Con Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Ik gebruik Voipcheap maar heb wel last van matige geluidkwaliteit. (is overigens wel (redelijk) goed geweest) Althans, met name de andere kant van de lijn. Welke codecs zijn nu toe te passen en gelijk mijn tweede vraag, zijn de toe te passen codecs alleen afhankelijk van de Voipaanbieder of ook van de internetprovider? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast sat-elite Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: Con Ik gebruik Voipcheap maar heb wel last van matige geluidkwaliteit. (is overigens wel (redelijk) goed geweest) Althans, met name de andere kant van de lijn. Welke codecs zijn nu toe te passen en gelijk mijn tweede vraag, zijn de toe te passen codecs alleen afhankelijk van de Voipaanbieder of ook van de internetprovider? HG CC codes zijn per telefoon aanbieder afhankelijk voipcheap gebruikt de G711U.deze kun je ook het beste op voorkeur zetten.als je iemand belt zit in de uitnodiging welke codec gebruikt wordt.hier reageert de andere kant op met zijn codec. en passen deze automatisch aan.
Kowalski Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: Con Welke codecs zijn nu toe te passen Waarschijnlijk hetzelfde als bij voipbuster: Codecs G.711 (64 kbps) <-- beste G.726 (32 kbps) G.729 (8 kbps) G.723 (5.3 & 6.3 kbps) GSMFR (13.2 kbps) Verder staat er nog, bij een probleem met het geluid: Gebruik een STUN server (bijv. stun.voipbuster.com) met poort 3478 (indien deze door uw apparaat wordt ondersteunt) Gebruik de G.711 codec Voor nog meer specifieke technische informatie kunt u terecht op onze pagina met veel gestelde vragen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
verkerkbr Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Beste C, ik gebruik hier ook de G711u codec voor mijn Linksys Spa3000. Ik heb de Linksys Spa wel ingesteld op mijn router/firewall in QOS mode. Dus met voorrang aan betreffende (voip) ethernet poort. Op mijn Grandstream GXP2000 Voip telefoon met 4 kanalen, ziet het er weer geheel anders uit en kan er een volgorde van de Codecs worden aangegeven. Dat is hier G722, PCMA, G7231, G729A/B, G726-32. En ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit van dit apparaat buitengewoon goed is. Kristalhelder. Beslist beter dan de Linksys router, alhoewel deze op zich ook prima werkt en er zit aan de Linksys een gewone analoge Dect telefoon aan. Die veroozaakt mogelijk ook wat minder geluidskwaliteit. Bovendien kun je met deze Grandstream meerdere providers tegelijk ontvangen en hiermee bellen. Ik gebruik hierop Voipcheap (voor goedkoper naar mobiel bellen), Voipbuster en 2 x Budgetphone (inkomend en beperkt uitgaand). Alles bij elkaar genomen werkt het hier allemaal prima. Maar wel met redelijke snelle internet verbinding. Ik mis de KPN in het geheel niet en de KPN rekeningen nog minder. Grandstream kent helaas geen commando regel. Nummers moet ik altijd draaien met een kengetal of voorgetal (met de nieuwe 085 nummers). Groet, Bram
Con Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Geplaatst: 30 mei 2009 Dank allen. Ik heb onder andere de keus tussen G711ALaw en G711MuLaw. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen