Ga naar inhoud


[db800c] vind slechts 93 zenders


Gast Fuqua

Aanbevolen berichten

 

hallo,

 

met het automatisch zoeken vind mn dreambox slechts 93 kanalen en dit moeten er veel meer zijn, 221 in totaal inc. alle radio kanalen. ik zit in hengelo voormalig @home gebied (regio:twente).

 

nu las ik dat ik een cables.xml moest uploaden naar mn dreambox en daar mee zouden wel alle zenders gevonden worden. maar met welk programma kan ik dit doen ?

 

overigens heb ik dus Gemini erop met enigma2 en cccam (beiden laatste versie)

 

wie kan mij verder helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb ook nog pyrosettings.xml voor omgeving twente geupload vvia dreamboxedit, maar mn DB schijnt zich hier van niks aan te trekken :S

 

iemand advies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je precies met netwerk gegevens ? ik kan uit veel transponders en andere opties kiezen voordat ik al begin met zoeken.

 

overigens zou het wel makkelijk zijn, maar helaas voor mij werken de cables.xml van almelo niet hier. frown ik hoop al tijden op iemand hier in de buurt met wie ik ze zou kunnen delen.

 

hier als in hengelo, vlak bij almelo smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had juist begrepen dat pli image niet lekker werkte met de dreambox 800c.

 

maar heb het probleem zelf verder kunnen oplossen. de db laten scannen naar zenders werkt niet 100%. je moet het handmatig doen.

 

en dan de frequenties gebruiken op deze pagina http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

 

gebruik de -Qam van jouwn regio (mijn geval was het allemaal 64), netwerk zoeken uit laten, zenders verwijderen op nee, en de SR(symbolrate) op 6875 zetten (in mijn geval/regio dan) rest van opties op auto laten.

 

en dan de frequenties van de link 1 voor in invoeren. en zo zal je lijst langzaamaan groeien :0

 

ik heb nog wel een paar andere "probleempjes" maar dat is voor latere zorg.

 

kom er net achter dat ik alleen cartoon network nog nie heb :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WalterN

Hoi Fuqua,

 

Met de nieuwe image van Milo kreeg ik hier (ook Hengelo) alles in één keer binnen - wel zo prettig. Pli deed dit eerst ook maar raakte begin dit jaar zenders 'kwijt', waarna ik ze niet meer terug kon vinden. Met Milo was dit probleem toen opgelost.

 

Ligt gewoon aan Ziggo die zich niet aan de standaarden houd.

 

Groet,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WalterN
Hoi Fuqua,

Met de nieuwe image van Milo kreeg ik hier (ook Hengelo) alles in één keer binnen - wel zo prettig. Pli deed dit eerst ook maar raakte begin dit jaar zenders 'kwijt', waarna ik ze niet meer terug kon vinden. Met Milo was dit probleem toen opgelost.

Ligt gewoon aan Ziggo die zich niet aan de standaarden houd.

Groet,
Walter


hey walter,

bedankt voor je berichie smile heb je de milo image ook op een DB800c staan ? ik las namelijk ergens dat alleen Gemini image goed werkte met 800c, of is dit inmiddels achterhaald ?

en heb je misschien een link voor me waar ik milo kan downloaden ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik het kan downloaden ben ik al achter, alleen snap nog nie goed hoe ik het moet installeren. las ergens dat het ging met flashwizard heb dat geprobeerd maar wil niet echt lukken, zegt dat hij geen hardeschijf of usb stick kan vinden ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke eindelijk op een engels forum gevonden hoe je eenvoudig een image kan installeren.

 

http://www.satellites.co.uk/satellite/dreambox800/126912-flash-your-dm800-easy-way.html

 

nieuwe milo image staat er dus op, dus nogmaals zenders gezocht en ja hoor op transponder 369 MHz vind hij maar liefst 24 zenders en heb ze nu allemaal, eindelijk alles binnen nu.. dacht ik.

 

ik ga meteen naar cartoon network heen, doet ie het niet.. ga naar discovery HD, zelfde, milo geeft melding dat hij geen reactie krijgt van de transponder..

 

 

dus ik ga nogeens zoeken op TS 369MHz en vind ditmaal helemaal niks ?! dit begint erg merkwaardig te worden, herkent niemand dit probleem ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...