Gast t-sec Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 De situatie is een woonhuis met hemelsbreed 85 meter verderop een tuinhuis. Het tuinhuis heeft 230VAC voeding vanuit de woning middels een grondkabel. In dit tuinhuis wil men draadloos kunnen internetten op de laptop. De lengte van de grondkabel zal ca. 100 meter zijn. Wat is een goede oplossing om in het tuinhuis netwerk aan te bieden, via een sterke WiFi router, of via de 230V spanning middels de grondkabel? En wat zijn eventueel goede hardware tips?
Ome Merde Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 hoe is het zicht ? kan het woonhuis je tuinhuis "zien" ? (geen obstakels in de weg) 85m. moet geen probleem zijn voor wifi merDe deze ruimte is te huur
Gast t-sec Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Er staan wat bomen hier en daar, maar een LOS is mogelijk te maken. Als WiFi wordt toegepast dan is een sterke WiFi zender geen probleem. Maar hoe zit het met de ontvangstgevoeligheid? Zag op de site van www.devolo.nl complete oplossingen voor het 230VAC net. Kant A een wcd module met LAN-IN en kant B een wcd module met LAN-UIT, of zelfs WiFI out. Moet alleen wel zeker weten of deze systemen over een voedingskabel van ca. 100 meter nog steeds goed functioneren.
Gast t-sec Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Mijn excuses al dit werkelijk zo is, dan heb ik hier compleet overheen gelezen.
Kowalski Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Ik heb net een Belkin Powerline AV 200 Mbps gekocht en die zou zelfs tot 300 meter afstand kunnen overbruggen. Verdere tips: beide adapters moeten op dezelfde stroomkring worden aangesloten, dus op dezelfde fase van het lichtnet, als de meterkast van 3 fasen (krachtstroom) voorzien is. Nog beter: op dezelfde groep aanlsuiten, dan weet je zeker dat de fase hetzelfde is. Anders eventueel een andere contactdoos proberen als je geen verbinding krijgt. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Ome Merde Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 SFTP kabeltje in de grond proppen, nog beter ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen