Gast NeO Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Heb vanmorgen nog wat info gezocht over deze nieuwe box, mischien interesant voor de mensen die er ook over denken deze box aan te schaffen. Er was eerst sprake dat de box in Juli op de markt kwam, maar dat is nu bijgesteld naar September. Adviesprijs is 299 Officele verkoop specs : Dreambox DM 500 HD - some technical information: - 400 MHz MIPS (BCM7405) CPU - Linux Operating System - MPEG2/H.264 hardware decoding - DVB-S2 Tuner - HDMI, HDCP - 256 MB RAM, 64 MB FLASH - SCART connector (RGB / YPrBb) - eSATA connector - Smartcard Reader (Dreamcrypt) - 10/100 MBit/s ethernet interface - EPG - controllable from PC through sophisticated web interface - S/PDIF optical - analog modem - automatic service scan - DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, USALS - 12V external power supply onofficele specs : SPEC H.264 in hardware DivX in hardware Simultaneous HD and SD output 1080i support HDMI and component output Dolby Digital, DTS 5.1, AAC and WMA support PIP with simultaneous HD/SD decoding Nice fast processor (400MHz dual core MIPS32) SATA-2 for hard disk and DVD-R/W hardware PVR support with trick modes Triple USB host (2x2.0, 1x1.1) dual smartcard controller Eerste beta soft specs van de firmware : - Enigma2 : 2009.06.25 - Plugins : 2009.06.25 - Skins : 2009.06.25 - secondstage-dm500hd-73 - Drivers : 2009.06.16 - KV_dm500hd = "2.6.12-5.1-brcmstb-dm500hd" - Enigma2: Experimental 2.6 - Machine: Dreambox dm500hd OE Build Configuration: BB_VERSION = "1.6.8" TARGET_ARCH = "mipsel" TARGET_OS = "linux" MACHINE = "dm500hd" DISTRO = "opendreambox" DISTRO_VERSION = "1.5.0" TARGET_FPU = "soft" MD5SUM=9c8001916d430790544fd6471c8ff605
meijelsat Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik vraag: Wanneer komt DM500HD op Nederlandse winkels verkrijgbaar???? Groetjes Jan (Meijelsat) Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S
Gast aart44 Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Origineel bericht van: meijelsat Ik vraag: Wanneer komt DM500HD op Nederlandse winkels verkrijgbaar???? Jan dat is een vraag!!Forums » Algemeen » Nieuws (Geen roddels en geen vragen!)
Gast joost1963 Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat de Backorders van de Dreambox 8000 is weggewerkt. Ik wacht al bijna 5 maanden op mijn ontvanger die nog steeds in de backorder staat. Wanneer ze weer geleverd gaan worden weet de winkel niet. Ik denk dat deze 500HD dan op zijn vroegst ook pas over een half jaar mondjesmaat geleverd gaat worden. Verder vraag ik mij af of je voor de meerprijs dan niet beter een 800 kunt nemen. Deze werken sowieso stabiel.
boaz Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: meijelsat Ik vraag: Wanneer komt DM500HD op Nederlandse winkels verkrijgbaar???? Jan dat is een vraag!!Forums » Algemeen » Nieuws (Geen roddels en geen vragen!) Dat ie op de markt komt kon anders ook wel eens een roddel zijn. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Ubik Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik zie dat HDMI en HDCP nog steeds op één hoopje geworpen worden alsof het dezelfde en/of onlosmakelijke dingen zijn. (Nooooooot!!!) Op de eerste foto van de flyer in het begin van deze draad staat er door HDCP een mooi "verbodsteken". Dream heeft hier dus een implementatie van HDMI zonder HDCP. Wat de implicaties op 720 vs 1080 niveau zijn laat ik even bezinken. Dit is in contradictie met de copy & paste van de "textuele" specs (cfr. posting Neo Atomic). Wat zal het nu zijn - worden ? VU+Solo², DM-800HD, T90
Gast patje7of9 Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Waarom zet men een SCART aansluiting op een HD ontvanger? Als je alleen SD wilt bekijken koop dan een DM 600.
Davev Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Origineel bericht van: patje7of9 Waarom zet men een SCART aansluiting op een HD ontvanger? Als je alleen SD wilt bekijken koop dan een DM 600. Als je nog geen hd(ready) tv hebt kan je je decoder toch al toekomstgericht kopen. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
TokeMUp Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Origineel bericht van: patje7of9 Waarom zet men een SCART aansluiting op een HD ontvanger? Als je alleen SD wilt bekijken koop dan een DM 600. Dat is niet allen bij de 500HD het geval. Noem mij één HD ontvanger die het niet heeft. Waarom zit er een serieel aansluiting op een computer als er al een netwerk kaart in zit? Je kan als fabriekant toch niet weten wat de gebruiker er mee gaat doen. mvg
Gast NeO Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Mail van DMM : Citaat: Sehr geehrte® Herr xxxxxx, vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Produkt. Die DM 500 HD wird voraussichtlich im 3. Quartal 2009 auf den Markt kommen. Die UVP wird bei 299€ liegen. Technische Details werden in Kürze auf unserer Website veröffentlicht. Für weitere Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
Gast patje7of9 Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Mail van DMM : Citaat: Sehr geehrte® Herr xxxxxx, vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Produkt. Die DM 500 HD wird voraussichtlich im 3. Quartal 2009 auf den Markt kommen. Die UVP wird bei 299€ liegen. Technische Details werden in Kürze auf unserer Website veröffentlicht. Für weitere Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. Ik dacht dat het hier een Nederlandse forum is.
Gast Paullo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Citaat: Ik dacht dat het hier een Nederlandse forum is. crazy Het is inderdaad een zeer moeilijke Duitse tekst ..., waarvoor je al jaren dagelijks Duits moet spreken om het te begrijpen. Als er een woord is dat je niet begrijpt, mag je het mij per PM vragen, ik zal het dan opzoeken in mijn woordenboek Duits. Greets
Gast Paullo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Wel niet per PM, maar hier het antwoord: 0.1 stront, schijt, poep 0.2 (fig) stront, rotzooi, balen, janboel, kloten Maar waar stond dat ergens in de voormelde Duitse tekst ? Greets
GeniusX Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 @Paullo: Fijn voor je dat je zo goed thuis bent in de Duitse taal, waarschijnlijk spreek je alle dialecten ook nog beter als de Duitsers zelf.Volgens mij zitten we op een Nederlands forum en hebben we het over de DM500HD. Wat ik wél een aanwinst vindt.
Gast sattaz Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Mail van DMM : Citaat: Sehr geehrte® Herr xxxxxx, vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Produkt. Die DM 500 HD wird voraussichtlich im 3. Quartal 2009 auf den Markt kommen. Die UVP wird bei 299€ liegen. Technische Details werden in Kürze auf unserer Website veröffentlicht. Für weitere Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. Korte vertaling van het essentiële uit bovengenoemde mail. De DM500 komt waarschijnlijk in het 3e kwartaal van 2009 op de markt. De adviesprijs zal ongeveer 299 Euro bedragen. Technische details binnenkort op onze website. Met vriendelijke groeten sattaz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen