boaz Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Origineel bericht van: ronaldsl wees blij dat ik er wel last van heb ? .............weet ff niet wat ik daar op zou moeten zeggen..... ronald Hij bedoeld IMHO enkel die eerste paar punten, niet het hele scala. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast AlanS Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Geestelijke problemen kunnen velen oorzaken hebben maar ik ben er van overtuigd dat de grootste oorzaak van fobieen en paniekaanvallen liggen in de ademhaling. Uiteraard ben ik een ervaringsdeskundige. In mijn jonge jaren had ik hyperventilatie echter die hele term bestond destijds nog niet. Het helemaal uitleggen is teveel maar ik zal in het kort schrijven wat er gebeurd. Men ademt met de borstkas ipv met de buik. De stofwisseling veranderd daardoor en de spanningsgrens zit altijd op een hoog nivo. Er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en je komt over de grens heen waar je bijvoorbeeld door in paniek gaat raken. Je krijg hartklopping en schrikt je rot en daardoor krijg je weer een shot adrealine waardoor je het effect bereikt van een sneeuwbal die een helling afrolt. De spanning die er altijd is door het verkeerd ademhalen kan allerlei klachten opleveren. Zowel lichamelijk als geestelijk. Hyperventilatie, faalangst en fobieen liggen dicht tegen elkaar aan. Advies: 1. Leer ademen met je buik en niet met je borst, kwestie van oefenen. 2. pak problemen meteen aan en spaar ze niet op 3. uit je bij spanningen, praat met vriend(in), huisarts of psycholoog 4. doe ontspanningsoefeningen. 5. ga zwemmen, tijdens het zwemmen adem je vaak goed
Fatfreddy Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Ik herken het ook wel. Ik kreeg daar last van gehad nadat ik een paar jaar behoorlijk veel soft drugs gebruikt had. Wat mij heel veel geholpen heeft is dat ik indertijd Aikido ben gaan beoefenen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen