dolphs Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Hallo medehobbyisten. Ik heb de genoemde panasonic en het beeld bevalt me prima. Echter er zijn twee dingen wat me even niet duidelijk is: Ik heb een ONKYO receiver en een DM8000 STB. Deze zijn middels HDMI kabel met elkaar verbonden ( DM met bijgelverde DVI-HDMI). Echter als ik de Pana aanzet dan komt ie iedere keer op met DVB-T of analoog en ik zou zo graag willen dat ie per default naar HDMI1 luistert omdat daar dus de receiver en dm zijn aangesloten. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar deze functie zit ook niet na doorlezen manual op CD. Tweede dat mij is opgevallen, is dat in het VIERA Link menu de luidsprekerfunctie nog wel eens wil terugvallen naar TV in plaats van HOME CINEMA bij opstarten TV, maar dat heeft waarschijnlijk met het eerder genoemde te mkaken. Heeft iemand het verlossende antwoord zodat de TV netjes opstart met HDMI1 in plaats van TV en ik dus niet meer op de afstandsbediening hoef te drukken op AV? gelukkig gaat wel meteen de onkyo aan na schakelen AV. Ook uit als ik de TV uitschakel dus de communicatie werkt prima tussen beide apparaten (dm staat altijd aan) Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Gast patje7of9 Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Origineel bericht van: dolphs Hallo medehobbyisten. Ik heb de genoemde panasonic en het beeld bevalt me prima. Echter er zijn twee dingen wat me even niet duidelijk is: Ik heb een ONKYO receiver en een DM8000 STB. Deze zijn middels HDMI kabel met elkaar verbonden ( DM met bijgelverde DVI-HDMI). Echter als ik de Pana aanzet dan komt ie iedere keer op met DVB-T of analoog en ik zou zo graag willen dat ie per default naar HDMI1 luistert omdat daar dus de receiver en dm zijn aangesloten. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar deze functie zit ook niet na doorlezen manual op CD. Heeft iemand het verlossende antwoord zodat de TV netjes opstart met HDMI1 in plaats van TV en ik dus niet meer op de afstandsbediening hoef te drukken op AV? gelukkig gaat wel meteen de onkyo aan na schakelen AV. Ook uit als ik de TV uitschakel dus de communicatie werkt prima tussen beide apparaten (dm staat altijd aan) Ik had ook hetzelfde probleem. Wat je moet doen is naar Hotelmode gaan (V- op de TV zelf ingedrukt houden, en dan drie keer AV op de afstandbediening drukken). Dan alleen twee opties gebruiken: Hotelmode aan, en input op hdmi zetten. Verder zou je max volume kunnen instellen. De andere opties niet gebruiken! Hiermee blokkeer je de knoppen op de AB, op de TV zelf of het Hotelmenu zelf. Heb jij ook last van een zoemend geluid als de TV aanstaat?
dolphs Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Geplaatst: 30 mei 2009 inderdaad dat was het verlossende antwoord! 1000 maal dank. Wbt dat zoemende geluid dat klopt als ik met mijn oor net naast de plasma ga staan, tevens de fan hoor je zachtjes draaien. Omdat ik 5 meter van de TV vandaan zit hoor ik dat absolut niet, ik zal er aankomende nachten nog eens op letten als de omgeving dus muissil is. Enfin ik speel aankomende dagen rustig verder. Nogmaals dank voor de reactie! Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Citaat: Omdat ik 5 meter van de TV vandaan zit hoor ik dat absolut niet dan zit je op het balkon naast je schotel? bij zo'n nieuwe Plasma, let je overal op dus ook dat je nieuwe geluidjes hoort denk je hoort dat zo? ik hoorde ook 's avond als alle andere apparatuur uit was iets maar ik kon dat niet storend vinden en al helemaal niet horen als normaal geluid aan stond. chiao The Crying Cowboys Aaron Rux
Mister Bean Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 @patje7of9 Bedankt voor de tip! Ik heb hier een Pana 50PV70 staan en de truuk met de hotelmode werkt. Ik kijk hier met een HTPC (aangesloten op HDMI1) en liep mij al een jaar te ergeren dat het toestel standaard opstart met de analoge tuner, dus direct na inschakelen wordt je getrakteerd op een ruiserig kabelbeeld. Wat ik overigens niet begrijp is dat HDMI blijkbaar geen schakeloptie heeft zoals bijv. bij SCART (schakelspanning, pen 8). Het zou dus eigenlijk zo moeten zijn als er een apparaat (HTPC, satontvanger, BluRay-speler) ingeschakeld wordt, dat de Pana direct naar de juiste ingang schakelt. Voor mij onbegrijpelijk dat dit niet ondersteund wordt in de HDMI-standaard. Tevens zou het natuurlijk helemaal mooi zijn, dat als je de HTPC inschakelt automatisch de plasma-bak aangaat en vice versa. Waarom kan dit niet? Bij een computermonitor is dit toch heel normaal? Groet, Nico
juleke21 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 pioneer ver bonden met indi en sat ,gaat altijd naar laatst gekeken programma. hdmi1=dvi zou het daar aan kunnen liggen?????
Mister Bean Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Nee, want er zit een HDMI-connector op mijn HTPC. Ik gebruik dus geen verloop DVI-->HDMI. Groet, Nico
juleke21 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 ik wou alleen maar zeggen dat bij de meeste plasmas,hdmi1 voorbehouden is voor dvi.
dolphs Geplaatst: 13 juni 2009 Auteur Geplaatst: 13 juni 2009 @TX-P50V10E bezitters. Ik ben wat aan het spelen met de beeldinstellingen icm de dm8000 maar wat mij opvalt is dat het beeld wat flakkert/trilt als het grijs/wit is. Ook tijdens TV programma's heb ik vaak de indruk dat het beeld "flakkert" bij overgang. Het is wat moeilijk te beschrijven maar komt dit bekend voor? Is dit omdat er teveel contrast in zit of een andere beeld intelling aan staat die juist uit moet. Kortom ik kan aan de bak om deze irritatie uit mijn ogen te halen, zolang het maar niet aan mijn oog zelf ligt ;D. Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Gast patje7of9 Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Ik heb een TX-P46 G10,probeer eens deze instellingen. -Beeld instelling: cinema -contrast: 38 -helderheid: 6 -kleur: 40 -scherpte: 4 -kleur : warm -gamma : 2.2 De rest uit zetten zoals eco en andere. Ik raad je aan om het contrast nooit op het max. te zetten zo verlaag je duur van je tv.
freaky Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Citaat: @TX-P50V10E bezitters. Ik ben wat aan het spelen met de beeldinstellingen icm de dm8000 maar wat mij opvalt is dat het beeld wat flakkert/trilt als het grijs/wit is. Ook tijdens TV programma's heb ik vaak de indruk dat het beeld "flakkert" bij overgang. Het is wat moeilijk te beschrijven maar komt dit bekend voor? Is dit omdat er teveel contrast in zit of een andere beeld intelling aan staat die juist uit moet. Kortom ik kan aan de bak om deze irritatie uit mijn ogen te halen, zolang het maar niet aan mijn oog zelf ligt ;D. Alle digitale beeldverbeteraars uitschakelen!! Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Brambo's Geplaatst: 21 juni 2009 Geplaatst: 21 juni 2009 Origineel bericht van: freaky Alle digitale beeldverbeteraars uitschakelen!! Ik heb dit gisteren in enkele winkel ook vastgesteld. Nu weet ik ook wel dat die Tv distributie allesbehalve is. Is door het uitschakelen van die beeldverbeteraars het 'trillen' opgelost? Ik zou wel voor de goedkopere G10 gaan. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
freaky Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 grotendeels wel Ik had bijvoorbeeld bij een voetbal wedstrijd een "streep" achter de bal deze was ook weg na de verbeteraars uitgezet te hebben. Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Gast hagar Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: freaky Citaat: @TX-P50V10E bezitters. Ik ben wat aan het spelen met de beeldinstellingen icm de dm8000 maar wat mij opvalt is dat het beeld wat flakkert/trilt als het grijs/wit is. Ook tijdens TV programma's heb ik vaak de indruk dat het beeld "flakkert" bij overgang. Het is wat moeilijk te beschrijven maar komt dit bekend voor? Is dit omdat er teveel contrast in zit of een andere beeld intelling aan staat die juist uit moet. Kortom ik kan aan de bak om deze irritatie uit mijn ogen te halen, zolang het maar niet aan mijn oog zelf ligt ;D. Alle digitale beeldverbeteraars uitschakelen!! Eigenlijk een beetje belachelijk dat wij wel deze ''digitale beeldverbeteraars'' bij het uitzoeken van een tv als plus punten bekijken en ook voor betalen
dolphs Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Geplaatst: 21 juli 2009 op dit forum staan een aantal interessante topics die ik inderdaad ook kan vaststellen met mijn TX-P50V10(E). Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen