Ga naar inhoud

switch instelling bij de dm8000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

kan iemand mij helpen bij het instellen van een centauri p168v2 switch x8 en de dm8000 met e2 nab.0.10?

het is een uncommitted switch en ik gebruik het disecq 1.1 protocol.

Het gekke is nl dat ik goed ontvangst heb op de astra 1+2 en hb, sirius maar thor komt helemaal niet binnen, geen signaal terwijl de sirius, die er naast ligt erg sterk binnen komt!

Iemand ervaring met de tunerinstellingen op een dm8000?

//Caszw

Geplaatst:

bedankt, alles is makkelijk als je eenmaal weet, maar ik zie dat daar de fout niet ligt, ik heb de instellingen juist, hmmm misschien toch dat de buis iets scheef staat

Geplaatst:

Ik heb dat expliciet vermeld omdat ik niet kan zien (en met mij velen hier) of jij moeite hebt gedaan om het zelf op te lossen. Met andere woorden: wat heb jij zelf ondernomen om het op te lossen?

Als je je instellingen had aangegeven konden we mee denken en eventueel ook onze eigen situatie eens onder de loep nemen om jou ook te helpen.

Ik zou ook eerst even kijken of je switch een nieuw model is. Zo niet, dan kan hij problemen hebben met de dreambox. Stop anders de niet werkende satelliet in een andere poort, het kan zijn dat die ene poort defect is.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

ik heb een andere poort geprobeert en ook een andere lnb op de thor gezet, zonder positief resultaat, ik krijg gewoon geen beeld op thor, geen signaal, de tuner instellingen heb ik juist, er is vrij zicht en ik heb vandaag gekeken of het allemaal loodrecht staat..

het vreemde is dat ik onder tunerinstellingen/satfinder geen uitslag krijg onder de snr of db maar als ik horizontaal naar vertical zet en dan weer terug dat ik vol signaal zie, 10-12 db, maar terug zappen naar een vrij kanaal werkt niet.

de nieuwste settings (likra motor) heb ik gedownload direkt onder enigma settings.

de snr is als volgt, ik woon net onder stockholm, dit is ook de volgorde om mijn multifeed 90cm van links naar rechts, volgende de markeringen op de balk, zie foto

<http://www.picpower.net/images/2zf2ir1zjio1da45tjt8.jpg>

thor 0%

sirius 80%

hotbird 75%

astra 1 80%

astra 2 69%

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen