Eduard07 Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Origineel bericht van: columbo Vervoer probleem? wat dacht je achter op een fietsen drager op de auto,ik heb er zelf een daar heb ik al eens een motorblok van een DS op vervoerd.maar ja een schotel weegt niks dus dat gaat meestal wel op een gewone drager. Voordeel: als je hard fietst, stijg je op.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Obi Wan Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Heeft niemand de Hama Lypsi LNB's getest? Volgens mij zijn deze zelfs nog beter... Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast Sathunt84 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Nou 3x raden... Ik heb het voor mekaar de Gregorian is naar me toe gebracht vandaag.dus geen fietsendrager meer nodig hihi. Ik heb er een topicje over geopent want ik zit al gelijk met vragen vooral voor de schade experts onder ons...
jacksparrow Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Door deze zeer interessante post heb ik zelf afgelopen week ook maar eens een Inverto Black Ultra (TWIN) aangeschaft en ik moet zeggen dit zijn de beste 25 euro die ik in tijden heb uitgegeven. Op de de bekende sats zoals de Astra1 en 3 boek ik op mijn CT5000+ een signaalkwaliteitsverschil van tussen de 2-3% en op bijvoorbeeld de Nilesat pak ik nu ineens ook de meeste horizontale transponders mee. Heb nog niet de tijd gehad om het spulletje goed uit te richten met mijn horizon HDSM meter maar ik moet zeggen ik ben zeer aangenaam verrast . Ik ga er deze week denk ik nog maar twee halen om mijn multifeedopstelling uniform te houden :-) Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
schans14 Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 ik heb deze lnb al weer 3 weken in gebruik, en voor mij is het op nilesat de meest goede lnb. De mti lnb die hier vaak wordt genoemd heb ik ook gebruikt, voor mij was het resultaat veel slechter. ik heb nu 24 uur per dag showmovies 1 2 en 3 in de avond komen ook de horizontale transponder door op nilesat. ik ben ook benieuwd of sattaz de genoemde hama lnb kent, en andere gebruikers. ik heb een 1m aluminium triax schotel. Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
pollebru Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Ik heb hier momenteel 123 kanalen met de Inverto Black Ultra (bewolkt weer) Met mijn vorige lnb had ik amper 10 zenders op Nilesat en dan nog met zeer mooi weer. Volgens mij een verbetering van ongeveer 10%; Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A
cookie monster Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Origineel bericht van: sattaz Maar goed, nu de vraag er ligt kan ik er alvast iets over zeggen. Kort samengevat heeft de Inverto Ultra Black mij in positieve zin verrast. Met vriendelijke groeten sattaz Altijd interessante inbreng Mijn tijdje geleden 2dehandsaangekochte Gibertini , zal dan ook deze latenmonteren Denk ergenstussen eind juni of halfjuli !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
don traffico Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 heb geprobeerd met triax 110 en kreeg nagenoeg bijna alle horizontale zenders binnen van nilesat dag en nacht. maar volgens mij is deze lnb alleen voor nilesat gemaakt want op de andere satelietten geldt dit niet. want bij de andere satellieten zijn er geen verbetering en aantal satelietten hebben het zelfs slechter b.v turksat3a met mti krijg ik de oost beam makkelijk binnen maar met deze blokkerig soms wel geen signaal b.v NBC & E2 krijg ik met inverto black blokkerig 15% binnen maar met mti 75a77% goed signaal. ik vindt dit bizzar toestand ik dacht dat signaal verbetering op elk satteliet en/of frequentie gelden. blijkbaar niet dus mijn keuze blijft toch bij de mti. Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 juni 2009 Geplaatst: 15 juni 2009 Citaat: volgens mij is deze lnb alleen voor nilesat gemaakt Volgens mij niet dus... LNC´s "weten" niet naar welke satelliet ze kijken. Ze zijn gemaakt om een bepaald frequentiebereik te ontvangen. Er zijn geen Nilesat-specifieke-parameters.
Gast Nizinny Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Met een "toetertje" op mijn MTI High line, ontving ik 10994v op Express AM1 met ca. 38 procent kwaliteit. Zojuist heb ik een Inverto Black Ultra geïnstalleerd en ik zit nu op 49-50 procent.... Zelfs op 10967v die ik al enige tijd helemaal niet meer zag, heb ik nu 33 procent, helaas net een paar procentjes te weinig voor beeld. Met dank aan de "testers" in dit forum !! ------ Laminas OFC-1200 met GI 50-10 diseqc, Topfield 7700HSCI
Gast taribi21 Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 Dus als ik een gilbertini 125 cm schotel met de Inverto BLACK ULTRA gebruik ontvang ik alle zenders inclusief de hindi kanalen die zitten allemaal op de horizontale transponders op de nilesat
schans14 Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Heeft niemand de Hama Lypsi LNB's getest? Volgens mij zijn deze zelfs nog beter... deze vraag zou ik ook willen stellen. Is er iemand die de hama lypsi heeft vergeleken? Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
Gast sattaz Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Origineel bericht van: taribi21 Dus als ik een gilbertini 125 cm schotel met de Inverto BLACK ULTRA gebruik ontvang ik alle zenders inclusief de hindi kanalen die zitten allemaal op de horizontale transponders op de nilesat @taribi21, Het woord "dus" is mijns inziens een wat wat te optimistische voorstelling van zaken. Garanties bij ontvangst van signalen buiten de footprint zijn er niet zoveel. Ontvangst is mede afhankelijk van de (kwaliteit van de) gebruikte apparatuur, de precieze locatie, tijdstip, weersomstandigheden, enzovoort, enzovoort. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Origineel bericht van: Obi Wan Heeft niemand de Hama Lypsi LNB's getest? Volgens mij zijn deze zelfs nog beter... Origineel bericht van: schans14 Ik ben ook benieuwd of sattaz de genoemde hama lnb kent, en andere gebruikers. Origineel bericht van: schans14 Heeft niemand de Hama Lypsi LNB's getest? Volgens mij zijn deze zelfs nog beter... deze vraag zou ik ook willen stellen. Is er iemand die de hama lypsi heeft vergeleken? @Obi Wan, Kun je hetgeen je schrijft motiveren? @schans14, Ik ken de Hama Lypsi lnb van tests en (horen) zeggen maar niet uit eigen ervaring. @Obi Wan & schans14 & overige lezers, Ervaringen van anderen lijken er niet op te duiden dat de Hama Lypsi de betere lnb is. Zie bijvoorbeeld hier en daar Nog een voorbeeld van een test met onder andere de Hama Lypsi. In het Oosten van Duitsland werden de ontvangstresultaten (kwaliteit) van transponder 10713 V op Astra 28 Oost (Astra 2D) gemeten met een 180 cm. schotel en als satellietontvanger een Openbox. Smart SE 69% Smart TSX 68% Inverto silver tech Twin 67% Inverto silver tech Single 65% Hama Lypsi Single 65% Chess Edition II Single 62% Maximum 59% Invacom 53% Alps 52% Hama Lypsi (oude witte uitvoering) 39% Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Citaat: van transponder 10713 V op Astra 28 Oost (Astra 2D) gemetenmet een 180 cm. schotel en als satellietontvanger een Openbox. Hi Sattaz, Ik heb die test niet gelezen maar zet daar nu al mijn vraagtekens bij. Ik neem aan dat het een prime-focus 180 cm schotel was want offset is eerder een uitzondering bij die maten. Bij een primefocus hoort een een passende feedhoorn. Dus mijn vraag...waren dat allemaal LNC´s met flens aansluiting. Als dat niet zo was, dan is die test niet uitslaggevend want dan zijn voor die schotel de verkeerde LNC´s toegepast.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen