Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

wij vertrekken straks naar Spanje,en nu las ik dat er satelliet tv is op de kamers.

Maar meestal weet ik uit eigen ervaring dat je nog altijd moet zappen via de tv.

Hoe kan dit,moet er normaal geen sat ontvanger bij elke tv staan of bestaan daar oplosinngen voor.

Groetjes joeri

Samsung  UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird

Gast wanderer
Geplaatst:

zelfde systeem als bij de kabel alleen dan op kleinere schaal, alle zenders worden door evenzoveel tuners ontvangen en die signalen worden dan op het interne kabelnetwerk gezet....

Geplaatst:

Precies ditzelfde heb ik ook is meegemaakt in een hotel in Düsseldorf. Gewoon zappen via de tv. In het 'satelliet-tv' zenderpakket zaten geloof ik 35 zenders, waaronder BVN! smile

Geplaatst:

was laatst in een heel klein hotel, die hadden dvb-s en dvb-t ontvangers in de TV. werkte ook als een trein.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: joeri peeters
Hoi,

wij vertrekken straks naar Spanje,en nu las ik dat er satelliet tv is op de kamers.
Maar meestal weet ik uit eigen ervaring dat je nog altijd moet zappen via de tv.
Hoe kan dit,moet er normaal geen sat ontvanger bij elke tv staan of bestaan daar oplosinngen voor.

Groetjes joeri

Gaat hoogst waarschijnlijk een kopstation zijn! Als ze reclame maken van bv meer dan pakweg 70 zenders beschikbaar. Dan mag je er vanuitgaan dat ze een GSO hebben en kan je uw eigen ontvanger meenemen en aansluiten. (is mischien niet nodig als de ontvanger seca aan kan, is dan voldoende uw TVV kaartje mee te nemen).

mvg
Gast Erik-Jan
Geplaatst:

Ik heb pas 1 maal in een hotel meegemaakt dat er een DVB-S ontvanger op de kamer was 'verstopt'. Een eigen kaart hierin stoppen was geen optie.

Normaal gesproken hebben ze 'hotel TV's' welke gewoon via de 'oude' kabel werken. Soms zijn enige kanalen geblokkeerd of moet je hiervoor betalen maar als je dan een eigen ontvanger (Heb zelf meestal een USB analoog/DVB-T stick ontvanger bij me) aansluit kan je wel alles zien wink

Erik-Jan

Geplaatst:

GSO in een hotel komt inderdaad zelden voor. Dit omdat het kabel netwerk niet altijd geschikt is.

Er zijn er wel die een renovatie doen en dan de geschikte kabel leggen.

Met de payTV systemen ben Ik gekend. Goedkoopste vorm van PayTV is inderdaad zo makkelijk te omzeilen. Maar niet alle PayTv systemen werken zo.

mvg

Geplaatst:

Ja, volgens mij was dat ook het geval in dat hotel in Düsseldorf. Gewoon via de kabel zenders doorgeven die van de satelliet afkomen, want ik kon dus ook gewoon BVN kijken. smile

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
en kan je uw eigen ontvanger meenemen en aansluiten.

Ik denk niet dat ze daar nou zo blij mee zijn als de gasten aan de TV infrastruktuur op de kamers gaan lopen te hannesen.

En wie heeft er nou in godsnaam een satellietontvanger in zijn koffer op reis bij zich terwijl je gewoon op de kamer TV kan kijken?

Ik zie me al met zo´n ding lopen te zeulen...hahahaha...!
Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
en kan je uw eigen ontvanger meenemen en aansluiten.

Ik denk niet dat ze daar nou zo blij mee zijn als de gasten aan de TV infrastruktuur op de kamers gaan lopen te hannesen.

En wie heeft er nou in godsnaam een satellietontvanger in zijn koffer op reis bij zich terwijl je gewoon op de kamer TV kan kijken?

Ik zie me al met zo´n ding lopen te zeulen...hahahaha...!

Een DM500 heeft niet het formaat van een standaard ontvanger. Ook heeft de ontvanger die er zou kunnen staan niet altijd de mogelijkheid om de seca3 te decoderen. Dus als jij je eigen kaartje wil gebruiken om je programma's niet te missen zeul je inderdaad je ontvanger mee.

Dit wordt meer gedaan vooral bij lange verblijvers.

En wat is daar verkeerd aan. Jullie hollanders zeulen zelfs een hele hut mee terwijl ze op de bestemming ook hutten hebben!

mvg
Geplaatst:
Origineel bericht van: TokeMUp
En wat is daar verkeerd aan. Jullie hollanders zeulen zelfs een hele hut mee terwijl ze op de bestemming ook hutten hebben!

Ik heb ooit nog een familie noorderburen hun eigen pot Nutella zien bovenhalen uit moeders handtas want Nutella uit Nederland smaakt blijkbaar beter dan Duitse! :D

Dit geheel terzijde uiteraard. laugh

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin
Ja, volgens mij was dat ook het geval in dat hotel in Düsseldorf. Gewoon via de kabel zenders doorgeven die van de satelliet afkomen, want ik kon dus ook gewoon BVN kijken. smile

kan ook kabel zijn dan. BVN is bijna in heel Duitsland op de kabel te ontvangen. (Kabel Deutschland, Unity, Kabelkiosk etc)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Oké, wist ik niet, dus BVN zit in Duitsland gewoon analoog in de zenderpakketten? Want het beeld daar was nou niet 'digitaal' te noemen... smile

Geplaatst:

Grappig om te lezen.

Vorig jaar hadden we een appartementsdeel van een huisje in Duitsland gehuurd. In het deel waar wij zaten stond nog een analoge(!) sat ontvanger aangesloten op een TV. De ontvangst van de Duitse zenders was niet op alle kanalen geweldig. (sneeuw/storing)

Toen we daar in de herfst weer terug kwamen had ik mijn topfield 5000, CI en kaartje van thuis meegenomen en ter plekke aangeprikt. Het werkte meteen. Alsof je thuis op de bank zat te zappen :-)

Dus ontvanger in de koffer, nog niet zo'n gek idee...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen