ron1727 Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Situatie:Op camping kan ik via panel antenne het wifi netwerk van vriend bereiken. Ik kom dus binnen met rp/sma aansluiting en dan met geschikte rp/sma usb op computer natuurlijk. Hoe kan ik met deze rp/sma aansluiting (met tussenkomst van een of andere router,bridge,..... en welke?)mijn dreambox aansluiten op het internet.
TokeMUp Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Als je laptop voorzien is van een RJ-45 netwerk aansluiting, kan je internet delen in werking zetten. Nadeel is dat je laptop aan moet staan voor het gebruik van je dreambox. mvg
ron1727 Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Bedankt TokeMUp,dit is zeker een oplossing die ik ga uitproberen. Missschien nog andere oplossingen mogelijk om laptop vrij te houden?
TokeMUp Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Wat je ook kan doen. Een AP die je in bridge mode kan schakelen, gebruiken als ontvanger. De dreambox via UTP koppelen aan AP. mvg
ron1727 Geplaatst: 1 juni 2009 Auteur Geplaatst: 1 juni 2009 Twee vraagjes,want mijn domein is het echt niet. 1.Bij gebruik van laptop naar Dreambox moet ik waarschijnlijk een Cross Over Kabel gebruiken? 2.Een AP die je in bridge mode kan schakelen,welk is een goed toestel?linksys......?
TokeMUp Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Veel ervaring met verschillende merken heb Ik niet. Ik weet wel dat het bv met een senao 3220 kan. Het kan met al de AP's die een bridge kunnen maken. Als je beide (laptop en dreambox) wil aansluiten, dan hang je de drie (AP, laptop en dreambox) aan een switch. mvg
ron1727 Geplaatst: 2 juni 2009 Auteur Geplaatst: 2 juni 2009 Origineel bericht van: TokeMUp Als je laptop voorzien is van een RJ-45 netwerk aansluiting, kan je internet delen in werking zetten. Nadeel is dat je laptop aan moet staan voor het gebruik van je dreambox. mvg Yep,op deze manier is het gelukt. Nu nog senao 3220 bestellen en we kunnen weer verder op een andere manier. Bedankt TokeMUp voor uw hulp.
Ome Merde Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 kan ook met een wrt54g met bijv. dd-wrt firmware erin merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen