Ga naar inhoud

storing als de sat op de wandcontactdoos aangesloten wordt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een schotel hangen met daaraan een quad LNB. Nu heb ik alles aangesloten maar heb storing. Wat is er aan de hand. Ik heb in de woonkamer sat. ontvangst en op de slaapkamer. Ik heb op de lnb 2 maal een coax (belden) aangesloten. (de andere twee zijn afgedopt). Deze twee coaxkabels lopen naar de meterkast. In de meterkast zijn deze twee coaxkabels aangesloten op een combiner. Op deze combiner is ook de CAI aangesloten. Vanaf beide combiners gaat er 1 coaxkabel naar de einddoos. (hirschmann) Op deze einddoos zit een aansluiting voor TV/Radio/Sat. Alles is dus identiek aan elkaar. (woonkamer en slaapkamer). Nu het vreemde.......

In de slaapkamer is alles perfect, sat onvangst alsmede de cai ontvangst. In de woonkamer dus niet. Hier zijn diverse zenders van de CAI slecht zodra ik de sat ook op de einddoos aansluit. Als de sat eraf is is het CAI beeld perfect. Ik heb alles al geprobeerd om de oorzaak te vinden maar ben er nog niet achter. Wie kan mij helepn.

Wat heb ik al gedaan.

1. de kabels vanaf de lnb omgewisseld.

2. de combiners omgewisseld

3. een andere einddoos in de woonkamer

4. andere tv erop aangesloten in de woonkamer

5 een andere sat.ontvanger aangesloten in de woonkamer

5 een derde coax kabel op de lnb aangesloten en rechtstreeks naar een nieuwe einddoos en hier alles op aan gesloten

6. alle f-connectors er opnieuw opgezet en alles nagelopen.

Dit alles hielp allemaal niet. Wat ik allemaal ook doe, op de slaapkamer blijft alles goed en in de woonkamer veranderd er niets.

Ik hoop dat iemand nog een suggstie heeft om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite

JDM62

Geplaatst:

Je hebt te maken met een potentiaal verschil tussen de Cai en Sat.

Wat je kan doen is, zet de combiner aan de aard pin in de meter kast.

Dit moet het probleem op heffen, probeer het maar eens

Geplaatst:

bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik het al gevonden heb. De kabel in de muur is waarschijnlijk toch het probleem. Heb deze kabel even vervangen door een kabel buitenom en toen was alles scherp. Waarschijnlijk toch een klein kabelbreukje of zo dat hij wel 1 signaal aan kan maar geen gecombineerd. Dat wordt dus een nieuwe kabel trekken. vriendelijke groet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen