bandbreedte kunnen zuigen en pompen, dan hebben we pas over een fair policy.
anders, beste providers, moet je niet zo'n hoop onwaarheden vertellen over de snelheid en kwaliteit.

ciao wink

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Gast wanderer
Geplaatst:

ik heb 24/7 de volle bandbreedte....maar ja ik heb adsl....hihi

Geplaatst:
Origineel bericht van: decodertje
lees dat de providers een fair use policy hanteren

Tsja, wat is dat tegenwoordig nog waard? Waarschijnlijk zal het allemaal wel loslopen als er geen harde limiet is. Fair use wil meestal zeggen dat je het niet zo bont moet maken dat anderen er last van hebben en dat gebeurt niet zo snel meer op de netwerken van tegenwoordig. En bij twijfel moet je gewoon bij de ISP navragen wat er gebeurt als je X GB downloadt.

Ik heb zelf bij een ISP gewerkt die glasvezel aanbiedt (vooral in het oosten van het land maar ook in Amsterdam en Rotterdam). Daar geldt ook een FUP maar ik heb voldoende mensen gezien die meer dan 1TB per maand trokken. Deden we niets aan want niemand had er last van wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen