Ga naar inhoud

Ik krijg de google site niet te zien....

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik kom niet meer op google.... de com en de nl versie... andere landen geen probleem.... heeft iemand anders dat ook, of ik alleen..... dan heb ik een probleem...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:

Nope, er zijn al uren problemen bij tenminste HetNet.

Pingen is steeds mogelijk, maar meerdere sites zijn onbereikbaar terwijl inloggen via IP en poortnummer wel werkt.

Kennelijk problemen met de DNS server.

Zelfs sommige delen van www.hethet.nl zijn periodiek onbereikbaar, met name de storingspagina. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik had via mobieltje ip adres opgezocht van google om die op de pc te gebruiken omdat ik uit ging van dns fout. Google was nog steeds onbereikbaar, dus ik gaf het op. Lees ik net op nu.nl:

KPN kampt met landelijke internetstoring

Uitgegeven: 27 mei 2009 20:40

Laatst gewijzigd: 27 mei 2009 20:52

AMSTERDAM - In heel Nederland hebben klanten van KPN last van technische problemen. Het telecombedrijf probeert deze zo snel mogelijk op te lossen.

De problemen ontstonden woensdagavond. Veel mensen klagen over haperende verbindingen. Bij andere klanten werkt internet naar behoren, maar is Google onbereikbaar.

Wie de helpdesk belt, krijgt een bandje te horen: "Op dit moment is er een landelijke storing. U kan daar last van hebben bij internet, telefonie en iptv".

De website van KPN meldt dat het door een storing in sommige gebieden niet mogelijk is om in te loggen via het ADSL-netwerk.

Televisie en telefonie via het internet kunnen hier ook problemen van ondervinden.

© NU.nl

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Klopt dus HetNet = KPN

IP telefoon ligt er af en toe ook uit.

Momenteel is gmail onbereikbaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bangkok By Night
Jij hebt een probleem .... :D :D

Mvg.
BbyN

crycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycrycry

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Geplaatst:

zelfs dat dure zakelijke adsl abbo van kpn (€ 40,00 per maand)512/3000 lag er weer eens uit op de zaak.

zakelijk adsl geeft dus geen extra zekerheid.

en de ervaring is dat de uptime tijd korter is dan mijn xs4all abbo, daar heb ik weer geen hinder ondervonden.

Geplaatst:

Ik las het topic over de Google problemen en verbaasde me dat ik nergens last van had, totdat ik dit las op PCMweb:

Urenlang zaten gisteravond vermoedelijk enkele honderdduizenden KPN internetklanten te worstelen met hun verbinding. Internet, interbellen en IPTV kijken was vaak niet mogelijk. De oorzaak was gisteravond nog niet bekend, maar gebruikers die hun router of pc hadden ingesteld op OpenDNS hadden nergens last van.

Het is niet de eerste keer dat KPN of dochterbedrijven problemen hebben met de DNS server. Zo waren gisteren Google en Gmail lange tijd onbereikbaar, maar deden andere sites het wel, zij het met horten en stoten.

Wie dit soort problemen wil vermijden kan beter overschakelen op OpenDNS, geen opensourceproject, maar een commerciële organisatie, die zijn dienst gratis beschikbaar stelt. Overigens wel dank zij advertenties, die gebruikers alleen krijgen te zien als ze een adres intikken dat nergens op uitkomt. Het bedrijf is in juli 2006 opgericht door David Ulevitch. OpenDNS heeft verspreid over de wereld DNS servers staan, wat de snelheid ten goede komt.

Wie gebruik wil maken van OpenDNS kan de instellingen van zijn router aangepassen, of gewoon de instellingen van de pc veranderen. De instructies staan hier. (link gewist, immers ietwat commercieel)

Niet te snel om slotjes roepen, kon je wel eens de oplossing missen. wink

Misschien dat een Mod dit bericht nog even er onder kan plakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Telfort(KPN mad) loopt ook niet vlotjes, soms heel traag crazy

Inderdaad. Ook veel uitval bij Telfort. Had een kleine twee maanden terug ook zoveel last van uitval. Weet nog steeds niet wat het probleem toen geweest is. Het was de volgende dag weer opgelost.

Gelukkig gaan we hier in Veldhoven binnenkort aan de glasvezel. smile
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.