Ga naar inhoud


Dolby Pro logic


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Humax aangesloten met een optische kabel op mijn Pioneer dolby surround set. Nu doet , bij premiere, de dolby pro logic het niet terwijl bij direkt de 6 kanaals uitzending het wel doet. Bij pro logic geeft de pioneer aan dat hij over 2 kanalen uitzend.( L en R). Ligt dit aan de software van de Hummie ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dolby pro logic is gewoon 'encoded' in het normale stereo signaal. Dus zolang de Humax op stereo staat en de uitzending in pro logic is, dan moet je via de tulp stekkers het juiste signaal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom natuurlijk niet helemaal onbeslagen ten ijs. Ook dat heb ik geprobeerd, om met tulips te werken. Echter ook geen resultaat. Zet ik nu op de Hummie de Dolby uit en daarnaar weer aan , dan krijg ik een fractie van een seconde wel geluid om vervolgens weer niets te doen.Ook de dolby set heb ik van "optisch" op "analoog" geschakeld gehad. Anders doen de tulips niets . Weer geen resultaat.

 

Bedankt voor je advies, Spoorman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerder met de Humie gedaan maar nu met de XSAT.

De Dolby Prologic is slechts een kunstgreep toegepast op het stereo geluid.

Die krijg ik NOOIT van de receiver, die zet ik er zelf bij volgens de DSP die je versterker aankan. Je moet dus zelf een DSP kiezen.

 

Groetjes

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we voor de zoveelste keer maar weer eens uitleggen hoe het zit.

Op de Premiere kanalen wordt bij een aantal wel de dolby draaggolf meegezonden,

zelfs als er dolby geleuid wordt uitgezonden. Je Hummie ziet deze draaggolf en denkt he Dolby(druk maar eens op je geluidsknop op de ab).

De direkt kanalen zenden wel dolby geluid vandaar dt die het wel doen.

Avensis

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bink

 

 

Hoe kom je daar zo bij?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hummie met optical naar JVC receiver.

 

bij mijn hummie werkt p ook niet, dit ligt volgens mij aan p

dolby digital licht wel op en ziet kanaal L en R wel maar geen geluid.

 

probeer PRO7 maar hier werkt het wel. digital licht op en geluid op L en R

bij uitzendig van dobly digital 5.1 film licht alles op. smirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolby Surround is niet Dolby Digital.

Bij Surround wordt een effekt gecreërd met 2 luidsprekers (of meer indien voorhanden op bvb een 5+1 instal) bij Dolby Digital (of DTS) wordt het geluid uitgezonden over 5 kanalen + de bass reflex.

 

Wanneer ProSieben bvb D Digital uitzend krijg je in de linkerbovenhoek van het beeld even de DT teken te zien, dan zou uw receiver vanzelf moeten overschakelen op Dolby Digital, net zoals bij een recente DVD.

 

Groetjes

 

Alain :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even terugkomend op de discussie hier...

 

Mijns inziens gaat het hier NERGENS over, iedereen lult langs elkaar heen. Deze thread begon met dit bericht:

______

Ik heb mijn Humax aangesloten met een optische kabel op mijn Pioneer dolby surround set. Nu doet , bij premiere, de dolby pro logic het niet terwijl bij direkt de 6 kanaals uitzending het wel doet. Bij pro logic geeft de pioneer aan dat hij over 2 kanalen uitzend.( L en R). Ligt dit aan de software van de Hummie ?

______

 

Daar begint de verwarring al: de schrijver heeft het over 6-kanaals uitzendingen EN over Dolby Pro Logic.... Dat zijn twee totaal VERSCHILLENDE dingen.

 

6-kanaals = Dolby DIGITAL

Dolby Pro Logic = 2-kanaals, waaruit een "surroundkanaal" wordt gefilterd.

 

Er zijn maar een paar zenders die in Dolby DIGITAL uitzenden, op Astra zijn dat Pro7 en een aantal Premiere zenders.

In de meeste gevallen kun je op de Premiere zenders de Digital-stream NIET beluisteren, aangzien Premiere op een niet-ondersteunde manier in Dolby Digital uitzenden. (er is overigens Humax-software te downloaden die het wel ondersteund)

Pro7 daarentegen kun je met een optische kabel en een Digital-versterker WEL beluisteren in Dolby Digital... Echter: ook op het DD-kanaal wordt NIET ALTIJD 6-kanaals uitgezonden. Heel vaak hoor je op het 6-kanaals-spoor gewoon alleen Links en Rechts...

 

Zijn we nu uit de hele discussie?

 

Fijn.

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor beide verschijnt het DD symbool op je scherm, echter Premiere zend wel de draaggolf voor DD uit zelfs als er GEEN DD geluid is. De Direkt zenders hebben veelal wel het DD 5.0 geluid. De diskussie Dolby Pro Logic en Dolby Digital is irrelevant wat relevant is is hoe de hummie er mee omgaat!

Avensis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke duitse site is dit? Of mag dat niet vernoemd worden op deze site?

Ik heb wel vaker software op mijn Hummie gezet die dat ook zou ondersteunen.

Maar ook daar kreeg ik het niet mee opgelost. Ik zal de Humax maar op gewoon geluid zetten , ook daarmee kan ik leven. Alleen als de mogelijkheid is er dan wil ik het ook. Dat is mijn makke.

 

Bedankt voor de reacties....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...