hvdh Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 De offset schotels van Laminas zijn er zelfs tot 2,7 meter! Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik zei dus niet dat ze niet bestaan maar eerder uitzondering zijn. Bij die maten speelt de feedhoorn juist een nog grotere rol en kun je niet van een huis-tuin-en keuken feedhoorn uitgaan. Hier speelt de juiste belichting van de reflector een zeer grote rol. Het standaard "grabbelbak" LNC-Feedhoorntje is geoptimeerd voor een schotel van 60cm-90cm en zeker niet voor een schotel van 1,80 cm en groter.
Gast sattaz Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: van transponder 10713 V op Astra 28 Oost (Astra 2D) gemetenmet een 180 cm. schotel en als satellietontvanger een Openbox. Hi Sattaz, Ik heb die test niet gelezen maar zet daar nu al mijn vraagtekens bij. Ik neem aan dat het een prime-focus 180 cm schotel was want offset is eerder een uitzondering bij die maten. Bij een primefocus hoort een een passende feedhoorn. Dus mijn vraag...waren dat allemaal LNC´s met flens aansluiting. Als dat niet zo was, dan is die test niet uitslaggevend want dan zijn voor die schotel de verkeerde LNC´s toegepast. @Drs. Ijzerbout, Het is een echte 180 cm. offset schotel van het merk Laminas Er zijn alleen maar "gewone" universele lnb's gebruikt. Ter correctie nog het volgende. De transponder is 10713 H en niet 10713 V. Het Oosten van Duitsland is niet de locatie van de test geweest, de metingen zijn verricht in de buurt van München (het Zuiden van Duitsland). Voor de interpretatie van de uitslag van de test heeft bovenstaande echter geen gevolgen.Hier is de originele Duitse tekst van de test te lezen Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 OK, gelezen. Inderdaad een off-set schotel. Maar zoals ik al zei ben ik niet onder de indruk. Iedere LNC heeft een andere toeter die de schotel anders belicht. Zou je dus de LNC winnaar van die 1,80 cm test op een schotel van 60 cm zetten, is nog lang niet gezegt dat ie ook als winnaar uit de bus komt. Je kunt LNC´s pas echt vergelijken als ze allemaal dezelfde feedhoorn hebben. Als je op die site van Laminas kijkt, dan zie je dat ze ook de juiste feed bij die schotels leveren. Dit spreekt dus voor deze firma. Voor mij geven ze dan een serieuze indruk. Bij een Triax schotel zul je dit niet tegenkomen.
hvdh Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Bij die maten speelt de feedhoorn juist een nog grotere rol en kun je niet van een huis-tuin-en keuken feedhoorn uitgaan. Hier speelt de juiste belichting van de reflector een zeer grote rol. Het standaard "grabbelbak" LNC-Feedhoorntje is geoptimeerd voor een schotel van 60cm-90cm en zeker niet voor een schotel van 1,80 cm en groter. Waarom denk je dat? Als je een grote of een kleine schotel neemt met dezelfde F/D, ziet de LNC toch precies dezelfde cirkel met evenveel "overspill" eromheen? Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Citaat: Als je een grote of een kleine schotel neemt met dezelfde F/D Daar heb je gelijk in. Maar daar kun je niet van uit gaan, want wie zegt dat de F/D van een grote en kleine schotel exact gelijk is. Zeker niet van verschillende fabrikanten. Juist daarom vind ik het goed dat die Laminas fabrikant een juiste feed bij zijn schotels te koop aanbiedt.
Gast sattaz Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Maar zoals ik al zei ben ik niet onder de indruk. Iedere LNC heeft een andere toeter die de schotel anders belicht. Zou je dus de LNC winnaar van die 1,80 cm test op een schotel van 60 cm zetten, is nog lang niet gezegt dat ie ook als winnaar uit de bus komt. @Drs.Ijzerbout,Hier in deze test bij een 180 cm. schotel alsmede bij mijn eigen tests op schotels van 120 cm. en 100 cm. komt de Inverto Black Ultra als beste tevoorschijn. Hoewel ik (dus inderdaad) nog niet op een schotel(tje) van 60 cm. heb getest ben ik tot nu toe toch wel aardig onder de indruk van de Inverto Black Ultra. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 OK..jij bent een echte tester.. Bij mij is dat wat anders, mijn schotels staan hoog op de nok van het dak. Ik heb enkele jaren geleden mijn flens-LNC´s aangeschaft en hadden toen een gevoeligheid van 0,3 dB. Je weet dat ik daar mijn vraagtekens bij zet. Ik ontvang eigenlijk alles wat technisch haalbaar is met mijn gegeven konfiguratie. Nu heb ik het geluk dat mijn lokatie wat gunstiger is dan als ik in NL zou wonen. Met name Nilesat, Amos en BADR en ook de Turksat oostbeam komen hier sterker door dan in NL. Dus ik hoef niet "met alle geweld" het onderste uit de kan te halen. En iedere nieuwe LNC te testen. Toch vind ik het leuk om alle tests te lezen. Ik heb nog wel veel plannen om met name wat met C-Band te gaan experimenteren. Maar om weer op Nilesat terug te komen, hier kan ik alleen maar adviseren om niet alleen de LNC te beoordelen, maar om een werkelijk goede schotel aan te schaffen. Dus geen "bouwmarkt" kwaliteit.
Wielleke. Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Hoi sattaz. Ik heb vanmorgen de Inverto Black Ultra uitgetest , en ik constateerde dat de lnb op mijn Gibertini 125, beduidend minder presteerde dan de MTI die ik gebruik. dus wat mij betrefd, was het geen goede aankoop. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast sattaz Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 @Wielleke, Dat is vreemd Op een Duits satellietboard heeft iemand met precies dezelfde schotel als jij hebt juist hele goede resultaten met een Inverto Black Ultra bereikt. Ik ben benieuwd waaraan het kan liggen. Misschien oversturing (te korte coaxkabel), een maandagmorgenexemplaar of iets heel anders? Met vriendelijke groeten sattaz
hvdh Geplaatst: 26 juni 2009 Geplaatst: 26 juni 2009 Zojuist heb ik ook een Inverto Black Ultra Single aan m'n collectie toegevoegd! Eerste resultaten op de Triax TD110 in vergelijking met m'n jaren oude Golden Interstar GI-201: 36 oost 11679H: GI 46%, Inverto 48% 42 oost 11642H: GI 51%, Inverto 53% 42 oost 10982H: GI 58%, Inverto 55% Dus onderin rond 11 GHz niet zo best. Halverwege rond 11,7 GHz al beter. Dat lijkt in overeenstemming met Ponny's test. Later ga ik nog in de hoge band testen, op 53 oost. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Wielleke. Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Origineel bericht van: sattaz @Wielleke, Dat is vreemd Op een Duits satellietboard heeft iemand met precies dezelfde schotel als jij hebt juist hele goede resultaten met een Inverto Black Ultra bereikt. Ik ben benieuwd waaraan het kan liggen. Misschien oversturing (te korte coaxkabel), een maandagmorgenexemplaar of iets heel anders? Met vriendelijke groeten sattaz -------------------------------------------------------------------------- Hoi sattaz, de black ultra die ik gekocht heb is een singel uitvoering, die ik z.w.z. ga omruilen voor 'n twin . Kan ik meteen uitproberen of de singel i.d. 'n z.g. maandag morgen product is. E.E.A. ook omdat de Inverto black ultra lnb vrij goedkoop is. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
trust Geplaatst: 27 juni 2009 Geplaatst: 27 juni 2009 Ik heb al een paar Inverto Black Ultra single en één twin getest en daarbij geen verschillen opgemerkt . Deze werden omgebouwd voor gebruik op een Gregorian schotel . Voor Snuffer heb ik een quad omgebouwd , van hem heb ik nog geen resultaten gekregen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Wielleke. Geplaatst: 28 juni 2009 Geplaatst: 28 juni 2009 Hoi Trust. Ik heb gisteren de Inverto black ultra singel bij de satzaak in nijmegen omgeruild voor de twin uitvoeringing. De eigenaar daar liet mij trots de adapter zien die jij hem bezorgd hebt. Maandag morgen ga ik de twin lnb even uittesten, en hoop dat die wel naar genoegen presteerd. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Ik heb zojuist de Inverto black ultra Twin geplaatst, en i.d 2 tot 2,5% signaal winst. dus toch geen weggegooid geld. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen