Gast Paullo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Citaat: @Paullo: Fijn voor je dat je zo goed thuis bent in de Duitse taal, waarschijnlijk spreek je alle dialecten ook nog beter als de Duitsers zelf.Volgens mij zitten we op een Nederlands forum en hebben we het over de DM500HD Ik spreek helemaal niet goed Duits, maar wat het probleem was om de inhoud te begrijpen van dat korte berichtje in het Duits ontgaat mij eerlijk gezegd, te meer daar het mij niet echt Duits dialect leek te zijn. Greets
Gast NeO Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Bedankt Taz, was ik idd vergeten. Overegens heb ik ook nog geinformeerd naar het HDCP verhaal, maar tot nu toe geen duidelijk antwoord gekregen.
Erik Slagter Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: Ubik Dream heeft hier dus een implementatie van HDMI zonder HDCP. Wat de implicaties op 720 vs 1080 niveau zijn laat ik even bezinken. Als je zou begrijpen hoe het werkt, zou je blij zijn als er geen HDCP op je ontvanger zit. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Gast NeO Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik was trouwens in de veronderstelling dat alle HDMI aansluitingen standaard HDCP hebben, dat zou dus inhouden waneer de DM500HD een HDMI aansluiting heeft deze standaard HDCP meekrijgt. Ik ga er dus gewoon van uit dat de DM500HD HDMI met HDCP heeft... Enige uitzondering is een DVI aansluiting, die kan met of zonder HDCP zijn, zoals nu bij de DM800HD.
W3ird_N3rd Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=- Ik was trouwens in de veronderstelling dat alle HDMI aansluitingen standaard HDCP hebben, dat zou dus inhouden waneer de DM500HD een HDMI aansluiting heeft deze standaard HDCP meekrijgt. Ik ga er dus gewoon van uit dat de DM500HD HDMI met HDCP heeft... Enige uitzondering is een DVI aansluiting, die kan met of zonder HDCP zijn, zoals nu bij de DM800HD. DVI kan je ook gewoon omzetten naar HDMI. HDMI voegt alleen geluid toe. HDMI zonder HDCP kan dus prima, of het dan officieel HDMI mag heten weet ik niet maar het is hetzelfde stekkertje en past gewoon in de HDMI-poort in je TV. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
iRuud Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: W3ird_N3rd DVI kan je ook gewoon omzetten naar HDMI. HDMI voegt alleen geluid toe. Ik heb een PC aangesloten op mijn TV dmv. een DVI / HDMI kabel. Neemt ook gelijk het geluid mee. Geen apart audiokabeltje nodig. iRuud
Erik Slagter Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Origineel bericht van: W3ird_N3rd DVI kan je ook gewoon omzetten naar HDMI. HDMI voegt alleen geluid toe. Waar haalt iedereen dat toch vandaan? Ik ga het nog één keer vertellen dan en nu iedereen goed opletten ;-) Het enige verschil tussen DVI en HDMI is de stekker! Er is dan ook niet zoiets als een DVI-naar-HDMI converter of omgekeerd. Het zijn gewoon kabeltjes waar de draadjes 1:1 zijn doorverbonden. HDCP kan even goed over DVI als over HDMI. Geluid kan net zo goed over DVI als over HDMI, er worden GEEN apartje draadjes of pinnen gebruikt, het geluid wordt in bursts over de videolijnen verstuurd, tijdens de video-blanking-interval. Nou is er wel een klein verschil, maar dat is meer "politiek", namelijk wat precies wel en niet kan (maximale resolutie, ondersteunde audio-codecs, etc) is bij HDMI precies vastgelegd terwijl bij DVI je maar moet afwachten wat precies ondersteund wordt. Als je een monitor hebt met een DVI en een HDMI-ingang, dan kun je er van uitgaan dat ze beide precies hetzelfde ondersteunen (aangezien ze voor DVI gewoon een HDMI-ingang op de chip gebruiken). DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
juleke21 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 zoals de beroemde Quali 1080i;dvi naar hdmi uitstekend beeld ,maar GEEN geluid
Erik Slagter Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan. Bron: Wiki En het mooiste is dat daarvoor nog steeds geen extra draadjes nodig zijn. Maar zowiezo vind ik HDCP in combinatie met dreambox (of het nou DVI of HDMI is) niet zo interessant. De dreambox zal geen HDCP doen, of het nou over HDMI of over DVI is. De zender kan gebruik van HDCP niet afdwingen, dus een ontvanger met HDCP heeft zowiezo geen méérwaarde. Ik geloof dat dat al een paar keer besproken was... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
JBnl Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik denk dat gewoon beter kunnen wachten totdat het app op de markt is en dan gewoon kijken hoe hij functioneerd. groeten,JBnl
ransjooman Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ja,weer even on-topic aub. Gaat ie weer: Wanneer is ie leverbaar?iemand al navraag gedaan bij de importeur? DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Gast NeO Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Onofficele uitlever datum is 1 September. De mini Usb is trouwens een USB->RS-232 coverter, dus alleen te gebruiken voor de flash, helaas...
Jossie Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 het is bijna 1 september maar niemand heeft het ding op een site staan...? zou wel 1 oktober worden... prijs is zeker intressant 299,- als dat de prijs is Mooi ding dan wel in zwart ! AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven PS3- nick name JOSSIE-NL
mietde Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Mijn voorkeur gaat dan toch eerder naar een zilver(kleurig) model. Maar nog steeds geen dream hd twin tuner, da's toch eerder waar ik op wacht. Maar wellicht in afwachting van...toch het overwegen waard. You cannot ignore that member
guppje29 Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Origineel bericht van: mietde Mijn voorkeur gaat dan toch eerder naar een zilver(kleurig) model. Maar nog steeds geen dream hd twin tuner, da's toch eerder waar ik op wacht. Maar wellicht in afwachting van...toch het overwegen waard. Twin HD?? 8000 is er al een poosje en tegenwoordig ook leverbaar. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen