bigtwin Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Wedstrijdje. Ik ben voor Milo. 1-0 voor Milo. Wie is voor Miro? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
faxme Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Hoe jullie het ook bekijken deze apparaatje is DUIDELIJK sneller met ZAPPEN, instelling, noem maar op dan 800HD. 8000 ken ik niet, dus op die na concludeer ik dat DM500HD veel sneller is. GERUISLOOS. zo still dat ik met mijn gezicht moest voelen of de ventilator het wel doet. Cooler begint pas te draaien als de image iets verder is met opstarten. Dus klopt dat de cooler snelheid softwarematig geregeld is. Uitstekend beeld Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
faxme Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Origineel bericht van: bigtwin Wedstrijdje. Ik ben voor Milo. 1-0 voor Milo. Wie is voor Miro? Ik ben voor Miro. Na half uurtje testen van de mijne 1-1 Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
Gast MiLo Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik heb nooit gezegd dat hij niet sneller is dan een 800 (geen kunst aan, mijn 7025 zapt al sneller).
Ron Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik ben in dit geval ook geneigd te zeggen dat het verhaal van Milo niet klopt. Op een receiver met dezelfde driver en zelfs image, kan het zappen trager worden aan de hand van bijvoorbeeld de skin die je gebruikt. De grafische snick-snack en de informatie die moet worden opgehaald in de skin is dus wel degelijk van invloed op de zapsnelheid. Er waren lang geleden ook maandenlang DM70215 images van Pli die aanzienlijk trager zapten dan de image van Ronaldd destijds en die gebruikten dezelfde drivers op dezelfde hardware (dm7025). Waar ik het wel mee eens ben is dat de DM800 softwarematig nog behoorlijk geoptimaliseerd zou moeten kunnen worden. Die DM800 zou stukken sneller moeten kunnen booten en iets sneller moeten kunnen werken. De zap snelheid zal daardoor niet veel snller worden, maar die is dan ook al erg vlot. Ik denk ook dat de drivers nog behoorlijk verbeterd zouden moeten kunnen worden. Nu doet iedereen echter alsof die 800 traag is. Ik vind het meer dan snel genoeg, alleen het booten is traag en dat doe je in principe vrijwel nooit. Ik zie in ieder geval geen enkele reden om een DM800HD in te ruilen op een DM500HD. Ron
Miro Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 DM500HD The Bcm7405 Is A is a dual channel High-Performance, High Definition (Hd) Satellite, Cable, And Ip Set-Top Box Dvr System-On-Chip Solution. It combines a fast 1100-DMIPS MIPS32/MIPS16e™-class CPU, high-speed graphics processing, including video scaling and motion adaptive deinterlacing, a very flexible data transport processor, an MPEG-4/VC-1/MPEG-2/AVS-compliant video decoder, a programmable audio decoder, six video DACs, stereo high-fidelity audio DACs, dual Fast Ethernet ports, one with integrated PHY, triple USB 2.0, a PCI 2.3/Expansion Bus, a high-speed 400-Mhz DDR2 memory controller, and a peripheral control unit that provides a variety of set-top box control functions. Integrated in 65-nm technology, it offers one of the highest levels of single-chip system performance available for STB applications. ============================ DM800 The BCM7401 is a single channel 300MHZ high-definition satellite, cable, and IP set-top box DVR solution offering integrated AVC (H.264/MPEG-4 Part 10), MPEG-2, and VC-1 video decoding technology. It combines a data transport processor, high-definition AVC/MPEG-2/VC-1 video decoder, advanced-audio decoder, 2D graphics processing, high-quality video scaling and motion adaptive deinterlacing, six video DACs, stereo high-fidelity audio DACs, a MIPS32/MIPS16e™ class CPU, and a peripheral control unit providing a variety of set-top box control functions. The MPEG-2 DVB-compliant transport stream/PES parser and demultiplexer is capable of simultaneously processing 256 PIDs via 128 PID channels in up to five independent external transport stream inputs and two internal playback channels. All 128 PID channels can be used by the record, audio, and video interface engine (RAVE), PCR processing, message filter, and for output via the high-speed transport or remux module. The data transport module can be configured to support eight record channels for PVR functionality and six AV channels to interface to audio and video decoders. The transport provides 1DES/3DES/DVB/Multi2/AES descrambling support. A memory-to-memory DMA security module may be programmed for supporting AES/1DES/3DES/CSS/CPRM/CPPM/DTCP copy protection algorithms/standards. The BCM7401 features the Broadcom secure processor providing secure key generation, management, and protection.
Ron Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Vooral door het gebruik van DDR2 valt er een hoop snelheid te winnen waardoor de box in bediening sneller aan zal voelen, maar hoogstwaarschijnlijk echt niet sneller zal gaan zappen! Ron
Miro Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Sinds ik deze vreemde box (DM500HD) heb ik heb niet eens tv gekeken met mijn DM8000 ,niet te spreken over DM800. Al de rest is gewoon een theoretisch verhaal. DM500HD presenteert simpelweg veel meer..
faxme Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Helemaal met je eens! Hij doet het uitstekend Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it. 2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......
druup Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Heeft er iemand al een oordeel over de beeldkwaliteit van de DM500 tov van de DM800 of DM8000. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Ron Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Ik heb het niet gezien maar dat zal niets uitmaken. Ze gebruiken dezelfde motion adaptive deinterlacer en scaler. Ron
Gast chachaji Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Hoi, Wat zouden jullie mij adviseren als het mij alleen gaat om de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit? DM8000 aangesloten op een pioneer LX6090 plasma scherm of DM500HD aangesloten op een pioneer LX6090 plasma scherm?
Cobus R Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 de 500HD natuurlijk want die is het goedkoopste en hij heeft hetzelfde beeld en hardware als de 8000 het scheelt gewoon maar een kleine 600 euro. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
dvbs Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 vraagske: "a dual channel High-Performance, High Definition (Hd) Satellite, Cable, And Ip Set-Top Box Dvr System-On-Chip Solution" waarvoor staat dual ? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Ron Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Origineel bericht van: ome to de 500HD natuurlijk want die is het goedkoopste en hij heeft hetzelfde beeld en hardware als de 8000 het scheelt gewoon maar een kleine 600 euro. Dat is weer zo'n hele typische opmerking waar geen mens wat mee kan. Ik zou als welvarend burger ook beter Dacia Logan kunnen kopen in plaats van een GOLF VI met full options. Zeker 25.000 euro goedkoper en rijden doe ze beide........ toch? Alsof een DM8000HD PVR DVD dezelfde hardware heeft als een DM500HD... pfffff.... Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen