Gast dreamer66 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Was gisteren bij een kennis op visite en die vertelde mij dat een bekeuring €50.62 automatisch was ingehouden. Op het afschrift stond de bekeuring wordt u nog toegestuurd. Vind dit wel een vreemde gang van zaken,vraag me af of dit wel pluis is kan er niks over vinden en ook heb ik er nog nooit van gehoord. Je weet dus niet wat voor overtreding,je geld ben je wel kwijt en bezwaar maken hoe zit dat nu dan. Vindt het raar iemand hier misschien die het ook herkent of heeft meegemaakt.
Noordzee Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Als je niks ervan weet zou ik de incasso laten terugstorten door jouw bank. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Moderator ceesv Geplaatst: 29 mei 2009 Moderator Geplaatst: 29 mei 2009 Ja, justitie kan automatisch afschrijven. >KliK< "Verhaal" zonder dwangbevel. (en je bank terug laten boeken gaat in dit geval niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast hummiesat Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Dat is dan onder voorwaarden, en wel het voorheen niet betalen van de boete incl. opvolgende aanmaningen.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 mei 2009 Moderator Geplaatst: 29 mei 2009 Uiteraard, de vraag is alleen of die zijn aangekomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast dreamer66 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Dan zou er toch wel 1 van aangekomen moeten zijn. En er is 50,62 ingehouden en bij zo incasso komt er 19,26 bij op dan is het een vrij lage boete. Dan moet het met een fiets gebeurd zijn of lopens, met de auto zijn alle boetes hoger. En hij weet echt van niks dus blijft het vreemd vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 mei 2009 Moderator Geplaatst: 29 mei 2009 De bekeuring volgt nog, dus die zal dan wel duidelijkheid verschaffen, of het terecht is of niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast hummiesat Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Da's op zich ook vreemd. Hoor je de bekeuring niet als eerste te krijgen, gevolgd door de acceptgiro die je moet voldoen?
Gast aart44 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Origineel bericht van: hummiesat Da's op zich ook vreemd. Het is helemaal een vreemd verhaal, er bestaat inderdaad al jaren een wet die het mogelijk maakt het van je rekening af te schrijven maar de banken werken daar niet aan mee bij mijn weten. De reden is dat ze dan problemen met hun klanten krijgen. En ja als het goed is heeft hij eerst de bekeuring gehad en later de aanmaningen. Citaat: Blijft betaling van de boete ondanks de aanmaningen uit, dan probeert het CJIB het verschuldigde bedrag op andere wijze te verhalen. Dit kan op twee manieren, namelijk zonder of met dwangbevel Bron: CJIB.
de Steef Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Ik zou maar eens controleren of het bank / giro nr echt van het CJIB is. Het zou ook iemand kunnen zijn die met een incasso opdracht rekeningen plundert. Toch maar eens proberen om dat geld terug te laten boeken. Als de acceptgiro komt moet je alsnog betalen.
leo1949 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Als het rekeningnummer 347609 is, dan is het wel van het CJIB Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Alventali Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Citaat: Als het rekeningnummer 347609 is, dan is het wel van het CJIB Staat ie bij jou tussen de vaste adressen bij internet bankieren. :D Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Gast dreamer66 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 cijb heeft meerdere rekeningnummers voor elke catagorie een ander nummer. zo incasso doet justitie pas als de tweede aanmaning ook niet betaald wordt dus heb je al 2 verhogingen gehad plus zo incasso kost ook 19 euro extra,dus komt de bekeuring ergens op - x bedrag uit. we hebben copy gemaakt wachten volgende week nog even af of die bekeuring nog in de bus valt,zo niet gaat die naar politie. ik hou jullie op de hoogte vind het net zo spannend als jullie.
Gast hagar Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Origineel bericht van: dreamer66 ik hou jullie op de hoogte vind het net zo spannend als jullie. Ik vind het niet spannend, eerder belachelijk, je bent schuldig totdat je je onschuld bewijst
Terror Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Ik zou helemaal niks afwachten, ik zou meteen naar de politie gaan en het uit laten zoeken, heb je meteen duidelijkheid. Eerst het geld storneren, dus ook bij de bank langs en zien of dat kan, misschien is het een boete van iemand anders maar met per ongeluk het verkeerde rekeningnummer. -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen