Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@barona,

Ja, dat heb ik kort geleden gedaan.

Een kennis van mij heeft binnenkort ook de beschikking over een Black Ultra lnb

en de bedoeling was om de gezamenlijke resultaten te publiceren.

Maar goed, nu de vraag er ligt kan ik er alvast iets over zeggen.

Kort samengevat heeft de Inverto Ultra Black mij in positieve zin verrast.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

De Inverto Black Ultra lnb is nog niet zo lang op de markt.

Hooguit enkele maanden vermoed ik.

Eerst heb ik de Inverto Black Ultra lnb vergeleken met de lnb

die bij mij tot nu toe het beste presteert, de MTI Highline lnb.

Op mijn no name 120 cm. schotel met MTI twin Highline lnb had ik op een bepaald moment,

gemeten met Dreambox 7020 + Satfind 1.4, op transponder 11843 van Nilesat 7 West,

een dB van 3,9 en een BER van ca. 2500.

Met de Inverto Ultra Black single lnb was dat een dB van 5,1 en een BER van ca. 200.

Met andere woorden: een duidelijke prestatieverbetering door de Inverto Ultra Black lnb.

Vervolgens heb ik de Inverto Ultra Black lnb uitgeprobeerd op een no name 100 cm. schotel.

Een echte 100 cm. schotel wel te verstaan, hiermee bedoel ik dat

de breedte van de schotel 100 cm. is en de hoogte 110 cm. is.

Daarna heb ik die 100 cm. schotel op Nilesat 7 West uitgericht.

En wat blijkt?

Van ca. 20:00 uur tot ca. 08:00 uur ontvang ik ALLE horizontale transponders van Nilesat 7 West smile

Van ca. 08:00 uur tot ca. 20:00 uur ontvang ik nog steeds VELE horizontale transponders,

zoals 11766 H, 11919 H, 11997 H, 12034 H, 12073 H, 12149 H, 12226 H en 12303 H.

Meestal zijn 11804 H, 11843 H, 11881 H en 11957 H overdag niet te ontvangen.

Bovenstaande zijn geen absolute definitieve gegevens, een en ander verschilt

vaak van dag tot dag en is afhankelijk van verschillende factoren

zoals regen, bewolking, temperatuur, tijdstip, enzovoort enzovoort.

Voor de volledigheid: op ALLE verticale transponders heb ik 24 uur per dag ontvangst

met mijn 100 cm. no name schotel in combinatie met de Inverto Ultra Black lnb.

Getest in in Helmond (Zuid-Nederland).

Uiteraard heeft een gevoelige ontvanger zoals bijvoorbeeld een AZBox HD of een ontvanger

uit de KAON familie (Xtreme, SAB 8020 enzovoort) een gunstige invloed op de ontvangst.

Een positief punt is dat de Inverto Black Ultra lnb zelfs nog minder kost

dan de (voor mij tot nu toe beste MTI Highline) lnb waarmee ik hem heb vergeleken.

De single uitvoering kost ongeveer 15 Euro, de twin ongeveer 30 Euro en de quad ongeveer 45 Euro.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met de Inverto Black Ultra.

Met vriendelijker groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Zoals gewoonlijk weer een héle heldere, informatieve en duidelijke post van sattaz!

Even googlen leerde dat deze lnb al voor € 12,95 over de toonbank gaat, en dat onze Engelse mede-hobbyisten op het Satellites.co.uk forum dezelfde positieve mening zijn toegedaan, zie HIER !

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Gast Sathunt84
Geplaatst:

Opvallend dat je praat over een MTI HighLine LNB, IPV de Blueline, de meeste mindere verhalen zijn van de Highline (sommige modellen) te vinden, een groot verschil bij LNB's is vaak de oudere of de nieuwere, net zoals bij de Smart 1st en second edition.

Als je de kans hebt een Blueline te bemachtigen., probeer die te testen i.c.m de Highline LNB, de highline is de witte serie dacht ik?

Gast Sathunt84
Geplaatst:

Ik ga deze Inverto Black Ultra ook bestellen in de Twin versie en dan vergelijken met mijn Twin MTI Blueline..

en de resultaten natuurlijk posten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sathunt84
Opvallend dat je praat over een MTI HighLine LNB, IPV de Blueline, de meeste mindere verhalen zijn van de Highline (sommige modellen) te vinden, een groot verschil bij LNB's is vaak de oudere of de nieuwere, net zoals bij de Smart 1st en second edition.

Als je de kans hebt een Blueline te bemachtigen., probeer die te testen i.c.m de Highline LNB, de highline is de witte serie dacht ik?

@Sathunt84,

Waarom zou ik over een MTI Blueline lnb praten?
Dat over die meeste mindere verhalen over de MTI Highline lnb kan ik niet zo goed plaatsen
of je moet bedoelen dat de stroomopname van de MTI Highline lnb hoger is dan
bij vele andere lnb's waardoor bij sommige satellietinstallaties
de DiSEqC motor niet zo goed blijkt te werken?!

Verhalen over de grote prestaties van de MTI Blueline lnb kan ik eigenlijk
niet vinden, de Invacom 0,3 (enige tijd geleden algemeen beschouwd als "de beste lnb")
blijkt (enige jaren geleden) in vergelijking telkens iets beter te presteren.

Heb je wel ooit zelf de MTI Blueline lnb in direct vergelijk met de MTI Highline lnb getest?
Jouw vraag of de MTI Highline lnb de witte serie is doet mij vermoeden dat je nooit zo'n lnb hebt gehad.
Mocht dat desondanks toch het geval zijn geweest dan kan
de MTI Highline lnb natuurlijk ook een "maandagexemplaar" zijn geweest.
Zoiets komt eigenlijk bij alle producten wel eens voor.

Verhalen over de goede prestaties van de MTI Highline lnb daarentegen kom ik heel vaak op Internet tegen.
Mijn eigen goede ervaringen met de MTI Highline lnb worden hierdoor bevestigd.
Vandaar dat ik eigenlijk heel verrast ben dat er toch nog een lnb op de markt
blijkt te zijn gekomen die het nog (aanzienlijk) beter doet.

Met vriendelijke groeten ;

sattaz
Gast Sathunt84
Geplaatst:

Mogelijk een maandagochtend model dat zou kunnen , de verhalen die ik las gingen vooral om een specifieke jaargang van de HighLine , over het algemeen wel een goede Lnb verder, die ik overigens zelf inderdaad nooit getest heb.

Wel heb ik de Invacom 0,3Db getest in vergelijking met de MTI Blueline, de befaamde Invacom werd door iedereen inderdaad en nog steeds de hemel in geprezen, terwijl ik met me blueline tog elke keer net of soms duidelijk beter presteer, Vooral als het gaat om het algemeen(de heledag 24 Uurs)signaal, op schakkere satellieten.

Bv , de MBC zenders, met mijn Invacom en MTI BL vandaag getest(overdag en warm dus)

Results:

11919H:

MTI BL: Signal: 68% Quality: 50%

Invacom Signal 57% Quality: 0% (geen lock)

11928

MTI BL: Signal: 77% Quality: 52%

Invacom: Signal: 61% Quality: 25%

-En dan nog in gedachte te nemen dat ik geen last heb van signaal verlies op MBC, het werkt de heledag, Weinig schommeling.

-De Invacom was koud en de MTI hing al een tijd in de zon vandaag(op temperatuur dus)

-Je gaf aan dat volgens de tests , de Invacom iedere keer juist net wat beter presteert dan de MTI.. ik heb het vermoeden dat jij het dan over de SupremeLine hebt en niet over de Blueline wat wel degelijk een verschil is.

De Blueline is een wat ouedere serie en nu totaal nergens meer te krijgen, ze gaan dan altijd als Supremeline over de plank en inderdaad die presteren weer net wat minder dus dan kun je beter voor de high Line gaan.

De Blueline staat ook bekend om de hoge kruispolarisatie wat ookal een voordeel is als het gaat om de zwakkere satellieten vlak naast sterkere.

Ik zal de Inverto Black Ultra en de Blueline ook nog gaan vergelijken zodra ik dat model binnen heb.

Geplaatst:

Alkmaar ligt wel wat verder als Nijmegen en ik heb ook een andere schotel (FIBO gregorian 120cm ) maar sinds ik de Inverto Black Ultra er op heb zitten , heb ik 24/7 beeld op b.v. 11.841 H (Dream 2) welke volgens een sat-dealer hier in Nijmegen , het slechts te ontvangen is .

Getest met maxplus 2100

met Invacom SNF 031 0.3dB : signal 91% -quality 66

met naar flens omgebouwde GT-QD 40D : signal 97% -quality 66

met standaard BlackUltra : signal 97% -quality 66

met naar flens omgeboude UltraBlack : signal 96% -quality 66

met omgebouwde BlackUltra : signal 96% -quality 67

Deze laatste zit dus zonder flens direkt in de orginele Fibo feedhoorn en hier behaal ik het beste resultaat mee .

Meer postings en foto's Fibo-owners

Momenteel ben ik bezig met experimenten om C-band te krijgen met deze schotel (wat nog niet lukt met deze LNBF , wel KU-band)

post-368-1318260302,8452_thumb.jpg

post-368-1318260302,8873_thumb.jpg

post-368-1318260302,9288_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
de verhalen die ik las gingen vooral om een specifieke jaargang van de HighLine.

-Je gaf aan dat volgens de tests , de Invacom iedere keer juist net wat beter presteert dan de MTI.. ik heb het vermoeden dat jij het dan over de SupremeLine hebt en niet over de Blueline wat wel degelijk een verschil is.

@Sathunt84,

Kun je me URL's geven inzake de verhalen die je hebt gelezen over een mindere jaargang van de MTI Highline lnb.
Die verhalen heb ik nog nooit gelezen en ik ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar.

Bij mijn uitspraken over de tests van de Blueline baseer ik me op hetgeen op Internet te vinden is.
Daar wordt over Blueline gesproken en eigenlijk niet zozeer over Supreme line.
Zouden de schrijvers van die tests Supreme line bedoelen en Blue line schrijven?
Het lijkt me raar maar als dat het geval is dan is dat op zijn minst onzorgvuldig van (al) die schrijvers/testers.

sattaz
Gast Sathunt84
Geplaatst:

jij praat dan waarschijnlijk over post die je nu op inernet vind en niet de oude van de oude model Blueline ipv Supremeline.

Let maar op en kijk op de duitse dealers op een_of_andere_veiling_site , ze zeggen allemaal Supreme(blue)Line .

De grootste naaierij want de Supreme is welliswaar Blauw maar niet de Oude Blueline(waar toen over gesproken werd) en die je nu ook niet meer in duitsland vind.

Een belletje naar de fabrikant geeft een hoop duidelijkheid daarover, sterker nog ik vermoed dat de huidige Highline de opvolger is van de oude Blueline, een totaal andere produkt dan de blauwe Supremeline..

als ik wat oude test resultaat terug vind post ik ze nog ff..

En Btw mooie Gregorian schotel hierboven, op het plaatje.

ik kan er zelf ook een krijgen maar de prijs is belachelijk 120CM voor 750Eurooooo.....

en een 90CM kan ik nu voor 5 tientjes krijgen

Geplaatst:
jij praat dan waarschijnlijk over post die je nu op inernet vind en niet de oude van de oude model Blueline ipv Supremeline.
Let maar op en kijk op de duitse dealers op een_of_andere_veiling_site , ze zeggen allemaal Supreme(blue)Line .

Ik heb gekeken op "***geen-reclame***" en daar in totaal 2 aanbiedingen van 1 dealer gezien.
Die advertenties bevestigen eigenlijk niet wat jij zegt.
In het ene geval staat er MTI Blue Line zonder vermelding/verwijzing naar Supreme Line.
In het andere geval staat er MTI Supreme Blue zonder vermelding van Line.

De grootste naaierij want de Supreme is welliswaar Blauw maar niet de Oude Blueline(waar toen over gesproken werd) en die je nu ook niet meer in duitsland vind.
Een belletje naar de fabrikant geeft een hoop duidelijkheid daarover, sterker nog ik vermoed dat de huidige Highline de opvolger is van de oude Blueline, een totaal andere produkt dan de blauwe Supremeline..

Dat de Highline de opvolger is van de Blue Line zou heel goed kunnen.
Op Sat4all is er een topic te vinden waar iemand in een doosje van de MTI Blue Line quad lnb
een MTI Highline quad lnb heeft aangetroffen.

[offtopic]

En Btw mooie Gregorian schotel hierboven, op het plaatje.
ik kan er zelf ook een krijgen maar de prijs is belachelijk 120CM voor 750Eurooooo.....

Ik vind de Gregorian 120 cm. ook heel mooi.
Zelf ben ik er niet meer naar op zoek sinds ik met mijn huidige no name 120 cm. schotel
betere resultaten bereik dan mijn 120 cm. Gregorian die ik destijds heb gehad.
Die 120 cm. no name schotel heeft mij (als splinternieuw exemplaar) slechts 46 Euro gekost smile
Toch een heel verschil met die inderdaad zeer dure Gregorian van 750 Euro.....

En nu, na ongeveer 4 jaar gebruik, nog steeds zo goed als nieuw behalve dan
een klein deukje dat ontstaan is door een grapjas die het blijkbaar leuk vond
om met een luchtbuks op mijn 120 cm. no name schotel te gaan schieten frown
[/offtopic]

sattaz
Gast quinten
Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik de inverto black ultra voor de express am1, hiervoor gebruikte ik de MTI highline dit in combinatie met een 120cm channelmasterschotel.De inverto geeft net iets betere resultaten en is door zijn ontwerp (lange hals) beter af te stellen.Het zijn wat mij betreft allebei LNB's van de betere kwaliteit.

Gast Sathunt84
Geplaatst:

ik zie ook regelmatig schotels van 120cm te koop staan voor een leuke prijs en zelfs nu een gregorian 90cm voor ong 50 euries maar vervoer is toch altijd het probleem helaas,zon groot ding en niemand wil het versturen natuurlijk

However, ik weet zeker dat er met die schotel vrij makkelijk Nilesat te ontvangen is, welke Lnb dan ook.

in ieder geval de Inverto, Invacom en Mti moet het wel mee lukken

Geplaatst:

Vervoer probleem? wat dacht je achter op een fietsen drager op de auto,ik heb er zelf een daar heb ik al eens een motorblok van een DS op vervoerd.maar ja een schotel weegt niks dus dat gaat meestal wel op een gewone drager.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen